TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejne Mercedesy Citaro C2 dla Gdańska? GAiT z dobrą ofertą!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 31.01.2019 15:00:54 1 komentarz
fot. Karol Woźniak, phototrans.pl

W Gdańsku mają powody do zadowolenia. Gdańskie Autobusy i Tramwaje otworzyły dziś jedną ofertę w przetargu na wynajem i serwisowanie 48 nowych autobusów. Oferta polskiego EvoBusa i jego partnera zmieściła się w szacunkach przewoźnika.

"Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego właśnie używanie, nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania. Z modelu dzierżawy taboru już korzystają zakłady komunikacji miejskiej w Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu czy Gliwicach. Sprawdzimy go także i u nas" – tłumaczył wybór takiego modelu pozyskania taboru Maciej Lisicki, prezes GAiT.

Początkowo spółka chciała wynająć autobusy na osiem lat. Jednak w międzyczasie skrócono ten okres do sześciu lat. Taką zmianę- mimo negatywnej uwagi jednego banków lub firm leasingowych- tłumaczono faktem, że wraz z końcem 2026 r. wygasa obecna umowa przewozowa miasta z GAiT. W związku z tym spółka jako opcję zastrzegła sobie możliwość wydłużenia okresu użytkowania autobusów do ośmiu lat. Ale pora powiedzieć o głównych bohaterach.

GAiT interesuje 48 całkowicie niskopodłogowych autobusów z silnikami diesla Euro 6 i bardzo przyzwoitym wyposażeniem. Najwięcej, bo 29 będą stanowiły solówki. Kolejnych 13 autobusów to już większy metraż- będą to przegubowce. Najmniej, bo 6 będzie pojazdów klasy MIDI. Szczegółowo wymagania przewoźnika wobec nich opisaliśmy tutaj. Mają się one zjawić w Gdańsku w ciągu maksymalnie 12 miesięcy od podpisania umowy.

Jednak prócz dostawy pojazdów zwycięzca przetargu będzie związany z GAiT także kontraktem serwisowym. Dzięki temu zostanie zapewnione kompleksowe utrzymanie autobusów przez cały okres wynajmu. Usługa utrzymania obejmie on m.in. procesy obsługi codziennej, przeglądy okresowe oraz dokonywanie wszystkich napraw, które są niezbędne dla zapewnienia prawidłowej eksploatacji.

Dziś upłynął termin składania ofert. GAiT oszacował, że sfinansowanie zamówienia go pochłonie maksymalnie 120 165 292,80 PLN brutto. Mimo pewnych obaw jedyna otwarta dziś oferta zmieściła się tym budżecie.

Przedstawiło ją konsorcjum EvoBus Polska i Pekao Leasing. Propozycja partnerów opiewa na łączną kwotę 117 396 731,36 PLN brutto. Składa się ona z dwóch elementów. Koszt ośmioletniego wynajmu Mercedesów Citaro C2 w trzech typach to 90 680 908,09 PLN brutto, czyli średnio 1 535 923,24 PLN netto za autobus. Z kolei wartość kontraktu serwisowego określono na 26.715.823,26 PLN brutto. A to oznacza średni koszt ośmioletniej "utrzymaniówki" w wysokości nieco ponad 452 500 PLN netto za autobus.

A teraz trochę liczenia. Jeżeli za punkt wyjścia przyjąć ceny jednostkowe (oczywiście bez kosztów gwarancji) po jakich GAiT zamówił 46 Mercedesów, które zostaną mu przekazane wiosną oraz powiększyć je o średnią zmianę cen autobusów w minionym roku można dojść do ciekawych wniosków. Zarówno w zakresie modelu pozyskania pojazdów jak i odpowiedzi na pytanie co jest dla przewoźnika bardziej optymalne pod względem kosztów- długa gwarancja czy jednak kontrakt serwisowy na identyczny okres?

Wróćmy jednak do Gdańska. Rozstrzygnięcie wydaje się być w takiej sytuacji formalnością. Wygląda więc na to, że hegemonia Mercedesa we flocie GAiT pozostanie niezagrożona.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
GAiT Gdańsk
Mercedes
EvoBus
Pekao Leasing
wynajem
  • Ar Radzikowski – 31.01.2019

    Szkoda ze Gdańskie Autobusy i Tramwaje nie stawiają na Elektryki :(

  • Wojciech Liberda – 31.01.2019

    No co wybrali to co im się lepiej opłaca... ciekaw jestem tylko, kto tym będzie jeździł 😉

  • Adam Piórkowski – 31.01.2019

    Też pewnie wszystko ustawione pod Mercedesa

  • Agrest – 19.02.2019

    Do Ar Radzikowski - dzięki Bogu nikt u was nie oszalał i nie dał się nabrać na pseudoekologię za olbrzymia kasę ( autobus droższy razy 2 ) - ludzie nie dawajcie się podpuszczać z tymi elektrykami to nic madrego - proponuje się cieszyc bo będziecie mieli jedna z nowoczesniejsza flote w Polsce

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....