TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kto dostarczy 8 autobusów dla Radomska? [SWIZ]
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.01.2018 11:17:35 6 komentarzy
Kto dostarczy 8 autobusów dla Radomska? [SWIZ]

23 grudnia 2017 r. Miasto Radomsko ogłosiło dwuczęściowy przetarg na dostawę nowych autobusów klasy MAXI o napędzie spalinowym (4 sztuki) i hybrydowym (4 sztuki).

Minął zaledwie tydzień, a miasto unieważniło rzeczony przetarg. Jako powód zostały wskazane uchwały Krajowej Izby Odwoławczej, w których panują rozbieżne stanowiska dotyczące terminu zamieszczenia SIWZ, gdy opublikowanie ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej następuje w sobotę lub dniu ustawowo wolnym od pracy. W omawianym przypadku dzień 23 grudnia był sobotą, a SIWZ opublikowano dopiero 27 grudnia. Mając na uwadze skrajnie różne stanowiska składów orzekających Krajowej Izby Odwoławczej zajęte w takim samym stanie faktycznym i prawnym, zamawiający uznał, że dalsze prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym i unieważnił postępowanie. Jeszcze 30 grudnia został ogłoszony ponowny przetarg. Tego samego dnia opublikowano SIWZ, któremu przyglądamy się bliżej. O warunkach formalnych, tj. o doświadczeniu i zdolności finansowej pisaliśmy TUTAJ

Wspomnieć jeszcze musimy, że autobusy mają być wyprodukowane maksymalnie w ciągu 15 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Dodatkowo zamawiający przewidział 2 miesiące po odbiorze autobusów na szkolenia kierowców. Z uwagi na długi termin dostawy miasto nie powinno narzekać na brak ofert. Przechodzimy do najważniejszego elementu SIWZ, czyli do kryteriów oceny ofert.

Wybór najkorzystniejszej oferty

Kryteria oceny ofert dla obu części zamówienia są tożsame i przedstawiają się następująco: cena (60%), parametry techniczno-eksploatacyjne (35%), okres gwarancji jakości (5%). Najważniejsze kryterium pozacenowe, tj. parametry techniczno-eksploatacyjne kształtują się odmiennie dla każdej części zamówienia.

MAXI hybrydy

Miasto preferuje, aby autobusy hybrydowe posiadały poniższe rozwiązania:

  • liczba miejsc pasażerskich siedzących i stojących 88 i więcej – 3 pkt;

  • liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi 12 i więcej – 3 pkt;

  • spalanie paliwa w wysokości 26 l/100 km i mniej – 4 pkt;

  • wysokość nadwozia 3150 mm i mniej – 3 pkt;

  • szerokość otworu drzwiowego dostępna dla pasażerów od 1245 mm do 1250 mm włącznie – 3 pkt;

  • długość całkowita autobusu od 12 050 mm do 12 200 mm włącznie – 3 pkt;

  • spełnienie dodatkowych wymagań określonych w Regulaminie 29 EKG ONZ w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego – 4 pkt;

  • spełnienie dodatkowych wymagań określonych w Regulaminie nr 66 EKG ONZ w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 4 pkt;

  • pojemność skokowa od 4,5 dm3 do 5,5 dm3 włącznie – 4 pkt;

  • bezemisyjny dojazd do np. przystanku tylko na silniku elektrycznym – 2 pkt;

  • bezemisyjny odjazd z np. przystanku tylko na silniku elektrycznym – 2 pkt.

MAXI spalinowe

Wśród parametrów technicznych wyróżnione tu zostały:

  • liczba miejsc pasażerskich siedzących i stojących 88 i więcej – 3 pkt;

  • liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi 12 i więcej – 4 pkt;

  • spalanie paliwa w wysokości 35 l/100 km i mniej – 5 pkt;

  • wysokość nadwozia 3100 mm i mniej – 6 pkt;

  • szerokość otworu drzwiowego dostępna dla pasażerów od 1245 mm do 1250 mm włącznie – 5 pkt;

  • długość całkowita autobusu od 12 050 mm do 12 200 mm włącznie – 3 pkt;

  • spełnienie dodatkowych wymagań określonych w Regulaminie 29 EKG ONZ w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego – 4,5 pkt;

  • spełnienie dodatkowych wymagań określonych w Regulaminie nr 66 EKG ONZ w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 4,5 pkt.

