TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

KPK wybiera jednak Mercedesa!
InfoBus.pl - Opublikowano: 01.06.2015 21:22:27 20 komentarzy
Mercedes-Benz Citaro G w barwach KPK Białystok

Początkowo wydawało się to MAN - po latach - powróci do białostockiej floty KPK z nowym pojazdami. Jednak po przeliczeniu małych punktów okazało się, że to jednak oferta EvoBus Polska o przysłowiowy ?włos?, a dokładniej o 0,129 pkt., okazała się lepsza. Tym samym Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Białymstoku wybrało ją jako najkorzystniejszą (z ceną 8 264 370,00 zł),  tak uzasadniając swój wybór: -?W postępowaniu zostały złożone dwie oferty. Po wstępnej ich ocenie Zamawiający powziął wątpliwości w zakresie kompletności wymaganych  specyfikacją dokumentów i w zakresie treści niektórych dokumentów. Zamawiający podjął decyzję o wystąpieniu  do obu wykonawców składających oferty o uzupełnienie dokumentów i wyjaśnienie treści oferty. Brakujące lub błędnie wypełnione dokumenty oraz wyjaśnienia treści oferty wykonawcy uzupełnili przed upływem wskazanego terminu. Po analizie całości oferty Zamawiający uznał, że składający oferty Wykonawcy  spełniają warunki udziału w posterowaniu  określone w SIWZ. Oferowane autobusy odpowiadają oczekiwaniom Zamawiającego. Porównanie uzyskanych  przez obie złożone oferty punktów wykazało, iż oferta, która uzyskała najwięcej punktów w bilansie  18 kryteriów i podkryteriów oceny swoja ceną przekracza kwotę jaką Zamawiający  zamierzał przeznaczyć na finansowanie niniejszego zamówienia. Po analizie swojej sytuacji finansowej Zamawiający postanowił zwiększyć uprzednio planowaną kwotę na realizację zamówienia, do ceny najkorzystniejszej  oferty. Zamawiający dziękuje za złożenie oferty i uczestnictwo w prowadzonym postępowaniu oraz trud włożony w jej  przygotowanie.?

MAN zbija cenę

To ostatnie zdanie można odebrać jako rzadko spotykany gest podziękowania w kierunku przegranego oferenta, który w tym konkretnym przypadku pozwolił KZK uzyskać zdecydowanie korzystniejszą cenę za 5 szt. pojazdów Mercedes-Benz Citaro G. Przypomnijmy, że zimowy przetarg na zakup trzech fabrycznie nowych niskopodłogowych przegubowców został anulowany, gdyż jedyny wówczas oferent ? firma EvoBus Polska ? złożył zbyt drogą ofertę. Wówczas niemiecki producent za trzy autobusy Mercedes-Benz Citaro G chciał kwotę 5.147.550 zł brutto, co daje 1.715.850 zł brutto za jeden autobus. KPK było skłonne wydać 4.605.000 zł brutto, czyli 1.535.000 zł za jeden autobus. Jak widać teraz EvoBus mocno ?zszedł? z ceny i to o blisko 100.000 zł na pojeździe. Dzięki MAN-owi.
MAN zaoferował dobrze znany w Białymstoku model Lion?s City G (A23) z leżącym silnikiem diesla MAN D20 Euro 6 o pojemności skokowej 10,5 litra, mocy 265 kW i momencie obrotowym 1800 Nm, osiąganym w zakresie od 1000 do 1400 obrotów na minutę. Co ważne, zdaniem producenta silnik ten nie wymaga dopalania spalin podczas postoju. MAN za swoje autobusy zaoferował cenę 7.724.400 zł brutto, co daje jednostkową cenę na poziomie 1.544.880 zł brutto za jeden autobus przegubowy Lion?s City G.

Z kolei spółka EvoBus Polska zaoferowała również dobrze znany w Białymstoku model Mercedes-Benz Citaro G z stojącym silnikiem diesla Mercedes-Benz OM 470 Euro 6 o pojemności skokowej 10,7 litra, mocy 265 kW i momencie obrotowym 1700 Nm, osiąganym przy 1100 obrotach na minutę. Cena tej oferty wyniosła 8.264.370 zł brutto, czyli 1.652.874 zł brutto za jeden autobus przegubowy Mercedes-Benz Citaro G. Przypomnijmy, że KPK na najnowsze zakupy przeznaczyło kwotę 8.068.800 zł brutto, co oznacza, że EvoBus początkowo się w niej nie zmieścił. Jednak po jej podwyższeniu wydaje się, że już nic nie stoi na przeszkodzie, aby obie strony podpisały wiążącą umowę. 

