TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejne Nowe Urbino 12 w Zamościu. Stan gry 8/10
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.04.2019 17:00:18
fot. MZK Zamość

Solaris dostarczył do Zamościa kolejne autobusy. Flotę Miejskiego Zakładu Komunikacji w ubiegłym tygodniu zasiliło siedem Nowych Urbino 12. A to oznacza, że realizacja zlecenia dla Padwy Północy powoli zmierza do finiszu.

Przypomnijmy, że Zamość 10 solowych "jamników" zamówił na początku maja 2018 r. Pisaliśmy o tym tutaj. Kontrakt z producentem z Bolechowa opiewa na 11 475 900 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową Nowego Urbino 12 w pakiecie z dużym silnikiem w wysokości 933 000 PLN netto. Obecnie w ramach zamojskiego kontraktu dostarczono już osiem autobusów. Finał dostaw zatem tuż, tuż.

Zamojski Nowy Urbino 12 umożliwia podróż maksymalnie 86 pasażerom. 26 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Skorzystać mogą w większości z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 12 siedzeń. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe oraz ich napęd dostarczyła firma BODE.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia sześć przesuwnych okien. I tutaj mamy nowość. Solaris po raz pierwszy zastosował przesuwne ramy, które są klejone do szyb a nie do kratownicy, co było standardem do tej pory. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji, monitoringu oraz gniazd z portami USB.

Duże serce
Czas na napęd. Jego sercem jest silnik DAF MX-11. To jednostkowa napędowa o pojemności skokowej nieco ponad 10, 8 l, która oczywiście spełnia normę Euro 6. Po uwzględnieniu wymagań przetargowych Solaris zamontował wersję silnika o mocy 210 kW i 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor zblokowany jest z czterobiegową skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa 6.

Kompaktowy SIP
Miasto podeszło do kwestii SIP-u rozważnie stawiając oszczędne rozwiązania. Solaris zastosował urządzenia bydgoskiego Pixela. Na zewnątrz zastosowano więc trzy tablice. Nie są to jednak "diody", lecz zwykłe flip-doty z podświetleniem LED'owym, które przydaje się wieczorami. W środku znajdujemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy mamy LED'a XTL 16-120. Obok niej do sufitu zamontowano monitor LCD XID 230. Do tego oczywiście głosowe zapowiedzi przystanków. Całością najprawdopodobniej steruje autkomputer Asterix.

Do dostarczenia z Solarisowi zostały jeszcze dwa autobusy. Finisz więc już niedługo. Zamość wybrał może nienajbogatszy standard, ale nie sposób zarzucać miastu przypadkowego doboru poszczególnych elementów wyposażenia. Z jednej strony mamy oszczędny SIP, a z drugiej duży silnik, a więc w pewnym sensie kontrast. Kto jednak choć raz był w Zamościu ten szybko powinien wychwycić dlaczego właśnie na tak wyposażone pojazdy postawiło miasto.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Zamość
UM
MZK Zamość
Solaris
  • Sebastian Romańczuk – 01.04.2019

    Około 1200tyś zł za autobus i dziwić się ,że w PKSach jeżdżą zabytki...

  • Piotr Garbicz – 02.04.2019

    Patryk Lis Krzysiek Bobek Damian Moskal

  • Artur Puczyłowski – 06.04.2019

    Czterem dzieciakom matka zapomniała wyłączyć Internet, że rżą z siebie?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....