TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kraków porządkując uderza w busy. 17 czerwca
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.06.2017 19:13:21 6 komentarzy
Kraków porządkując uderza w busy. 17 czerwca ; fot. Maciej Skowronek, Radio Kraków

Ograniczenie ruchu pojazdów, a co za tym idzie hałasu i spalin, w ścisłym centrum Krakowa i przyspieszenie komunikacji zbiorowej na Alejach Trzech Wieszczów - to główne efekty zmian w funkcjonowaniu przewoźników typu BUS w Krakowie. Zostaną one wprowadzone w życie już 17 czerwca.Krótko mówiąc koniec samowolki.

W związku z planowanym przez Gminę Miejską Kraków wprowadzaniem rozwiązań systemowych w zakresie organizacji ruchu w centrum Krakowa, ukierunkowanych na poprawę jakości powietrza, przestrzeni publicznej oraz bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu, ZIKiT Kraków prowadzi prace nad zmianami zasad dostępności dla użytkowników, w tym również dla przewoźników osobowych, niektórych ulic i przystanków wewnątrz tzw. II obwodnicy tj. na Alei Trzech Wieszczów, al. 29 Listopada, ul. Dietla i dalej al. Powstania Warszawskiego, ul. Lubomirskiego i ul. Wita Stwosza.

Jednym z elementów wdrażanego planu jest reorganizacja ruchu przewozów osobowych w rejonie ciągów ulic Pawia-Warszawska-Basztowa oraz wewnątrz tego obszaru, co jest wynikiem podjętych decyzji i jednym z etapów porządkowania dostępności Śródmieścia Krakowa, w której docelowo powinien operować wyłącznie transport zero lub niskoemisyjny.

Nowy Kleparz zamiast ul. Pawiej

Jak informuje ZIKiT, w związku z powyższym zaistniała konieczność wprowadzenia zmian, w tym ograniczeń listy ogólnodostępnych przystanków przy ulicach Pawiej, Warszawskiej i Ogrodowej (dot. przystanków przelotowych), które od jesieni ubiegłego roku nie są uwzględniane przy wydawaniu przez ZIKiT Kraków przewoźnikom zasad korzystania z przystanków na terenie Krakowa. W związku z planowanymi zmianami w organizacji ruchu związanymi m.in. z rozpoczęciem przebudowy ul. Basztowej (początek 17 czerwca) docelowo nie będzie również możliwe korzystanie z przystanków początkowych/końcowych zlokalizowanych w rejonie ulic Worcella i Ogrodowej.

Wychodząc naprzeciw planowanym ograniczeniom podjęto decyzję o możliwej zmianie charakteru pętli pn. "Nowy Kleparz" przy ul. Prądnickiej i udostępnieniu jej jako przystanku początkowego/końcowego o co wielokrotnie zabiegało środowisko samych przewoźników.

Sprawniejsza komunikacja na Alei Trzech Wieszczów

Jednocześnie ZIKiT Podkreśla, iż opracowane zmiany nie nakładają na przewoźników osobowych zakazu dojazdu do centrum Krakowa w rejon II obwodnicy, a ich pasażerom nie uniemożliwiają wsiadania i wysiadania na przystankach zlokalizowanych np. w ciągu Alei Trzech Wieszczów.

Zarząd mając na uwadze wieloletnie negatywne doświadczenie w kwestii m.in. "blokowania" pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie (KMK) np. na przystankach wzdłuż ATW, podjął decyzję, aby ruch BUS "skanalizować" poprzez udostępnienie na niektórych ciągach jedynie przystanków "dedykowanych" dla konkretnych kierunków. Polegać ma to na tym, iż np. przewoźnicy jadący z centrum w kierunku Borku Fałęckiego przez ul. Zakopiańską będą mogli się zatrzymywać na alejach jedynie na przystanku "Jubilat", a ci kierujący się w stronę ul. Wielickiej przystanek "AGH".

Dla wymiany pasażerów wybrano te przystanki, które na dzień dzisiejszy nie mają przekroczonej przepustowości oraz umożliwiają bezproblemowe omijanie pojazdów dokonujących wymiany pasażerów czyli są zlokalizowane w zatokach lub jak w przypadku przystanku "Jubilat" w kierunku Mostu Dębnickiego kończy się na nich buspas.

Podobne zmiany planuje się wprowadzić w ciągu ulic Dietla i Grzegórzeckiej. gdzie udostępniony dla przewoźników (ale tylko dla tych kierujących się od strony Ronda Grunwaldzkiego) będzie przystanek "Starowiślna", który zlokalizowany jest w zatokach.

W przypadku linii autobusowych poruszających się z kierunku od ul. Limanowskiego do Ronda Grzegórzeckiego i dalej, najbardziej optymalną trasą jest ta prowadząca przez Zabłocie i Most Kotlarski, która odległościowo jest krótsza od przejazdu ulicami Starowiślną i dalej Grzegórzecką, a dodatkowo ruch na niej jest zdecydowanie mniejszy. Brak jest tam również skrzyżowań z sygnalizacją świetlną, gdzie przy alternatywnej trasie takich "spowalniających" miejsc jest aż pięć, w związku z czym powyższa zmiana z pewnością pozytywnie wpłynie na czasy przejazdu.

Na zdjęciach pokazujemy na schematach zakres planowanych do wprowadzenia zmian w zakresie przewoźników osobowych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZIKiT Kraków
  • MichalK – 08.06.2017

    Wreszcie busiarstwo zostanie uporządkowane - mam nadzieję że inne miasta też pójdą po rozum do głowy i uporządkują ten temat. Oby tylko ktoś pilnował porządku i kontrolował przestrzegania nowych zasad. Busy powinny dojeżdżać do pierwszej pętli w granicach dużych miast z zakazem wjazdu do centrum. A w granicach miasta jedynie normalne autobusy.

  • www – 08.06.2017

    Bo tak powinno być. W Krakowie zaczął ktoś w końcu myśleć nad poprawieniem efektywności komunikacji. Oby konsekwentnie.

  • Obserwator 2 – 09.06.2017

    Piractwu drogowemu Krakow mowi nie. Uderzenie wlasciwe szanowny Autorze

  • TF – 10.06.2017

    @MichalK "do pierwszej pętli" to przesada, niech dojeżdżają do jakiegoś sensownego węzła komunikacyjnego, nawet niech i do Nowego Kleparza. Byle nie dalej.

  • nareszcie – 12.06.2017

    To na foto ... To Muzeum Motoryzacji ? Śmierdzący złom, całkiem jak marszrutki na Ukrainie.

  • aron mędrzec parczewski – 21.07.2017

    Bus wiezie 20 osób a zajmuje tyle miejsca co 2 samochody.Teraz część osób kupi Golfy na gaz i będzie nimi wjeżdżać do Krakowa zamiast busami

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....