TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Krakowskie warsztaty e-Bus: Elektromobilność w pigułce [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.12.2017 14:41:13 4 komentarze
Krakowskie warsztaty e-Bus: Elektromobilność w pigułce [FILM]

9 listopada 2017 r., w Krakowie, odbyły warsztaty z cyklu Dobre Praktyki E-bus. Prezentujemy najciekawsze wystąpienia, w tym m.in. firm MPK Kraków i MZA Warszawa, które podzieliły się swoimi e-doświadczeniami. Z góry przepraszamy za trzaski na nagraniach - to historyczny parkiet w krakowskim magistracie.

Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent Krakowa

Krakowskie spotkanie z cyklu "Dobre Praktyki E-bus" otworzył wiceprezydent Krakowa, Tadeusz Trzmiel, który przedstawił działania miasta na rzecz elektromobilności, w tym przystąpienie do rządowej inicjatywy e-Bus. To właśnie dzięki tej inicjatywie krakowskie MPK chce powiększyć swoja flotę elektrobusów aż do 161 szt.

Grzegorz Dyrkacz, MPK Kraków

Grzegorz Dyrkacz, wiceprezes MPK Kraków przedstawił na elektromobilnym spotkaniu aktualny stan taboru przewoźnika i opowiedział o elektrycznych planach na przyszłość. Aktualnie przewoźnik posiada największą flotę elektrycznych autobusów w Polsce, na którą składa się 26 pojazdów, w tym 3 szt. Solaris Urbino 18 electric, 17 szt. Solaris Urbino 1 electric i 4 szt. Solaris Urbino 8,9LE Electric. Dalsze elektromobilne plany oraz determinacja zarządu są bardzo ambitne

Włodzimierz Hrymniak, PFR

O aktualnej sytuacji w zakresie rządowego projektu e-Bus mówił w Krakowie Włodzimierz Hrymniak, dyrektor Departamentu Programów Sektorowych w Polskim Funduszu Rozwoju. Jednym z elementów wspierania elektromobilnosci jest stały monitoring kupowanych i zamawianych elektrobusów, gdzie partnerem PFR jest portal InfoBus.pl

Kazimierz Fudala, MPK Kraków

Kazimierz Fudala z MPK Kraków wygłosił wystąpienie "Jak organizowana jest infrastruktura dla autobusów elektrycznych w Krakowie?". Krakowski przewoźnik ma największe aktualnie doświadczenie w zakresie elektrobusów - ma ich najwięcej w Polsce - 26 pojazdów i do tego jeszcze w trzech kategoriach masowych. Równolegle już w przyszłym roku firma chce dysponować pięcioma szybkimi ładowarkami na terenie miasta.

Janusz Ciepieńko, MZA Warszawa

Janusz Ciepieńko z MZA Warszawa przedstawił w Krakowie aktualny stan taborowy autobusów elektrycznych w Warszawie i wskazał dalsze kierunki e-rozwoju spółki. A są one krótko mówiąc bardzo ciekawe. 162 elektrobusy do 2020 r., co będzie stanowić 10% całej floty MZA. Spółka czeka tylko na potwierdzenie dofinansowania z POIiŚ przez Brukselę. Ponadto przedstawiciel MZA pokazał, gdzie spółka chce zlokalizować stacje szybkiego ładowania na terenie stolicy. To łącznie 19 punktów, z czego jeden już działa - na ulicy Spartańskiej.

Robert Karwacki, MZK Zielona Góra

Czy zajezdniowa fotowoltaika ma sens? A może dodatkowa stacja magazynowania energii? - o tym mówił Robert Karwacki z MZK Zielona Góra w swojej prezentacji. W tym roku spółka zamówiła rekordową liczbę autobusów eklektycznych (47) pod których kątem modernizuje też zajezdnię, także MZK ma sporo doświadczeń na każdym elektromobilnym polu.

Danuta Walas, MPK Kraków

Uroczyste uruchomienie elektrobusów w blasku reporterskich fleszy to krótki, aczkolwiek bardzo przyjemny, koniec długiej i ciężkiej pracy - m.in. nad uzyskaniem setek pozwoleń obejmujących budowę infrastruktury ładującej pojazdy. O tym żmudnym procesie - zabierającym nawet kilkanaście miesięcy mówiła Danuta Walas z MPK Kraków. Dodajmy, że przewoźnik w tym roku wybudował 28 stanowisk wolnego ładowania na swojej zajezdni, a w przyszłym roku będzie dysponował pięcioma stacjami szybkiego ładowania na mieście. To konieczna lektury dla tych wszystkich, którzy myślą o wprowadzeniu elektrycznych pojazdów do swoich miast.

