TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejny Conecto w Krakowie. Przegubowe testy w MPK
INFOBUS.PL - Opublikowano: 25.02.2019 17:00:44 1 komentarz
fot. Komunikacja Miejska w Krakowie (strona prywatna), facebook.com

Kolejny Mercedes Conecto zawitał do Krakowa. Miejskiej Przedsiębiorstwo Komunikacyjne rozpoczęło w ubiegłym tygodniu testy białego przegubowca. Trochę one potrwają, gdyż przewoźnikowi udostępniono autobus na dwa miesiące.

Conecto w Krakowie nie trzeba nikomu przedstawiać. MPK jest od ubiegłego roku właścicielem trzech autobusów z tej rodziny. To dwa pojazdy przegubowe oraz jeden standardowy. Jednak przez pewien czas spółka będzie dysponowała czwartym autobusem z tej rodziny. Na dwumiesięczne testy EvoBus Polska udostępnił krakowskiemu przewoźnikowi jednego przegubowca. Tym samym to drugi test Conecto w historycznej stolicy Polski obecnie. Aktualnie także Mobilis sprawdza jeden krótki autobus z gwiazdą na masce.

Testowym Conecto G może podróżować 140 pasażerów. 39 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach CSE. 15 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Idziemy na tył Mercedesa. A tam mamy standard. Autobus posiada stojący silnik OM970. To jednostka o pojemności skokowej niespełna 10,7 l. Ma ona 265 kW mocy oraz osiąga 1700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6. Silnik jest zblokowany z czterobiegową przekładnią Voith D864.6. Skoro nowa odsłona Conecto, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem oraz większą żywotnością akumulatorów.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów firmy Konvekta. Naturalną wentylację zapewnia osiem okien uchylnych oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobus wyposażono w monitoring. Nie zabrakło oczywiście biletomatu. To automat typu BM06 firmy Mera-Systemy z Grodziska Mazowieckiego.

Kierowca może liczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). Warto w tym miejscu podkreślić i pochwalić, że to już kolejny testowy Mercedes z takim udogodnieniem, którego EvoBus Polska udostępnia na próby krajowym przewoźnikom.

System informacji pasażerskiej jest okrojony. Oparto go na urządzeniach mieleckiego R&G Plus. Biały Conecto G jest wyposażony w trzy zewnętrzne wyświetlacze diodowe o wysokiej rozdzielczości. Całością steruje autokomputer SRG6000P.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Kraków
Mercedes
EvoBus
test
  • Maryś Bębenek – 25.02.2019

    Marcin 😁

  • Sebastian Kaczma – 25.02.2019

    Brzydki

  • Konrad Filip – 25.02.2019

    A to nie jakiś zastępczy wóz za citaro? ;) przecie oni już takie conecto maja ;d

  • Michał Kamiński – 25.02.2019

    Ciekawe czy testy będą takim sukcesem jak w Warszawie? Autobus wyjechał chyba 2 razy i zjechał na awarię drzwi - i koniec testów. 😂

  • Sławomir Gugała – 25.02.2019

    Mobilis też testuję.

  • Wawerskie Linie Autobusowe – 26.02.2019

    Wizualna bieda, która nawet nie umywa się do Otokara Vectio. Tylko Citaro trzyma poziom.

  • Norbert Kwiecień – 26.02.2019

    Mercedes to Citaro,Conecto to bieda,turecka gwiazda,szkoda Krakowa.

  • kundel1 – 26.02.2019

    Kto zaakceptowal taki wygląd (design) , ja się pytam ?Szkarada do potęgi entej.

  • Rafał Świętosławski – 27.02.2019

    Te reflektory to porażka. 5 razy mniejsze osobówki mają większe lampy a tu malutkie soczewki wyjedzie na podmiejskie i będzie dramat

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....