TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kraków sprawdzi krótką hybrydę od Volvo
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.12.2019 16:00:30
fot. MPK Kraków

Krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne rozpoczęło kolejne testy autobusu w tym roku. To pięcioletni hybrydowy marki Volvo o długości 12 m. Będą nim podróżować mieszkańcy Skawiny, bo będzie on kursował na uruchomionej 6 grudnia linii nr 773. 

Co i jak?
Spalinowo-elektrycznym Volvo może podróżować 78 pasażerów. 30 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W większości są to dedykowane dla Volvo fotele Ster 6MV. Osiem siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Volvo zastosowało drzwi firmy Isaf w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji. Posiadają one napęd elektryczny, dzięki czemu za sprawą takiego detalu mają być zauważalne pewne oszczędności w zużyciu oleju napędowego.

Volvo 7900 Hybrid to hybryda równoległa. Silnik elektryczny i wysokoprężny typu D5K o mocy 240 KM mogą być stosowane wspólnie lub osobno. Są one zblokowane ze zautomatyzowaną skrzynią Volvo I-Shift. Podczas postoju na przystanku oraz rozruchu autobus będzie korzystał z zasilania energią elektryczną, cicho i przy zerowej emisji spalin. Energia generowana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze i następnie wykorzystywana do produkcji energii elektrycznej dla silnika elektrycznego. Ta technologia zmniejsza zużycie paliwa i emisje wpływające na klimat aż o 30% w porównaniu z obecnym modelem z silnikiem diesla. 

Producent deklaruje, że jest to najoszczędniejsza pod względem zużycia paliwa i najbardziej niezawodna hybryda na rynku. Jej eksploatacja umożliwia oszczędność paliwa o 39% zarówno w ruchu miejskim jak i na trasach podmiejskich. 

Autobusy posiadają mało rozbudowany system informacji pasażerskiej firmy R&G Plus z Mielca. Na zewnątrz zamontowano trzy wyświetlacze diodowe o standardowej rozdzielczości. W środku, za kabiną kierowcy znalazła się tablica LED typu ETL416120. I to ona odpowiada za prezentacją informacji liniowej. Całością steruje autokomputer, prawdopodobnie SRG5000P.

Bogata historia
Egzemplarz, który trafił na testy do krakowskiego MPK został wyprodukowany w 2014 roku. Do tej pory zaliczył próby u kilkunastu przewoźników z Polski i nie tylko. Najdłuższa była warszawska próba, która trwała aż trzy lata.

Przypomnijmy, że MPK w Krakowie od 2018 roku w swojej flocie posiada 12 autobusów marki Volvo. Są to pojazdy przegubowe o długości 18 m.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Kraków
Volvo
hybryda
test
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....