0,129 pkt. różnicy

W przetargu KPK zastosowało następujące kryteria:
1) Cena oferty ? 70%
2) Ocena techniczna ? 20%
3) warunki gwarancji i serwisu ? 7%
5) oszczędność energii i ochrona środowiska  ? 3%

Ocena punktowa (w poszczególnych  kryteriach o numerach jak wyżej) wyglądała następująco:


1

2

3

4

Razem

Oferta EvoBus

65,426

20,000

4,900

2,998

93,324

Oferta MAN

70,000

18,000

2,800

2,395

93,195

To pokazuje, że MAN mając bardzo dobrą pozycję wyjściową (dzięki niskiej cenie) tracił potem punkty w każdej kolejnej kategorii. Najwięcej w zakresie techniki i warunków serwisowania oraz gwarancji, co jak się potem okazało, zadecydowało o jego przegranej.

Wysoki standard

Autobusy dla KPK Białystok będą bardzo bogato wyposażone. Wszystkie mają być wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i oddzielną kierowcy. System informacji pasażerskiej ma składać się z głosowej zapowiedzi przystanków, 2 monitorów LCD umieszczonych pod sufitem po jednym w obu sekcjach oraz po 2 monitory LCD do wyświetlania trasy przejazdu (tzw. koraliki). Nowością jest wymóg umieszczenia dwóch wyświetlaczy z numerem linii dla osób niedowidzących (dotychczas był jeden). System monitoringu ma składać się z 9 kamer, w tym 3 zewnętrzne (przednia, boczna i tylna) oraz 6 wewnętrznych. Autobusy mają posiadać instalację do montażu kasowników biletów elektronicznych i papierowych, instalację do montażu Wi-Fi oraz instalację do montażu mobilnych biletomatów (nowość). Zewnętrzne wyświetlacze mają być wykonane w technologii LED w kolorze zielonym. Autobusy mają być całkowicie niskopodłogowe, wyposażone w rampę dla wózków.

Taborowa mozaika

Komunalny Zakład Komunikacyjny w Białymstoku eksploatuje łącznie równo sto autobusów, w tym 43 Solarisy Urbino (15 szt. Urbino 12 i 28 szt. Urbino 18), 38 szt. MAN-ów (w tym 10 szt. NG 312, 2 szt. EL 283, 5 szt. Lion?s City G, 21 Lion?s City, w tym 1 wersję hybrydową Lion?s City Hybrid), 16 szt. autobusów marki Mercedes-Benz (w tym 2 szt. Conecto LF, 2 szt. Conecto G, 11 szt. Citaro G, w tym 3 przegubowce w wersji C2 z silnikiem Euro 6 oraz 1 ex-testowy solowy Citaro C2 z silnikiem Euro 6). Firma posiada w swojej flocie także dwa odremontowane Jelcze 043 (?ogórki?), w tym jeden w wersji pogotowia technicznego oraz? International 3800, czyli amerykański gimbus.

Na koniec dodajmy, że majowe otwarcie ofert KPK to drugie tegoroczne zamówienie na nowe autobusy w Białymstoku. W kwietniu swój przetarg na zakup trzy fabrycznie nowe niskopodłogowe autobusy przegubowe rozstrzygnął Komunalny Zakład Komunikacyjny. Najkorzystniejszą (i jedyną) ofertę złożył Solaris Bus & Coach. Tak więc jeszcze w tym roku, w Białymstoku pojawi się osiem fabrycznie nowych autobusów przegubowych (trzy Solarisy i pięć MAN-ów). A to nie wszystko. Równolegle trwa przetarg w PKS Białystok rozpoczął na leasing aż 60 fabrycznie nowych autobusów, a pod koniec roku swój przetarg na unijne autobusy ogłosi Miasto Białystok. Zapowiada się zatem ciekawy rok.

WIĘCEJ W INFORMACJI PRZETARGOWEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KPK Białystok
MAN
EvoBus
Mercedes
Citaro
  • Mieszkaniec – 01.06.2015

    Dzięki, że mogę jeździć gwiazdą!

