18 lipca w Koninie podpisano umowę na dofinansowanie zakupu autobusu elektrycznego. Równolegle toczy się przetarg na zakup pierwszych sześciu konińskich elektrobusów.
Jak ocenił Marek Woźniak, wielkopolski marszałek – przedsięwzięcie jest bardzo interesujące z kilku względów.
– To projekt partnerski, który potwierdza słuszność koncepcji integrowania w ramach obszaru strategicznej interwencji miasta metropolitalnego i jego sąsiadów. Jest też ciekawy z tego względu, że zawiera kilka wizytówek, jeśli chodzi o zagadnienia niskoemisyjne – dodał Marszałek Województwa Wielkopolskiego.
Jeden elektrobus
Najnowszy koniński projekt nosi nazwę "Stworzenie zintegrowanego systemu komunikacji publicznej na terenie K OSI - etap II". Jego całkowita wartość to 7 184 030,26 zł, kwota dofinansowania: 4 394 850,34 zł. Termin zakończenia realizacji 30.09.2020 r. W projekcie zaplanowano takie działania, jak:
1. Konin - zakup niskoemisyjnego taboru autobusowego – 1 szt. – autobus napędzany energią ze źródeł alternatywnych (energia elektryczna),
2. Budowa dróg dla rowerów na terenie K OSI – o łącznej długości 2,44 km:
3. Montaż efektywnego energetycznie oświetlenia ulicznego – 199 szt. punktów świetlnych:
Pierwszy przetarg
Przypomnijmy, że w czerwcu br. Miejski Zakład Komunikacji w Koninie ogłosił pierwszy z przetargów, w ramach części taborowej unijnego projektu, który realizuje miasto. Spółka szuka dostawcy sześciu elektrobusów klasy MAXI wraz z trzema, zapewne wolnymi ładowarkami. W ramach pierwszego unijnego projektu wielkopolskie miasto chce:
kupić sześć nowych autobusów hybrydowych i tyle samo nowych autobusów elektrycznych
postawić trzy ładowarki wolnostojące dla autobusów
przebudować prawie 400 m ciągów pieszych na pieszo-rowerowe
wybudować 9 punktów przesiadkowych typu bike&ride (przystanki ze stojakami dla rowerów)
uruchomić aplikację do zarządzania flotą pojazdów oraz systemu informacyjnego tablic wraz z systemem dyspozytorskim (centrum obsługi wraz z osprzętem, oprogramowanie, 9 tablic informacyjnych elektronicznych do zamontowania na punktach przesiadkowych)
Koszt tego przedsięwzięcia to 31 245 985,85 zł, dofinansowanie z WRPO 2014-2020 wynosi 21 706 388,92 zł. Brakująca kwota, niespełna 10 milionów, to wkład własny miasta. O tym postępowaniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.