TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Koniec sezonu przetargowego na linie autobusowe?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.02.2018 17:34:58
Koniec sezonu przetargowego na linie autobusowe?

Niektórzy prywatni przewoźnicy narzekali, że powoli kończy się sezon przetargowy. Niektórzy już znaleźli sobie pracę najbliższe lata, inni liczyli, że jeszcze uda się coś złapać. Światełko nadziei jedna zapaliło się w Gdańsku i w Warszawie.

Gdańsk: milion wzkm do 2028 roku
2 lutego na stronie TED opublikowano wstępne ogłoszenie informacyjne, które przesłał gdański Zarząd Transportu Miejskiego. Urzędnicy chcą w przyszłym roku poszukać firmy, która począwszy od 2020 do końca 2028 roku wykona na ich zlecenie przewozy autobusowe w wymiarze ok. 8 mln wzkm. Rocznie da więc to pracę eksploatacyjną na poziomie ok. 900000 wzkm.

Przyjmując więc roczny przebieg autobusu w przedziale 70000 – 75000 km należy wstępnie przyjąć, że ZTM będzie wymagał od zwycięzcy dysponowania 12, 13 autobusami. W takim kształcie nie byłoby to zlecenie na zbyt dużą skalę. Ale cierpliwości- gdańskim zarządca komunikacji ma jeszcze czas i jeżeli zajdzie taka potrzeba może zmienić ogłoszenie i pozwolić sobie na zwiększenie pracy eksploatacyjnej.

Sytuacja jest więc rozwojowa, więc zainteresowanym pozostaje spokojnie czekać.

Warszawa: Ktoś wyjedzie 1 września 2019?
O jeden dzień wcześniej niż Gdańsk, tj. 2 lutego na TED ukazało się ogłoszenie informacyjnie z Warszawy. W porównaniu z wcześniejszym wiemy znacznie mniej. Jednak w stolicy łatwiej niektóre przypuszczenia łatwiej przyjąć za bliskie prawdzie. A więc zacznijmy od początku.

W przyszłym roku warszawski ZTM chce ogłosić przetarg na ośmioletnią obsługę wybranych zadań przewozowych. Zwycięzca miałby rozpocząć realizację przewozów 1 września 2019 r. Kontrakt zakończyłby się zapewne wraz z upływem 2027 r. Zagadką natomiast pozostaje na jak dużą pracę eksploatacyjną opiewałoby zlecenie, czy byłoby podzielone na części, a także jakie autobusy byłyby do niego dedykowane.

Jeszcze do niedawna zasadą było to, że ZTM kontraktując usługi przewozowe na 8 – 10 lat zamawiał roczną pracę eksploatacyjną na poziomie ok. 4 mln wzkm (+- 10%) przy założeniu, że operator będzie wykorzystywał w ruchu maksymalnie 50 autobusów.

Pewnym przełamaniem tej reguły był przetarg, w którym oferty otwarto 2 lutego. Pisaliśmy o nim tutaj. Zamiast standardowej "pięćdziesiątki" dokonano podziału na dwa pakiety, każdy po ok. 2 mln wzkm. Do ich obsługi wymagano po 25 autobusów liniowych. Zmieniły się także "nożyczki" kontraktowe. ZTM zastrzegł sobie, że może w skali roku zmniejszyć zakres przewozów o 10%. Jest jednak i możliwość zwiększenia. Tutaj limit określono na +5%.

A zatem także i w tym wypadku pozostaje czekać na rozwój sytuacji. Na konkrety za wcześnie, ale w przypadku Warszawy jedno jest pewne- i tym razem warunki dotyczące udziału w postępowaniu będą zaporowe i tylko najwięksi będą sobie mogli pozwolić na start. W Gdańsku natomiast można po cichu liczyć na znacznie barjdziej liberalne podejście.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZTM Gdańsk
ZTM Warszawa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....