TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kto dostanie nowe hybrydy? MPK Kielce?
InfoBus.pl - Opublikowano: 06.04.2017 13:35:15 6 komentarzy
Kto dostanie nowe hybrydy? MPK Kielce? fot. komunikacja-kielce.pl

ZTM Kielce ogłosiło liniowy przetarg o maksymalnym zasięgu, tak aby nikt nie mógł inny do niego podejść poza miejskim przewoźnikiem, czyli MPK Kielce. Jednak w grę wchodzi suma 601 475 342 PLN netto i nowe hybrydy. Czy to się uda?

Przypomnijmy, że termin ogłoszenia przetargu wynika z końca dotychczasowej umowy, zawartej z MPK Kielce, która jest spółką pracowniczą, co z kolei wymusza na organizatorze miejskiej komunikacji ? czyli w tym przypadku ZTM Kielce ? konieczność zorganizowania przetargu. Łatwo sobie wyobrazić sytuację, co by się działo w mieście w przypadku przegranej MPK, w którym cały czas działają bardzo silne związki zawodowe. O ich potencjale świadczy fakt, że przewodniczący zakładowej Solidarności, Bogdan Latosiński, dwa lata temu został wybrany do sejmu z listy PIS.

Wracamy do przetargu. 5 kwietnia 2017 r. Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach ogłosił przetarg na wykonywanie usług przewozowych w komunikacji miejskiej w Kielcach w okresie od 1.1.2018 r. do 31.12.2027 r. autobusami będącymi własnością zamawiającego, które zamawiający zamierza nabyć do końca 2017 r.

Dla potrzeb wykonywania usług przewozowych ZTM Kielce przekaże wykonawcy 25 sztuk autobusów hybrydowych: MEGA: 10 i MAXI: 15., które na dniach mają zostać zamówione. Jeszcze nie znamy zwycięzcy tego przetargu. Reszta taboru niezbędnego do wykonania zadani to pojazdy klasy MEGA: 31, MAXI: 87, MIDI: 5. Szacunkowa całkowita wartość 10-letniego zamówienia to 601 475 342.59 PLN netto. Zdaniem MPK Kielce szczegóły planowanej pracy przewozowej są następujące: - średnia roczna ilość kilometrów: 10 297 000 km, w tym autobusami przewoźnika: klasy MEGA ? 2 270 000 km / MAXI + MIDI ? 6 102 000 km i autobusami ZTM Kielce - MEGA ? 550 000 km / MAXI ? 1 375 000 km.

Co dla pasażerów?

Zapisy przetargu oznaczają, że od przyszłego roku kielczan wozić będą tylko autobusy niskopodłogowe. Ponadto każdy nowo wprowadzony przez przyszłego przewoźnika pojazd musi spełniać normy emisji spalin Euro 6, mieć maksymalnie pięć lat, być w pełni klimatyzowany i mieć tzw. ciepły guzik do otwierania drzwi. Kolorystyka bez zmian ? wszystkie egzemplarze po 1 stycznia 2018 r. mają być w barwach Kielc, czyli żółto-czerwonych, a z bocznych szyb mają zniknąć naklejane reklamy.

Jak komentuje przetarg w Gazecie Wyborczej-Kielce Zbigniew Michnicki, kierownik działu przewozów w Zarządzie Transportu Miejskiego w Kielcach: -"Jeżeli MPK ten przetarg wygra, to nie będą jeździły najstarsze jelcze i neoplany, bo autobus nie może mieć więcej niż 20 lat."

Na pytanie dlaczego ZTM nie zdecydował się podzielić zamówienia na kilka części, odpowiedział: -"U nas kursuje prawie 150 pojazdów, a w Warszawie ? 10 razy tyle. To dobre rozwiązanie dla większych miast. Poza tym na rynku nie ma firmy, która ma w całości nowy tabor, w pełni klimatyzowany, z "ciepłym guzikiem". Nie chcemy, by z tych powodów ktoś stał na straconej pozycji" ? odpowiada Michnicki.

Kieleckie wymogi

Zabezpieczenia finansowe w tym postepowaniu to wadium w wysokości: 14 000 000 PLN, środki finansowe nie mniejsze niż 7 000 000 PLN oraz ważna polisa OC na sumę nie mniejszą niż 3 000 000 PLN.

Co do doświadczenia to przewoźnicy musza wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat wykonywali usługi przewozowe w komunikacji miejskiej o wartości nie mniejszej niż 60 000 000 PLN brutto oraz dysponują lub będą dysponować:

  • bazą transportową umożliwiającą postój 150 autobusów o powierzchni nie mniejszej niż 25 000 m2 i budynkiem warsztatowym z co najmniej ośmioma stanowiskami (kanały naprawcze )

  • co najmniej 350 kierowcami posiadającymi uprawnienia do kierowania autobusami, 25 pracownikami zaplecza technicznego oraz 6 dyspozytorami, w tym: - kierowcy, pracownicy zaplecza technicznego, dyspozytorzy muszą być zatrudnieni na podstawie umowy o pracę (pełny etat), - kierowcy muszą posiadać znajomość układu komunikacyjnego oraz topografii miasta w stopniu pozwalającym na prawidłową realizację zadania przewozowego, - kierowcy muszą znać język polski co najmniej w stopniu średniozaawansowanym (poziom B1).

  • autobusami w okresie trwania kontraktu w następujących rodzajach i ilościach: 31 MEGA, 87 MAXI i 5 MIDI, z czego co najmniej połowa z nich powinna spełniać normę emisji spalin minimum Euro 5, a średni wiek nie może przekraczać 8 lat w okresie trwania kontraktu

O tym, czy ktoś stanie w szranki z MPK Kielce i przebije się przez te wszystkie zasieki dowiemy się 11 maja, kiedy zaplanowano otwarcie ofert w tym postępowaniu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Kielce
MPK Kielce
przetarg
linia
  • www – 06.04.2017

    A co właściwie stanie się z autobusami UM, które były kupione ze środków UE w poprzedniej perspektywie?

  • kier. – 06.04.2017

    Dobre pytanie!

  • kier – 06.04.2017

    Powinna być konkurencja na tym polu, wszyscy by na tym zyskali.

  • elo – 06.04.2017

    Jak komentuje przetarg w Gazecie Wyborczej-Kielce Zbigniew Michnicki, kierownik działu przewozów w Zarządzie Transportu Miejskiego w Kielcach: -"Jeżeli MPK ten przetarg wygra, to nie będą jeździły najstarsze jelcze i neoplany, bo autobus nie może mieć więcej niż 20 lat."nie może mieć więcej niż 20 lat ale 20 lat może więc jelcze jeszcze cały 2018 będą mogły jezdzic.........

  • chris – 07.04.2017

    Myślę że doczekamy się szybko jakiś odwołań.

  • ar – 10.04.2017

    40 SU10 i SU12 należących do ZTM, to oddzielny przetarg.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....