Kontrole autobusów w miastach: Bydgoszcz, Toruń i Włocławek

infobus
25.09.2019 07:00
0 Komentarzy

Inspektorzy przeprowadzili kontrole w trzech największych miastach kujawsko-pomorskiego. Po Zielonej Górze wygląda to na ogólnopolską akcję. Kto następny?

23 września kujawsko-pomorscy inspektorzy skontrolowali 85 autobusów,zatrzymali 21 dowodów rejestracyjnych i wycofali z ruchu drogowego 5 pojazdów.

To efekt poniedziałkowych działańInspekcji Transportu Drogowego w największych miastach regionu: Bydgoszczy,Toruniu i Włocławku, inspektorzy transportu drogowego, w ramach cyklicznieprowadzonych działań, kontrolowali autobusy linii regularnych realizującychkomunikację podmiejską i międzymiastową.

Działania ukierunkowane były naocenę stanu technicznego i ekologiczność pojazdów oraz weryfikację stanutrzeźwości kierowców. Kontrolujący nie stwierdzili kierowców prowadzącychautobusy w stanie po użyciu alkoholu lub innego środka działającego podobnie.Mieli jednak zastrzeżenia do stanu pojazdów.

10. przewoźników

Kontrole autobusów należącychdo 10. przewoźników były bardzo szczegółowe i odbywały się z wykorzystanieminfrastruktury i wyposażenia 7 Okręgowych Stacji Kontroli Pojazdów, copozwoliło wnikliwie ocenić stan najważniejszych układów bezpośrednioodpowiedzialnych za bezpieczeństwo w ruchu drogowym, a tym samym zabezpieczeństwo pasażerów, tj. układów: hamulcowego, kierowniczego, jezdnego,zawieszenia i oświetlenia. Dodatkowo, pojazdy sprawdzono pod kątem ekologii.Aby kontrole były jak najmniej uciążliwe dla pasażerów, autobusy były typowanedo weryfikacji na przystankach końcowych, skąd następnie kierowane były nastacje diagnostyczne.

W sumie w trzech miastach skontrolowano85 pojazdów, zatrzymano dowody rejestracyjne w przypadku 21, a pięć pojazdówwycofano z ruchu drogowego.

Główne uchybienia

Inspektorzy ITD ujawniliusterki techniczne skutkujące zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych, któredotyczyły:

  • braku wymaganej siły hamowanialub zbyt duże różnice sił hamowania na kołach tej samej osi,

  • nadmierne luzy w układziekierowniczym i zawieszeniu,

  • wycieki płynów eksploatacyjnychdo środowiska,

  • nadmierne zużyte ogumienie,

  • zbyt wysoki współczynnikzadymienia spalin.

Komentarze