TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejny gazowy kontrakt na linie KZK GOP
Konrad Bek - Opublikowano: 10.03.2016 08:55:33 4 komentarze
Kolejny gazowy kontrakt na linie KZK GOP

Okrężne linie autobusowe nr 155 i 255, kursujące przeciwbieżnie po prawie wszystkich dzielnicach Rudy Śląskiej, doczekały się przetargu. Postępowanie wyłoni operatora obu tras na kolejnych 8 lat.

To kolejny długi kontakt KZK GOP. Tym samym największy organizator komunikacji z Górnego Śląska potwierdza wypracowane standardy co do długości trwania kontaktów w kolejnych zamówieniach publicznych. Przewidywana całkowita praca eksploatacyjna w okresie realizacji umowy na ww. linii wynosi tabor: BN ? 4 938 000 wzkm, CN ? 360 500 wzkm.

Najważniejsza jednak sprawa dotyczy wymogów co do samego taboru - połowa eksploatowanych na tych liniach autobusów ma być z alternatywnym źródłem zasilania. Wcześniej KZK organizowało gazowy przetarg w zeszłym roku, o czym wspomnieliśmy TUTAJ.

Na liniach 155 i 255 przynajmniej połowa pojazdów zgłoszonych do kontaktu powinna być zasilana paliwem metanowym CNG lub LNG (w przypadku autobusów zasilanych paliwem metanowym dopuszcza się obniżoną pojemność autobusu o nie więcej niż 10 % miejsc dla pasażerów). Ten wymóg dotyczy przede wszystkim pojazdów typu BN.

Nowe autobusy najwcześniej wyjadą na trasy najwcześniej 1 lipca 2016 roku. Organizator wymaga do obsługi w/w linii ośmiu pojazdów, z czego sześć z nich to pojazdy standardowe do 12,5 metra długości ? tabor BN, które mają być nie starsze niż z 2016 roku o całkowitej liczbie miejsc: powyżej 91. Pozostałe dwa pojazdy powinny mieć długość powyżej 12,5 metra, być wyprodukowanym nie wcześniej niż w 2015 roku oraz pomieścić co najmniej 140 pasażerów ? tabor typu CN.

Aktualna sytuacja

Do tej pory na liniach 155 i 255 mogliśmy spotkać przede wszystkim pojazdy grupy IREX, która wysyłała zazwyczaj na linię pojazdy takie jak MAZ 203, Solaris Urbino 15 czy też Irisbus Crossway 12LE. W związku z tym, że jedynym przewoźnikiem kursującym na zlecenie KZK GOP posiadającym doświadczenie w eksploatacji autobusów zasilanych paliwem alternatywnym jest Transgór S.A. z Mysłowic, można domniemywać, że przewoźnik w tym przetargu ma równie wysokie szanse.

Wymagania KZK GOP

Wszystkie autobusy powinny spełniać normy czystości spalin EURO 6. Być wyposażone w urządzenia do prowadzenia dynamicznej informacji pasażerskiej, monitoring, system bezprzewodowego dostępu do internetu Wi-Fi oraz ładowarki dla urządzeń mobilnych pasażerów. Wozy winny być również wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, co również jest już standardem w wymogach stawianych operatorom przez Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Poza tym organizator wymaga standardowo już pakietu udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami, które wymienione zostały poniżej:

? przestrzeń specjalna dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich wyposażona w urządzenia przytrzymujące, zapewniające stabilność wózka inwalidzkiego,

? układ przyklęku umożliwiający obniżenie podłogi pojazdu do wysokości przystanku,

? przyciski ?na żądanie? w ilości co najmniej 6 szt. w pojazdach jednoczłonowych oraz 9 szt. w pojazdach przegubowych (dwuczłonowych), rozmieszczone równomiernie w okolicy przestrzeni drzwi pasażerskich, zapewniających łączność pasażerów z kierowcą (z dodatkowymi oznaczeniami w alfabecie Braille?a), wyróżniające się kolorami kontrastującymi z otoczeniem,

? co najmniej 2 siedzenia dla taboru BN oraz 4 siedzenia dla taboru CN specjalne o wyróżniającej się barwie,

? odpowiednie piktogramy odnoszące się do osób z niepełnosprawnością,

? poręcze i uchwyty o barwie kontrastującej z otoczeniem,

? podłoga pojazdu wyłożona materiałem przeciwpoślizgowym,

? osłony krawędzi stopni wykonane w sposób minimalizujący ryzyko potknięcia się, w kolorze kontrastującym z otoczeniem,

? dodatkowe oświetlenie zewnętrzne nad wszystkimi drzwiami w pojeździe.

? podświetlane przyciski umożliwiające samodzielne otwarcie drzwi przez pasażera umiejscowione wewnątrz autobusu zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie drzwi (w ilości nie mniejszej niż liczba drzwi),

? podświetlane przyciski koloru czerwonego umożliwiające samodzielne otwarcie drzwi przez pasażera umiejscowione na zewnątrz autobusu zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie drzwi lub na płatach drzwi na wysokości dogodnej do użycia ( w ilości nie mniejszej niż liczba drzwi),

? podświetlany przycisk koloru niebieskiego służący do sygnalizowania zamiaru wejścia do pojazdu osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim zlokalizowany na zewnątrz pojazdu w bezpośrednim sąsiedztwie drzwi, w których znajduje się rampa najazdowa),

? podświetlany przycisk koloru niebieskiego służący do sygnalizowania zamiaru wyjścia z pojazdu osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim zlokalizowany wewnątrz pojazdu zlokalizowany przy stanowisku na wózek inwalidzki.

Z niskiej podłogi

Liczba drzwi określona przez zamawiającego powinna wynosić minimum troje drzwi dwuskrzydłowych w przypadku pojazdów typu BN (standardowych) oraz co najmniej czworo drzwi dwuskrzydłowych w przypadku pojazdów typu CN (wielkopojemnych). Drzwi powinny być umieszczone równomiernie na całej długości autobusu.

Zamawiający określa również - od niedawna - liczbę miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi (nie wliczają się w nią siedzenia typu uchylnego), w opublikowanym zamówieniu mają one wynosić:

? w taborze typu BN ? co najmniej 9 z pośród 23 miejsc siedzących,

? w taborze typu BN (zasilanym paliwem metanowym) ? co najmniej 8 z pośród 21 miejsc siedzących,

? w taborze typu CN ? co najmniej 16 z pośród 35 miejsc siedzących.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KZK GOP
CNG
linie
przetarg
  • Cwoki – 10.03.2016

    4-drzwiowa solowka a wsiadanie przez jedne jedyne drzwi? Ale kretynstwo..

  • kris – 11.03.2016

    I kolejny przykład, jak mit darmowej komunikacji prezydent miast był ściemą wyborczą

  • Dziadek Roman – 13.03.2016

    KZK GOP powinien wprowadzić jednakowy kolor autobusów u wszystkich przewoźników - bo tak mamy wszystkie kolory tęczy

  • Mark – 16.03.2016

    Linie rudzkie byłyby bezpłatne gdyby dało się dogadać z KZK GOP co do tego.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....