Kozienice ogłosiły zapowiadany przetarg na dostawę dwóch elektrobusów z ładowarkami. O dziś, 30 lipca miasto szuka ich dostawcy. Zakup jest możliwy dzięki wsparciu, które miasto uzyskało w ramach programu GEPARD 2.
Przypomnijmy, że Kozienice zaplanowały nabycie dwóch elektrobusów oraz wybudowanie jednego stanowiska do ładowania akumulatorów do końca marca 2020 r. W tym przypadku całkowity koszt projektu wyniesie prawie 4,6 mln zł, a NFOŚiGW wesprze przedsięwzięcie na dwa sposoby: dotacją w wysokości ponad 2,7 mln zł oraz dodatkowo udzieloną niskooprocentowaną pożyczką w kwocie ponad 1,8 mln zł. Uzyskanie tych środków 24 maja potwierdził podpisem burmistrz Kozienic Piotr Kozłowski. Ze strony NFOŚiGW obie wyżej wymienione umowy podpisał wiceprezes funduszu Artur Michalski.
Opracowywanie dokumentacji przetargowej zajęło dwa miesiące. Prace zostały ukończone i dzięki temu możliwe było ogłoszenie przetargu. Kozienicka rozgrywka o "elektryki" oficjalnie dziś wystartowała.
Miejskie zamówienie składa się z dwóch zadań, które będzie musiał na swoje barki wziąć wybrany dostawca. Pierwszym jest dostawa dwóch sztuk fabrycznie nowych tzn wyprodukowanych nie później niż sześć miesięcy przed dostawą, nieeksploatowanych, niskopodłogowych, jednoczłonowych autobusów elektrycznych (napędzanych 100 % energią elektryczną) klasy MIDI o długości 8,5 – 9,5 m.
Drugim natomiast jest dostawa, montaż i uruchomienie jednej ładowarki dwustanowiskowej. Ma to być urządzenie typu plug-in o mocy 80-90kW (2 x 40-45 kW). Podwójna stacjonarna stacja ładowania autobusów z napędem elektrycznym o mocy wyjściowej 80 - 90 kWh posiadać będzie możliwość pracy w trybie 2 x (40-45 kW) wraz z dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją, kompatybilnych z dostarczonymi w ramach dostawy autobusami.
Stacja ładowania wyposażona zostanie dodatkowo w panele fotowoltaiczne i turbinę wiatrową, które zapewni "czystą" energię wykorzystaną do zasilenia wewnętrznych obwodów wtórnych oraz energooszczędnego oświetlenia LED. Ładowarka ma stanąć na bazie miejskiej spółki Kozienicka Gospodarka Komunalna. Należy więc przypuszczać, że to ta firma także zajmie się obsługą elektrycznej komunikacji.
Termin realizacji obu przetargowych zadań to nie później niż 30 września 2020 r.
Pora więc na warunki formalne postępowania. Miasto nie postawiło żadnych wymagań w kwestii minimalnego poziomu zdolności finansowej. Oferent musi posiadać ubezpieczenie na sumę, która będzie nie mniejsza niż wartość jego oferty, którą przedstawi Kozienicom. Warunek doświadczenia z kolei urzędnicy uznają za spełniony, jeśli wykonawca zrealizował w ciągu ostatnich 3 lat przynajmniej jedną dostawę dwóch elektrobusów z min. jedną ładowarką plug-in o mocy co najmniej 40 kW. Oferty należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 100 000 PLN.
Termin składania ofert mija 2 września.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.