Grzegorz Grzegrzółka, Medcom

Po eksploratorach swój cykl wystąpień w Krakowie mieli producenci ładowarek. Grzegorz Grzegrzółka z Medcom mówił o tym, jakimi parametrami charakteryzują się ładowarki do autobusów elektrycznych. Podkreślił że firma kończy drugiego zakładu produkcyjnego, a całość produkcji ulokowana jest w Warszawie.

Maciej Wojeński, Ekoenergetyka-Polska

O tym czy ładowarkę do ładowani autobusów elektrycznych można ukryć w miejskim krajobrazie mówił Maciej Wojeński z Ekoenergetyki-Polska. Zielonogórska firma ma swoim koncie już ponad 140 wdrożeń w 28 miastach. To jeden z europejskich liderów na tym polu

Adam Olszewski, Impact

O tym, jak dobrać baterie trakcyjne do autobusów elektrycznych i jakie są dostępne rodzaje baterii trakcyjnych do autobusów mówił w Krakowie Adam Olszewski z Impact Clean Power Technology. Z tej wypowiedzi jasno wynikało, że w warunkach mocnego obciążenia komunikacyjnego najlepszym wyborem są baterie LTO.

Tomasz Ciszek, BMZ Poland

Na warsztatach e-Bus o różnicach pomiędzy technologią LTO a NMI w bateriach trakcyjnych opowiedział Tomasz Ciszek z BMZ Poland. Z jego prezentacji zatytułowanej "Jak dobrać rodzaj baterii trakcyjnej do lokalnych potrzeb danego miasta?" wynika, że baterie NMI nie do końca są na straconej pozycji, a wręcz przeciwnie - w pewnych warunkach mają swoje niezaprzeczalne zalety.

Michał Markiewicz, NCBR

Na to wystąpienie czekali wszyscy obecni na sali goście, jednak chyba nie nasycili swojego apetytu na wiedzę o rządowym projekcie e-Bus, który ma upowszechnić elektrobusy w Polsce. Cały czas elektryczny SIWZ jest uzgadniany z samorządowymi partnerami, a lista życzeń - patrząc po prezentowanym filmie - nie ma granic. O polskim autobusie elektrycznym wg NCBR mówił w Krakowie Michał Markiewicz z NCBR.

Marcin Koniak, Politechnika Warszawska

Całość krakowskich wystąpień zgrabnie podsumował Marcin Koniak z Politechniki Warszawskiej, który jednocześnie zaprosił wszystkich na warsztaty. Warto przejrzeć zaproponowane wzory, które mogą pomóc kolejnym samorządom przygotować projekt elektryfikacji lokalnej komunikacji.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
e-bus
elektrobus
NCBR
MPK Kraków
  • Furtak – 07.12.2017

    ,,Krakowskie warsztaty" Jak to się ma do zakupu 56 Mercedesów z silinikami spalinowymi, które z pewnośią zakupi Kraków, bo pod tą markę był robiony przetarg. Ktoś z zarządu MPK bardzo kocha Mercedesy więc jak sobie zamarzył gwiazdę to musi być gwiazda a brakujące 12 mln dołożą podatnicy. Propaganda. Ale to norma w krakowskim mamieniu ludzi. Zamiast rozbudowywać sieć tramwajową, budować metro to robią przetargi na diesle z wymogami które spełnia tylko Mercedes Citaro II .

  • krak – 07.12.2017

    A odwal ty się od Mercedesów wolałbyś dalej jeździć starymi Jelczami

  • Doradca Instytutu OŚ – 10.12.2017

    Cześć!Jeśli byście chcieli się czegoś dowiedzieć o powstawaniu i użytkowaniu elektrycznych samochodów to zapraszam do rozmowy. W ramach kampanii informacyjnej o elektromobilności staramy się przybliżyć zalety takich rozwiązań.Tomek,Doradca online Instytutu Ochrony Środowiskaelektromobilnapolska

  • JJ – 11.12.2017

    Sciema z tymi protokolami Eko. Tak sie dzieje gdy dziala sie na rzecz jednego producenta. I gdzie ta transparentnosc? Zostala chyba w lesie kolo Zielonej Gory! O zgodności z europejskimi standardami juz nie ma nawet co wspominać. Nie pierwszy to przypadek.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....