Specyfikacja techniczna - MAXI hybrydy

Pojazdy z części 1 przetargu mają mieć długość od 11,5 - 12,2 m (MAXI), szerokość do 2,55 m, wysokość max. 3,45 m oraz niską podłogę na całej długości przeznaczonej dla pasażerów stojących. Wymiana pasażerów będzie odbywała się poprzez 3 pary drzwi otwierane do wewnątrz, w układzie 2-2-2. Wysokość podłogi w wejściach nie może przekraczać 340 mm. Będzie możliwe jej obniżenie o co najmniej 60 mm za pomocą funkcji przyklęku. Jednostkę napędową stanowić ma silnik diesla o pojemności skokowej od 4,5 do 7 dm3, mocy minimum 150 kW, spełniający normę spalania Euro 6. Silnik spalinowy musi być przystosowany do paliwa zawierającego biokomponenty. Komora silnika powinna być wyposażona w system automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru. Silnik lub silniki elektryczne mają być elektryczną jednostką napędową o mocy odpowiadającej potrzebom napędu hybrydowego, wynikającym z przewidywanej dynamiki jazdy, lecz nie mniejszej niż 110 kW. System zarządzania napędem hybrydowym musi zapewniać optymalne połączenie napędu wysokoprężnego i elektrycznego układu hybrydowego, tak aby napędy te pracowały w optymalnych dla siebie zakresach obciążeń, redukując do minimum emisję zanieczyszczeń i hałasu do atmosfery. Akumulacja energii elektrycznej w autobusie ma pochodzić z rekuperacji (przetwarzania energii hamowania na energię elektryczną) oraz nadmiaru chwilowej mocy silnika wysokoprężnego, które mogą występować jednocześnie lub niezależnie od siebie.

Dla kierowcy przewidziano kabinę typu półzamkniętego z wysokimi drzwiami. W kabinie znajdzie się fotel z zawieszeniem pneumatycznym i pełną regulacją bezstopniową (w płaszczyźnie pionowej i poziomej), w zależności od indywidualnych potrzeb kierowcy, z funkcją pneumatycznego dopasowania do kształtu pleców oraz funkcją obrotu fotela, wyposażony w podłokietnik i zagłówek lub zagłówek zintegrowany. Oprócz fotela stanowisko pracy kierowcy będzie wyposażone m.in. w: radioodtwarzacz z panelem stałym i minimum jednym wejściem USB, uchwyt, podstawkę pod rozkład jazdy z lampką oświetlającą typu LED, minimum jedno gniazdo elektryczne 12V, schowki na bilety, pieniądze, dokumenty i rzeczy osobiste kierowcy, wieszak na ubranie kierowcy, szczotkę do zamiatania autobusu.

Pasażerowie będą podróżowali na fotelach o ergonomicznym kształcie, odpornych na zniszczenie, o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu graffiti. Wkładki tapicerskie siedzisk i oparcia mają być wyposażone w łatwo wymienialną gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. W autobusach będzie możliwość naładowania tabletu czy telefonu za pomocą gniazdek USB oraz dostęp do bezprzewodowego Internetu. Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią okna uchylne lub przesuwne, włazy dachowe i klimatyzacja. Zewnętrzne tablice informacyjne mają być LEDowe w kolorze bursztynowym. Z kolei wewnątrz każdego pojazdu będą umieszczone 2 ekrany LCD o przekątnej 23 cali, których głównym celem ma być informacja o przebiegu trasy i przystankach.

Specyfikacja techniczna - MAXI spalinowe

Autobusy spalinowe klasy MAXI mają mieć długość od 11,5 do 12,2 m, szerokość do 2,55 m oraz wysokość maksymalnie 3,45 m. Silnik spalinowy podobnie jak w części 1 zamówienia będzie spełniał normy spalania Euro 6, a ponadto ma być umieszczony w zabudowie wieżowej i mieć pojemność skokową w przedziale od 4,5 do 9 dm3 oraz moc co najmniej 170 kW. Pozostałe wymagania w tym zadaniu są podobne do tych z części 1 przetargu.

Nasze typy

W celu dokonania trafnej analizy dotyczącej potencjalnych zwycięzców musimy założyć, że wykonawcy wyrażą zainteresowanie przedmiotowym przetargiem. Sądzimy, że tak będzie z uwagi na to, że opis przedmiotu zamówienia nie eliminuje żadnego producenta, a termin wykonania zamówienia w obecnych warunkach rynkowych jest bardzo rozsądny.

W takiej sytuacji największą szansę na zdobycie części 1 zamówienia ma Solaris, który pokona konkurencję w takich kryteriach jak szerokość drzwi, spalanie paliwa, czy też liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi.

Bardziej skomplikowana jest ocena części spalinowej przetargu. Tutaj nie możemy pominąć faktu, że tabor MPK Radomsko składa się w dużej mierze z Mercedesów. I rzeczywiście rozwiązania takie jak szerokość drzwi, długość autobusów czy też spalanie paliwa wskazują na możliwość wygranej producenta autobusów z gwiazdą. Czy zatem "bez gwiazdy nie będzie w Radomsku jazdy?" Odpowiedź poznamy najwcześniej na otwarciu ofert, które ustalono na 15 lutego.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Radomsko
  • Kuba – 16.01.2018

    Najlepiej jakby hybryda zgarnął solaris a diesle autosan

  • kal – 16.01.2018

    Do Kuby:autosanem czy ursusem sam sobie jezdz !!!

  • do up – 17.01.2018

    i Solarisem ;)

  • Brawo Solar – 17.01.2018

    Tylko Solar

  • Baaa – 17.01.2018

    Ale wy imbece jestescie docencie innych polskich producentow ktorzy ponqd 20 lat inwestuja nad Wisla scania volvo

  • Krzychu – 15.05.2019

    O, moja fotka, zapożyczona z http://phototrans.pl/14,84908,0,Autosan_A1010M_11_08.htmlNie przypominam sobie, żeby ktoś prosił mnie o zgodę.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....