TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kraków odbierze Urbino 18 MetroStyle
MPK KRAKÓW InfoBus.pl - Opublikowano: 10.09.2014 21:28:12 21 komentarzy
Kraków odbierze Urbino 18 MetroStyle
Już jutro MPK Kraków odsłoni skrywaną od wielu miesięcy tajemnicę. Przewoźnik zaprezentuje swoje najnowsze nabytki –pierwsze w Polsce autobusy przegubowe Solaris Urbino 18 MetroStyle. I to w liczbie aż 8 sztuk! To także premierowe pojazdy tego typu z silnikami DAF MX-11 Euro 6. Ich oficjalny pokaz odbędzie się 11 września o godz. 11.15 na terenie zajezdni autobusowej Bieńczyce. Autobusy zostaną zaprezentowane podczas inauguracji organizowanego przez MPK konkursu „Bezpieczna jazda komunikacją miejską”. To tradycyjne zawody kierowców i motorniczych przewoźnika o prymat najlepszego prowadzącego w Krakowie. Pierwszego dnia, w czwartek, od 9.00 do 12.30, w konkursie rywalizować będą kierowcy autobusów oraz mechanicy i inspektorzy nadzoru ruchu. Z kolei w piątek, od 9.00 do 12.30, na terenie zajezdni tramwajowej Podgórze, przy ul. Brożka 3 swoje zawody rozegrają motorniczowie i elektromechanicy.MPK Kraków to czwarty odbiorca pojazdów z stylistyką Metrostyle. Pierwszy był Salzburg z Trollino 18, a potem Reunion (Urbino 18/Urbino 18H). W tym roku takie pojazdy zamówił hiszpański Castellón (Trollino 12) i teraz do tejekskluzywnej grupy dołączył Kraków (Urbino 18). Pierwszy prototyp Solaris Urbino 18 MetroStyle został zaprezentowany w 2010 r. i przede wszystkim miał podbić francuski rynek BRT/BHNS. W lutym 2011 r. koncern Transdev rozpoczął jego roczne testy w Paryżu. W 2011 roku zaliczył on także testowy epizod w Grudziądzu. Niestety, z ambitnych francuskich planów nic nie wyszło, ale koncepcja pojazdu o podrasowanym wyglądzie i podwyższonym standardzie obsługi został przetransportowano do modelu Trollino 18. I to z dużym powodzeniem. W 2012 r. zostało dostarczonych pierwszych 10 tego typu trolejbusów dla Salzburga z nadwoziem typu MetroStyle (jako Solaris Trollino 18AC Tram-Look). Futurystyczny autobus z Bolechowa wyróżnia się zupełnie nową konstrukcją ściany przedniej i tylnej (aczkolwiek podobno w krakowskiej wersji tył pojazdów pozostał bez zmian i wygląda jak klasyczne Urbino 18) Pojazd ma charakterystyczny układ drzwi 1-2-2-2, a w przedniej, pochylonej szybie zastosowano wycieraczki bardzo podobne do tych używanych w tramwajach Tramino. Zresztą cały design MetroStylema więcej wspólnego z Tramino niż z jakimkolwiek innym pojazdem z całej gamy Solarisa. Dodatkowo z zewnątrz wyróżnia go obniżony linia bocznych szyb, opływowa zabudowa dachu oraz odmienna stylistyka nadkoli. W oryginalnej wersji dla ten model posiadał także ozdobne kołpaki oraz przegub firmy Hübner z przeźroczystą opończą, która mogła być podświetlana na różne kolory. MPK Kraków zrezygnowało jednak z takich fanaberii. W wnętrzu MetroStyle mamy szersze przejścia przy nadkolach oraz duże szyberdachy, które sprawiają, że przestrzeń pasażerska pojazdu wydaje się bardziej przestronna i jaśniejsza. W wersji BHNS system dynamicznej informacji pasażerskiej był wyświetlany na specjalnie zaprojektowanych ekranach. Czy podobnie będzie w Krakowie? Tego jeszcze nie wiemy. Na zakończenie warto dodać, że najnowsze pojazdy MPK zostały zamówione w ramach rozszerzenia zamówienia na zakup 100 autobusów (27 przegubowych oraz 73 standardowych). Przewoźnik skorzystał już z tej opcji w odniesieniu do pojazdów 12-metrowych, dlatego obecnie krakowska spółka posiada największą flotę pojazdów Euro 6 w Polsce. Łącznie jest ich 36 szt., w tym 28 szt. szt. Urbino 12 oraz 8 szt. Urbino 18 MetroStyle.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
Solaris
  • jqw2 – 10.09.2014

