TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kontrole "dziewiątek" w Niemczech. Posłowie chcą wyjaśnień
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.11.2016 09:16:01 6 komentarzy
Kontrole "dziewiątek" w Niemczech. Posłowie chcą wyjaśnień

Trzej parlamentarzyści PIS - Jerzy Gosiewski, Krzysztof Maciejewski, Tadeusz Woźniak ? wystosowali interpelację ws. kontroli w Niemczech "dziewiątek", czyli mikrobusów o pojemności do 9 osób. Chcą, aby minister infrastruktury i budownictwa udzielił pomocy polskim przewoźnikom w celu uniknięcia długotrwałych i stresogennych kontroli w Niemczech .Generalnie urzędnicy mają teraz  "ciężki orzech do zgryzienia" - gdyż z jednej strony z tego rodzaju transportu korzysta wielu Polaków podróżując do pracy na terenie  Europie Zachodniej; zaś z drugiej - takie przewozy często działają w szarej strefie , a kierowcy nie podlegają ustawie o czasie pracy kierowców zawodowych. Stad też bezpośredni konflikt interesu z przewoźnikami autokarowymi, którzy z kolei domagają się - m.in. od ITD - ich ściślejszej kontroli.

Jak informują trzej posłowie ?"Polscy przewoźnicy informują, że występują coraz częstsze przypadki kontroli niemieckich służb wobec polskich przewoźników wykonujących międzynarodowe przewozy pasażerskie pojazdami konstrukcyjnie przeznaczonymi do przewozu 9 osób łącznie z kierowcą (tzw. busami). Zgodnie z preambułą rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1073/2009 z dnia 21 października 2009 r. w sprawie wspólnych zasad dostępu do międzynarodowego rynku usług autokarowych i autobusowych i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 niezbędne jest ustanowienie wspólnej polityki transportowej i zasad mających zastosowanie do międzynarodowego przewozu drogowego osób a kontrole drogowe "powinny być prowadzone bez stosowania bezpośredniej lub pośredniej dyskryminacji ze względu na przynależność państwową przewoźnika drogowego lub na państwo siedziby przewoźnika drogowego lub państwo rejestracji pojazdu."

Zakres stosowania przytoczonego aktu prawnego obejmuje jedynie przewóz osób wykonywany autobusem i autokarem, wyłączając spod regulacji pojazdy skonstruowane do przewozu mniej niż dziewięciu osób wraz z kierowcą. Wobec powyższego w transporcie międzynarodowym dla tzw. busów nie wydaje się żadnych zezwoleń na wykonywanie okazjonalnego czy regularnego przewozu drogowego osób. Nie mniej jednak niemieckie służby kontrolne nagminnie zatrzymują tego typu pojazdy (zarejestrowane w Polsce) i nakładają wysokie kary pieniężne wskazując na brak wymaganego zezwolenia, nie przywołując jednak przy tym żadnych podstaw prawnych, z których wynikałoby wprost jaki dokument kierowca powinien okazać do kontroli drogowej.

Kolejnym przypadkiem, dla którego trudno znaleźć uzasadnienie prawne, jest fakt zakwestionowania i ukarania mandatem kierowcy busa (wskazanie na § 48 Fahrerlaubnis zur Fahrgastbeförderung, Verordnung über die Zulassung von Personen zum Straßenverkehr (Fahrerlaubnis-Verordnung - FeV), który nie posiadał w prawie jazdy wpisu dotyczącego uzyskania kwalifikacji dla przewozu osób. Zatrzymany kierowca w chwili kontroli prowadził pojazd przystosowany do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą i posiadał uprawnienia do prowadzenia pojazdów kategorii B. Polskie prawo ściśle precyzuje konieczność uzyskania kwalifikacji dla kierowców wykonujących przewóz drogowy w rozdziale 7a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, jednak kwalifikacja ta dotyczy kierowców wykonujących przewóz pojazdem, dla którego wymagana jest kategoria prawa jazdy C, C1/ C + E, C1 + E lub D, D1/ D + E, D1 + E, natomiast zwalnia z tego wymogu kierujących pojazdem, do kierowania którego wymagane jest prawo jazdy kategorii A1, A, B1, B lub B+E. Nie ma zatem możliwości uzyskania kwalifikacji wstępnej ani przyspieszonej i tym samym wpisu do prawa jazdy dla kierującego posiadającego jedynie kategorię B.

