Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kowno z pierwszym z 85 Nowych Trollino 12. Start dostaw

infobus
13.08.2019 10:00
0 Komentarzy

Kowno prowadzi największy program modernizacja transportu publicznego od kiedy Litwa odzyskała niepodległości w 1991 r. Miejski przewoźniki, Kauno autobusai jest już w posiadaniu pierwszego z 85 Nowych Trollino 12 od Solarisa. Cała dostawa zostanie zrealizowana do końca roku. Trolejbusy z Bolechowa pozwolą wycofać z eksploatacji Skody 14Tr.

Nowy Solaris „na szelkach” zacznie wozić kowieńskich pasażerów za niecałe dwa tygodnie. W najbliższych dniach trolejbus zostanie przetestowany na ulicach miasta i zintegrowany z systemami zarządzania flotą komunalnego przewoźnika. Kolejna partia trolejbusów spodziewana jest w Kownie pod koniec sierpnia.

„Kondycja transportu publicznego w mieście wiele mówi o nim samym. Kowno wkrótce będzie miało najnowocześniejszą flotę transportu publicznego na Litwie” – powiedział burmistrz Visvaldas Matijošaitis.

Nowe pojazdy to tylko jeden z elementów kowieńskiego projektu trolejbusowego. Miasto chce także przebudować sieć trakcyjną i urządzenia towarzyszące na wybranych skrzyżowaniach. Dzięki temu trolejbusy będą mogły poruszać się znacznie szybciej i z mniejszymi stratami energii.

Krótkie co i jak?
Każdy z nT12 dla Kowna zabierze na pokład 85 pasażerów, w tym 33 na miejscach siedzących. Zastosowano dedykowane dla Solarisa fotele Ster 8MU Ultra Light. Z niskiej podłogi mamy dostępnych osiem siedzeń. Dostęp na pokład jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Solaris zastosował płaty drzwiowe i napędy firmy BODE. Progi wejściowe posiadają zewnętrzne doświetlenie.

Kowno postawił na trolejbusy- można by rzec- w wersji ekonomicznej. Trollina dla litewskiego miasta nie posiadają napędu pomocniczego. Mamy za to znany napęd oparty na rozwiązaniach warszawskiego Medcomu, która regularnie współpracuje z producentem z Bolechowa. Trolejbusy posiadają sterowanie impulsowe oparte na falowniku Są napędzane asynchronicznym silnikiem trakcyjnym, najprawdopodobniej o mocy 175 kW. Nie wiemy czy to jednostka produkcji Emitu albo TSA.

Standard Kowna
Dla wygody pasażerów nowe trolejbusy będą wyposażone w złącza USB, a bezpieczeństwo zapewnią dwie kamery wewnętrzne i jedna zewnętrzna. Ponadto będą one przystosowane do przewozu rowerów. Informacja liniowa oraz inne treści w różnych formatach będą prezentowane na dwóch monitorach LCD o przekątnej ok. 20 – 25″. Nie zabraknie oczywiście także wydajnej klimatyzacji.

Kierowcy nowych pojazdów będą pracować w całkowicie zamkniętych, klimatyzowanych kabinach, a dla ich wygody system monitorowania ciśnienia i temperatury w kołach Trollino 12 pozwoli na lepszą ochronę przed pożarami i wypadkami drogowymi. Gotowość kierowców do podjęcia służby i podczas niej sprawdzą alcolocki.

Zakup nowych trolejbusów od Solarisa będzie kosztował Kowno 29,4 mln EUR. Miasto z własnych środków dokłada tylko 7,9 mln EUR. Reszta to dofinansowanie unijne.

Komentarze