    No to wyróżnia sie Kraków z tymi solarisami szkoda że inne miasta nie kupiły tego

  • alojz – 10.09.2014

    Te wozy nie spełniają warunków zamówienia podstawowego (np. układ drzwi 2-2-2-2), więc musiał być jakiś wałek.

  • alojz – 10.09.2014

    A co z wozem technicznym, który miał być dostarczony w ramach głównego zamówienia?

  • Wacek – 10.09.2014

    Tylko o tym walku ani mru, mru, bo...

  • XoXo – 10.09.2014

    Szkoda że nie będą w starym malowaniu, tylko w tym pospolitym udziwnionym biało-granatowo-szarym... dramat dzięki ZIKiT !!!

  • SP – 11.09.2014

    Przecież są w starym malowaniu.

  • SP – 11.09.2014

    Mobilis w Krakowie posiada 69 autobusów Euro6. To chyba jednak trochę więcej niż 36...

  • Nuxxx – 11.09.2014

    A co z punktowana rura wydechowa skierowana do dolu.

  • zygfryd – 11.09.2014

    "trochę" przypomina starego Cubusa. Widocznie trudno było solarisowi stworzyć szybko coś bardziej sensownego. Samymi udziwnieniami albo kopiowanymi rozwiązaniami nie zwabi się klientów na wymagającym francuskim rynku.

  • kkz – 11.09.2014

    Ciekawe czy kierowcy będą zadowoleni z braku osobnych drzwi i pewnie bardziej rozgrzewającej się kabiny.

  • adamo – 11.09.2014

    Dla podróżujących komunikacją nietypowy pojazd został przygotowany,ogólnie Pan Bóg stworzył i zapłakał ,miszmasz zwykłego urbino i metrostyle wygląda karykaturalnie

  • seba – 11.09.2014

    A co tam rura wydechowa i inne wymagania przetargowe ważne że jest coś nietypowego i to przed wyborami dla wielu osób które słabo zna sie na pojazdach choć jeżdzą nimi te metrostyle to oznaka nowoczesności i prestiżu

  • ads – 11.09.2014

    Kraków czwartym miastem z metrostyle? Autobus i trolejbus to dwa różne pojazdy ,zresztą trolejbusowa wersja metrostyle troche jest inna od autobusowej.Kraków jest drugim miastem na świecie z Urbino MetroStyle

  • sdf – 11.09.2014

    Super autobusy

  • ana – 11.09.2014

    Kosmiczne pojazdy

  • ana – 11.09.2014

    Dobrze że coś innego zakupili do Krakowa

  • ana – 11.09.2014

    Ekstra autobusy oby wiecej takich

  • abs – 11.09.2014

    A rura wydechowa ? Zmiany zmiany

  • skq – 11.09.2014

    Szkoda że Wrocław nie zamówił MetroStyle w obydwu wersjach ,trudno w końcu to tylko dzierżawa a bank zaproponował najtańszą wersje

  • Trajluś – 11.09.2014

    @Alojz: Gdzie Ty tam chcesz upchać dwuskrzydłowe drzwi na przednim zwisie ? Zresztą pierwsze drzwi służą praktycznie tylko kierowcy i wchodzącym pasażerom, czyli jest jeden strumień ruchu i dlatego jedno skrzydło wystarczy :)

  • kkz – 11.09.2014

    Szkoda że mają taki mały wyświetlacz przedni. Jak jadą przez miasto to nie jest on wyraźny.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....