TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejny tester w MPK Kraśnik. Atak Karsana!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 02.04.2019 15:00:48
fot. MPK Kraśnik, facebook.com

Kolejny autobus testowy zawitał do Kraśnika. Jeszcze przez półtora tygodnia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne będzie testować midibus Karsan Atak. Miasto jednak chce iść krok dalej i planuje zakupy nowych autobusów. Na ten rok zaplanowano jeszcze jeden test.

Czas na Atak!
Karsan Atak to już trzeci autobus klasy MIDI, który w ostatnich tygodniach testowany jest w Krańsiku. Wcześniej spółka testowała Isuzu Citibusa i BMC Neocity 8,5. Sprawdziany mają pomóc urzędnikom w podjęciu decyzji o wyborze najlepszej dla miasta opcji.

Midibus Karsana wyróżnia się układem drzwi 1-2-0. Pośrodku pojazdu znajduje się niskopodłogowa platforma. Aby przejść do części tylnej należy pokonać stopień, dlatego model ten klasyfikujemy jako konstrukcję niskowejściową. Pojazd przy długości nadwozia 8,125 m - w wersji standardowej dla polskich miast, czyli z miejscem dla wózka inwalidzkiego - zabiera na swój pokład do 57 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących. Aż 12 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi, co uważamy, że jest świetnym wynikiem w tym metrażu.

Pojazd wyposażony jest w fukncję przyklęku nadwozia, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i elektroniczne tablice kierunkowe. Napędza go silniki Iveco Tector 4 Euro 6. Jest on zblokowany z sześciobiegową zautomatyzowaną skrzynią Allison T280R. Karsan od 27 marca przez dwa tygodnie kursować będzie na liniach obsługiwanych przez kraśnickie MPK.

Co dalej?
Na ten rok w Kraśniku planują przeprowadzenie jeszcze jednego testu. Jak poinformował na naszym profilu na Facebook'u Maksym Bratko z kraśnickiego magistratu na jesieni do miasta miałby trafić kolejny tester od Isuzu. Mowa o Novociti Life. Urzędnicy chcą wystąpić także do producentów zabudów w celu przetestowania pojazdów klasy MINI na bazie Mercedesa-Sprintera. Naturalnie w wersji miejskiej.

Plan zakłada, że odnowa taboru prowadzona będzie stopniowo poprzez zakupy kilku sztuk rocznie. Początkowo oparta będzie także o pojazdy z rynku wtórnego, które pozwolą na uzupełnienie luk w taborze, które powstaną po wycofaniu najbardziej wyeksploatowanego pojazdu MPK- MAN-a NM222 z 1997 roku oraz ośmioletniego Autosana Sancity 9LE, który został przez MPK wystawiony na sprzedaż.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Kraśnik
Karsan
test
  • Maciek Majkut – 02.04.2019

    Czy ktoś w tym portalu czyta teksty przed publikacją ? Niedokończone i urwane zdania, osamotnione wyrazy i frazy, wyrwane z kontekstu... Czasami trudno dojść jaka myśl miała być wyrażona.

  • Maksym Bratko – 04.04.2019

    Witam, Autosan M09LE sprzedany. Natomiast jeśli chodzi o testy to mamy potwierdzonego jeszcze SOR'a EBN11. Rozmawiamy także ze scanią i solarisem jeśli chodzi o testy autobusów Euro 6 i Hybryd. Jeśli chodzi o zakup pojazdów w miejsce tych wycofywanych póki co spółka analizuje zakup Man'a z 2003 roku za rocznik 1997 i Citaro K/MANA A47 z podobnego rocznika, co wycofywany autosan M09LE. Zakupy nowych pojazdów jak już wspomniałem planowo odbędą się w przyszłym roku i w przypadku nie usyzkania dotacji na wymianę i poprawę ekologii taboru będziemy rozważać czy zakup będzie finansowany przez miasto i przekazany na użytek spółce czy będą to leasingi w ramach spółki co miasto rekompensowało by w drodze wyższej stawki za WKZM. Pozdrowionka !

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....