  • asf – 01.06.2015

    Bardzo długo muslieli liczyć te punkty (koperty) pod stołem hehe

  • Nuxxx – 02.06.2015

    Brawo, bardzo dobre autobusy i pięknie prezentują się na ulicach Białegostoku.

  • Kamil_380 – 02.06.2015

    I znowu autor myli KPK z KZK. Żenada...

  • Paralityki – 02.06.2015

    No coz, skoro idioci wola przeplacac i ponadto dac innym podatek i prace: Prosze bardzo. Ale tylko nie beczyc, ze w Polsce tak zle z praca i wyplata i emerytura i wszystko takie drogie!

  • Niemiec – 02.06.2015

    Trzeba dbac o Niemcow. ;)

  • nhwm – 02.06.2015

    Błąd w ostatnim akapicie. trzy Solarisy i pięć MB!!!

  • biastoczanin – 02.06.2015

    Brawo , dobre autobusy nie to badziewie Solaris

  • Niemiec – 02.06.2015

    Polska = Bezwartosciowy kraj. RP istniala do 2005r. Od wejscia do UE powinien sie ten kraj nazywac po prostu "niemiecka aglomeracja".A cieszta sie ze bedziecie mogli jechac szmelcem z Reichu. My bedziemy mieli gwarantowana prace, podatek i wszystko. A wy? Wy nam jeszcze za to placicie! Hahaha glupi narod i tyle.

  • Bolesław – 03.06.2015

    No szkoda! Gwiezdne cwaniaki mieli tyle szczęścia tym razem - ale za robienie z klienta głupka, próbę okradzenia kasy KPK w pierwszym przetargu, braku wsparcia serwisowego np przy dpf'ach w poprzednich citaro - ZDECYDOWANIE NIE NALEŻY IM SIĘ WYGRANA.Man, bardzo na was liczyłem - trzymam kciuki na przyszłość

  • krygier – 03.06.2015

    No widać tak zależało KPK na citaro chyba, że akceptują nawet cieniasów z evobusa ... nic dodać

  • Lorro_Maxx – 03.06.2015

    Citaro jest niezłe, ale na temat Ewobusa polska lepiej się nie wypowiadać.

  • allegras – 03.06.2015

    Nie wszystkie z "evobusa" to cieniasy... przynajmniej paru panów managerów ma lekką, bądź sporą nadwagę ?

  • POlak – 03.06.2015

    Co zal wam tylki sciska??? Gdyby byli cieniasy to nie wygraliby tego przetargu haha. ty boleslaw popytaj o mana w siedlcach

  • Lukasz – 04.06.2015

    Takie pier...lenie kotka za pomoca mlotka.... Gdyby Niemcy sie zamkneli na swoje produkty, Francuzi na swoje, Wlosi na swoje, to Solaris moze zaczac zwalniac kolejne dziesiatki ludzi... Problem jest w tym, ze myslenie boli, tez niektorych tu piszacych...

  • Litzmannstadter VerkehrsGesellschaft mbH – 04.06.2015

    Skoro glupki wola przeplacac az pol miliona to prosze. Pasazer zaplaci. Tylko patrzec az podroza ceny biletow o 50%.

  • PB – 05.06.2015

    Może w Łodzi, bo nie w Białymstoku. Jakby Litzmannstadt nie kupowało Mercedesów. Tylko, że nie niemieckie, a tureckie. Ot różnica. Bo w cenie to żadna.

  • Litzmannstadter VerkehrsGesellschaft mbH – 05.06.2015

    To czy smo: Polska na tym nie ma zysku. Zadnego.

  • quwerty – 08.06.2015

    Unia dała miliony na zakupy taborowe w wielu miastach polski gdyby nie to Solaris (najwięcej na tym skorzystał) produkował by 50 autobusów rocznie i był fabryką pokroju Autosana, a jak raptem Niemcy sprzedają 5 autobusów do Białegostoku to jest wielkie oburzenie, mimo tego że Solaris więcej autobusów sprzedaje w Niemczech niż w rodzimym kraju.

  • Litzmannstadter VerkehrsGesellschaft mbH – 08.06.2015

    Jest jedna wielka roznica: Niemcow na to stac i moga sobie pozwolic, kupowac u Polaka. Ale nie na odwrot, gdzie Polak przeplaca u Niemca. Klania sie matematyka. ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....