Podczas Kongresu Nowej Mobilności 2019, który odbył się w
dniach 9-10.09 w Lublinie włodarze ponad 30 polskich miast podpisali deklarację
na rzecz rozwoju elektrombilności.
Samorządowcy w większości są zgodni co do promowania czystego transportu i zapowiadają stworzenie optymalnych warunków sprzyjających rozwojowi elektromobilności, jednak działania do tego zmierzające postępują dosyć wolno.
To wydarzenie skomentował dla nas Grzegorz Pióro, kierownik Grupy Innowacyjne Technologie w SPIE Building Solutions.
-"Elektromobilność w coraz większym stopniu i w nieunikniony sposób staje się stałym elementem nowego, zrównoważonego stylu życia w mieście. Stanowi wielką szansę na przełom, zarówno w polityce energetycznej kraju, jak też miast borykających się ze złym powietrzem. Tematy związane z ochroną klimatu codziennie pojawiają się na pierwszych stronach portali, a mieszkańcy miast oczekują przyspieszenia wdrażania czystego transportu, jednak żeby to się stało potrzebna jest współpraca rynku publicznego z komercyjnym. Ten drugi dysponuje technologią umożliwiającą dopasowanie stacji ładowania do potrzeb i obiektów różnego typu. Najbardziej funkcjonalne są tzw. ładowarki triple charger, 3w1. Takie punkty spełniają wszelkie przyjęte standardy ładowania i umożliwiają zarówno szybkie ładowanie prądem stałym, jak i zmiennym. To praktyczne rozwiązanie – szczególnie na obszarze prywatno-publicznym, który jest użytkowany przez najróżniejsze modele e-samochodów.
Chcąc wykorzystać w pełni potencjał ekonomiczny e-mobilności, potrzeba czegoś więcej niż tylko wydajnego systemu ładowania. Uruchomienie stacji to jedno, ale w ślad za tym musi pójść integracja urządzeń z zewnętrznym systemem zarządzającym i inteligentne sterowanie obciążeniem zapewniające stabilne działanie sieci.
Niezmiernie ważne jest jednak, aby odpowiednio zaprojektowany i zrealizowany był cały łańcuch związany z instalacją stacji ładowania: od analizy potrzeb i projektu instalacji elektrycznej, przez jej zbudowanie, nawet z rozdzielnią czy transformatorem, jeśli jest taka konieczność, po zakup odpowiedniej ładowarki, jej instalację i spięcie z aplikacją do rozliczeń. Spójne i inteligentne rozwiązanie wymaga integracji procesów i całego systemu, wsparcia profesjonalistów przy implementacji, wreszcie fachowego serwisu."
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.