TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejny bojowy autobus w CSRG. Od Irizara
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.05.2020 09:00:45
Kolejny bojowy autobus w CSRG. Od Irizara; fot. Grupa Wanicki

W maju Centralna Stacja Ratownictwa Górniczego w Bytomiu odebrała od Grupy Wanicki kolejny, bojowy autobus marki Irizar do przewozu ratowników.

Jest kilka znaczących zmian w porównaniu do poprzednich zamówień.

Integralne 12 metrów

Pierwsze dwa autobusy dla górniczych ratowników Grupa Wanicki dostarczyła w 2014 r. Były to modele Irizar i4H o długości 10,8 m na podwoziu Volvo B7R z zabudową Z. P. U. Auto Truck Spyra z Mikołowa. Rok później CSRG zdecydowało się na zakup jednego pojazdu – też Irizar i4H o długości 10,8 m, ale już z integralną zabudową hiszpańskiego producenta plus specjalistyczna zabudowy firmy Spyra. To się nie zmienia.

W tym roku do Bytomia pojechał też jeden ratowniczy autobus Irizar i4H - jeszcze w poprzednim designie, ale za to już z nowym kokpitem kierowcy (z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem). Długość pojazdu to 12,2 m, wysokość 3,40 m, szerokość: 2.55m, a liczba miejsc dla ratowników to 15+1.

W tegorocznym zamówieniu po raz pierwszy dodano bagażnik (plecak) o nośności ponad 400kg na tylną ścianę.

Do tego w ratowniczym i4 mamy układ drzwi: 1-1-0, w tym poszerzone drzwi tylne do szerokości 1150mm. Dla wygody i bezpieczeństwa ratowników wszystkie stopnie wejściowe do autobusu są podświetlane, a luki bagażowe otwierane automatycznie z miejsca pracy kierowcy. Luki bagażowe mają specjalne wysuwane szuflady o nośności ponad 200kg. Tutaj też znajduje się przetwornica 230V oraz zewnętrzny system podtrzymania ciśnienia oraz ładowania akumulatorów ze złączem wypinającym się automatycznie po włączeniu zapłonu

115 km/h na liczniku

Pod maską mamy silnik Paccar/DAF MX 11 Euro 6 o mocy 270 kW i pojemności 10,8 l, który współpracuje z zautomatyzowaną, 12 stopniową skrzynia biegów ZF Traxon. Z uwagi na bojowe zadania, prędkość maksymalna autobusu została podniesiona do 115 km/h. Ze specjalnych układów podnoszących bezpieczeństwo mamy: TPMS – układ kontroli ciśnienia i temperatury kół; ACC – aktywny tempomat i LDWS – asystenta pasa ruchu. Kierowca dodatkowo ma do dyspozycji kamerę cofania + kamerę na plecaku, z których widzi obraz na 7 calowym monitorze.

W środku ze specjalnego wyposażaniu mamy mocną, pełną klimatyzację plus ogrzewanie niezależne od pracy silnika Spheros z możliwością programowania 7 dni do przodu. W tylnej części autobusu umieszczono dwie zamrażarki na wkłady lodowe i kamizelki chłodzące plus szafki z szufladami na narzędzia i sprzęt ratowniczy.

W górniczym Irizarze każdy rząd foteli został przerobiony na pojedyncze siedzenie dla ratownika wraz miejscem na specjalistyczny sprzęt podręczny.

Pojazd krótko mówiąc świetnie wygląda, na co wpływają zarówno światła ostrzegawcze, przyciemniane boczne szyby, reflektory halogenowe ze światłami LED do jazdy dziennej, felgi aluminiowe Alcoa, jak i mocny, strażacki kolor. Dodatkowo w środku mamy skórzane fotele z haftowanym logotypem CSRG. Razem wygląda to naprawdę super. Zobaczcie zresztą sam.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
specbus
Irizar
CSRG

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....