Opisane powyżej przypadki budzą uzasadnione obawy wśród polskich przewoźników i wymagają pewnego usystematyzowania. Wszelkie próby uzyskania informacji o rodzaj i wzór wymaganego dokumentu zbywany jest aroganckim i dyskryminującym zachowaniem ze strony niemieckich kontrolerów, a zatrzymanie celowo przeciągane w czasie. Wskazanym, moim zdaniem, jest przeanalizowanie sytuacji prawnej dla przedstawionych w piśmie okoliczności i uzgodnienia z partnerami UE, w tym niemieckim, wymaganego dokumentu, który zagwarantowałby polskim przewoźnikom bezpieczne poruszanie się po terenie UE.

Panie Ministrze! Jakie wymogi musi spełnić przewoźnik, aby uniknąć długotrwałych i stresogennych kontroli, które zazwyczaj mają na celu utrudnienie wykonania realizowanej usługi?

Kiedy uzgodni Pan z partnerami UE rodzaj i wzór niezbędnego dokumentu, który pomoże polskim przewoźnikom uniknąć długotrwałych i stresogennych kontroli, które zazwyczaj mają na celu utrudnienie wykonania realizowanej usługi?"


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
sejm
MIiB
PSPA
mikrobus
  • www – 28.11.2016

    Problem pewnie tkwi w tym, że "dziewiątki" są tak załadowane, że pewnie przekraczają 3,5 tony. Wtedy kategoria B nie jest wystarczająca.

  • solaris150 – 29.11.2016

    @www-to wystarczy tylko zważyć auto i po problemie a nie nakładać kary za coś czego nie ma.

  • gośćdb – 29.11.2016

    ważyć dziadów i ściagać na lawete natychmiast, a Fahrgaste na najbliższy przystanek

  • Chaczkar – 29.11.2016

    Traffic z 9 osobami i bagażem nie ma przekroczonej ładowności (2,8t) a co dopiero 3,5t, chyba że każdy pasażer przekracza 100 kg i każdy jedzie do pracy na budowie z własnymi materiałami. :D

  • Chaczkar – 29.11.2016

    PS: Auto (Trafic/Vivaro L2, od 2014) ma 1100 ładowności. Żeby przekroczyć DMC z papierów (przepraszam, w nowym modelu 3045, a nie 2800), każdy, łącznie z kierowcą, musi ważyć 100 kg i każdy (łącznie z kierowcą) musi wziąć 23 kg bagażu.Żeby przekroczyć 3,5 tony, każdy musiałby być osobą otyłą o masie ponad 120 kg i każdy musiałby wziąć ze sobą prawie 50 kg bagażu ;-)

  • Q – 29.11.2016

    Jestem kierowca takiej 9. Po 1. Ludzie woza zazwyczaj po 2 walizki okolo 35kg. Po drugie paliwo i plyny eksploatacyjne tez waza. Druga sprawa z tego co zauwazylem kierowcy lataja po 15h 2p czasami tam i spowrotem bez spania. Po 3. Aby jezdzic nie potrzebujesz kat D ale firma potrzebuje licenje na przewoz zarobkowy w danym kraju wiec polska wydaje na wydaje na pl a niemiecka na D. Z polska nie ma problemu ale z niemiecka jest bo ktory prezes bedzie placil tyle podatkow przy kontroli mowisz ze klienci nic nie placa liste chowasz i tyle. Szukaja sprawdzaja i nakladaja kary bo okradamy ich z kasy od co.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....