Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Krok Siemensa w stronę autonomicznych autobusów

infobus
02.10.2018 10:00
0 Komentarzy

W Dusseldorfie otwarto tor przeznaczony do testowaniarozwiązań w pojazdach autonomicznych. Na „pierwszy ogień” poszły Solarisy zRheinbahn z debiutującym w niemieckich autobusach systemem C2X.

Niemiecki tor oparty jest na technologii dostarczonej od Siemens Mobility.Nowy obiekt będzie służył do prac nad najnowszymi inteligentnymi technologiamikontroli ruchu drogowego i przygotowywał region do ruchu zautomatyzowanego iautonomicznego w przyszłości.

-„Jesteśmy dumni, że współpracujemy z miastem Dusseldorf nadtym ważnym projektem, który kładzie podwaliny pod mobilność przyszłości wtransporcie drogowym w Niemczech. Tor testowy jest pierwszym tego typu wNiemczech, a nasze technologie sprawią, że natężenie ruchu zostaniezmniejszone, wzrośnie bezpieczeństwo na drogach, a dostępność pojazdówtransportu publicznego zostanie zwiększona, dzięki coraz bardziej zaawansowanympracom nad pojazdami autonomicznymi – powiedział Manfred Fugh, szef SiemensMobility na Niemcy.

W torze zostały zainstalowane cztery kluczowe komponenty:

  • System RSU pozwalający na komunikację danych międzypojazdami a infrastrukturą drogową w czasie niemalże rzeczywistym. Podzespołyodpowiedzialne za bezpieczeństwo są zainstalowane na każdym z czterechskrzyżowań z sygnalizacją świetlną.

  • Zintegrowany system SPAT do synchronizacji sygnałów, któryprzewiduje czas zmiany świateł na skrzyżowaniach i poprzez RSU jest w stanieskomunikować się z pojazdem.

  • Specjalne urządzenia do instalacji na pokładzie pojazdu,służące do komunikacji między pojazdem a infrastrukturą drogową.

  • System pozycjonowania satelitarnego, który jestodpowiedzialny za testowanie sytuacji, w których pojazd jest na drodzeuprzywilejowanej (pierwszeństwo przejazdu, dedykowane pasy jezdni, itd.)Zastosowanie tego typu technologii skutkuje zmniejszeniem natężenia ruchudrogowego, większym poziomem bezpieczeństwa i zmniejszonym wpływem spalin naśrodowisko.

Debiut C2X

W czasie pierwszych testów na nowym torze w Dusseldorfie wyżej wymienione systemysą używane do synchronizacji sygnałów z 16 autobusami Rheinbahn, w których – po raz pierwszy w Niemczech – zastosowano technologię C2X (pojazd-urządzenie).

Opracowana przezSiemsna platforma C2X pozwala pojazdom „widzieć” się nawzajem, nawet zdużej odległości. Autobusy poruszające się po mieście będą mogły komunikowaćsię między sobą i przesyłać informacje o korkach, wypadkach, karetkach i innychutrudnieniach w ruchu.

Komunikacja będzie możliwa dzięki urządzeniom montowanym w pojazdach.W niewielkiej skrzynce znajdą się odbiornik GPS, moduł telefonu komórkowegooraz nadajnik wykorzystujący bezprzewodowy standard IEEE 802.11b.

Solaris w Dusseldorfie

Przypomnijmy, że w 2014 r. Solarisjest doskonale znaną marką w Dusseldorfie i dostarczył już do taboru Rheinbahn AG ponad 80 autobusów, w tym dwa Urbino 12electric oraz 78 autobusów marki Solaris (21 szt. U12 w 2005 r., 50 szt. U18 w2012 r. i 7 szt. U18H w 2010 r.)

W tym roku producent realizuje kontraktna 74 szt. autobusów przegubowych Solaris Urbino 18.

Wszystkie nowe autobusy pojawiąsię w centrum Dusseldorfu oraz w gminach regionu. Opcjonalne dostawy (40 szt.)przewidziano na lata w latach 2019 i 2020. To nie jedyna taborowa inwestycjaprzewoźnika – Rheinbahn zainwestuje w nowe autobusy 70 milionów euro w ciągunajbliższych kilku lat. W rezultacie firma przyspieszy odnowę swojej floty(pierwotnie inwestycje były planowane do 2022 r.) i znacznie poprawi jakośćpowietrza w mieście.

-„Do 2019 roku chcemy teżzakupić dziesięć elektrycznie napędzanych autobusów. Kolejne dziesięć e-busówwprowadzimy na linie w 2021 roku „- powiedział CEO Rheinbahn, MichaelClausecker.

Komentarze