TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Koszalin aktualizuje plan transportowy. 21 autobusów do 2025 r.
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.03.2019 16:15:57
fot. MZK Koszalin

Koszalin zmienia plan transportowy. Miasto prowadzi konsultacje społeczne projektu dokumentu pn. ,,Aktualizacja Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego na lata 2015-2025 dla Miasta Koszalina i gmin ościennych, które zawarły z Gminą Miasto Koszalin porozumienia w zakresie organizacji transportu publicznego".

Celem autkualizacji koszalińskiego planu jest spełnienie wymogów, które nakładają przepisy tzw. ustawy o elektromobilności. Miasto musi więc wybrać napęd, który będzie najbardziej odpowiadał jego potrzebom i możliwościom.

Potrzeby i wyzwania taborowe to jednak nie jedyna przyczyna aktualizacji planu. Miasto podpisało porozumienie komunalne o wspólnej organizacji transportu publicznego w gminie Sianów. W związku z tym plan musi uwzględniać tą umowę.

Zmieniające się przepisy nadążają także za trendami, których celem jest dbałość o czystość powietrza. Jednocześnie rozwój transportu, w tym zakup i odnawianie taboru nie mogą się odbywać w oderwaniu od istniejących realiów i rachunku ekonomicznego. Koszaliński dokument poddany konsultacjom mieszkańców prezentuje analizę kosztów i możliwości zastosowania pojazdów o napędach elektrycznym, CNG, opartym na wodorowym ogniwiem paliwowym oraz wykorzystujących silniki diesla spełaniające normę Euro 6.

Analitycy na wstępie wykluczyli możliwość eksploatowanie przez koszaliński Miejski Zakład Komunikacji autobusów na wodów. A to z uwagi na brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury do tankowania Polsce.

Koszty, koszty
Generalnie miasto w latach 2020-25 planuje kupić 21 nowych autobusów. Wykluczając możliwość stosowania pojazdów z napędem wodorowym oszacowano koszty przy zakupie trzech pozostałych napędów.

Okazuje się, że na gruncie koszalińskiej analisty najtańsze- co nie jest zaskoczeniem- w zakupie są pojazdy z silnikami diesla. Koszt pozyskania autobusu szacowany jest na 1 mln PLN. Z kolei pojazd na CNG kosztuje o ok. 0,25 mln PLN więcej. Autobus elektryczny to już niebotyczna suma- w planie założono wydatek rzędu ok. 2,5 mln PLN za "elektryka". Zaznaczono dodatkowo, że w przypadku wprowadzenia ich do ruchu należy także doliczyć koszt budowy, uruchomienia i utrzymania ładowarek.

A w takim wariancia to oznacza, że 21 elektrobusów kosztowałoby MZK prawie 55 mln PLN. Tymczasem "diesle" to już koszt rzędu tylko 21 mln PLN.

Do przeciwnych wniosków prowadzi z kolei analiza kosztów eksploatacji. Wynika z niej, że pokonanie 1 km przez autobus z silnikiem diesla zostanie zużyt paliwo o wartości 1,79 PLN. Natomiast przy elektrobusie koszt poboru energii elektrycznej to 88 gr/km. Mimo to miastu zarekomendowano jako korzystniejszy wariant zakup kolejnych autobusów spalinowych.

Obecnie flota MZK Koszalin stanowi 70 pojazdów, których średni wiek wynosi 11 lat. Pod koniec ubiegłego roku przewoźnik wzbogacił się o siedem spalinowych autobusów Scania Citywide 12LF. Natomiast po wakacjach należy spodziewać się przyjazdu hybrydowych Volvo 7900.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZK Koszalin
hybryda
elektrobus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....