TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Koronawirus kasuje gdyński przetarg na trolejbusy
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.07.2020 11:00:23
Koronawirus kasuje gdyński przetarg na trolejbusy ; fot. PKT Gdynia

Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni podjęła ciężka decyzję o unieważnieniu postępowania na zakup 5 szt. fabrycznie nowych, niskopodłogowych, bateryjnych trolejbusów klasy MAXI.

Przypomnijmy, że początkowo pomorska firma chciała poznać oferty w kwietniu. Potem ten termin przesunięto na 27 lipiec, a teraz – 7 lipca – ostatecznie PKT anulowała to zamówienie. Czy będzie wznowienie? Trudno odpowiedzieć na to pytanie. Ten kontrakt miał być finansowany ze środków własnych, także w powirusowej rzeczywistości Gdyni będzie ciężko szybko wrócić z tym przetargiem.

Jakie trolejbusy chciała Gdynia?

PKT Gdynia chciało kupić 5 trolejbusów bateryjnych o długości 11,5 - 13,5 m, szerokości do 2,55 i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy trolejbus miał umożliwiać podróż min. 75 pasażerom, w tym co najmniej 30 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi ma być dostępnych przynajmniej sześć foteli. Dostęp na pokład miał być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Każdy miał mieć baterie litowo-tytanowe o pojemności całkowitej min. 85 kWh - ładowane z trolejbusowej sieci trakcyjnej podczas ruchu i postoju. PKT wymagało zastosowania silnika asynchronicznego o mocy ciągłej 170 - 190 kW i sprawności znamionowej nie mniejszej niż 85%. Zestrojenie układu napędowego miało zapewniać zarówno opóźnienie hamowania elektrodynamicznego jak i przyspieszenie rozruchu nie mniejsze niż 1,7 m/s2.

Z kolei odbieraki prądu miały zapewniać pracę zarówno na sieci trakcyjnej o napięciu 600 i 750 V DC. Miały one posiadać system automatycznego opuszczania i podnoszenia.

Wszystkie trolejbusy miały być klimatyzowane. Moc agregatów dla przestrzeni pasażerskiej określono na 15 - 30 kW. Kabina kierowcy miała być natomiast klimatyzowana urządzeniem o mocy 3 - 5 kW. Naturalna wentylacja miał zapewniona przez min. jeden wywietrznik dachowy oraz przynajmniej osiem okien uchylnych. Do tego m.in. gniazdka z portami USB, monitoring, GPS, głosowe zapowiadanie przystanków oraz SIP oparty na zewnętrznych wyświetlaczach diodowych o wysokiej rozdzielczości plus dwa rodzaje monitorów LCD w środku. Całością miał sterować autokomputer z dotykowym interfejsem.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
trolejbus
PKT Gdynia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....