Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne małe Autosany MPK Kraków już na liniach

infobus
03.01.2019 13:00
0 Komentarzy

Dostawa dziesięciu Autosanów SanCity 9LE dla krakowskiego Miejskie Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego zamknęła duże zamówienie na 78 ekologicznych autobusów w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Dostawy małych Autosanów to efekt umowy podpisanej między krakowskim przewoźnikiem a producentem z Sanoka w marcu 2018 r. Kontrakt opiewał na kwotę 10 381 200 PLN brutto. A to dawało cenę jednostkową na poziomie 844 000 PLN netto za SanCity 9LE. Dziewięciometrowe „bociany” miały pojawić się w Krakowie we wrześniu. Autosan złapał jednak opóźnienie i dostawy rozpoczęto dopiero w ubiegłym miesiącu.

Każdy z niskowejściowych autobusów wyposażony jest w wysokoprężny silnik Cummins ISB4.5E6 210B. To jednostka o pojemności skokowej 4,46 l, która spełnia normę Euro 6. Silnika ma 155 kW mocy i osiąga 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Został zblokowany z automatyczną skrzynią biegów Allison T280R.

Jeden krakowski Autosan Sancity 9LE może przewieźć maksymalnie 63 pasażerów, w tym 15 na miejscach siedzących, w większości na fotelach Ster 8MS Ultra Light. Z niskiej podłogi dostępne są cztery siedzenia. Dostęp na pokład jest możliwy dzięki dwóm wejściom w układzie 1-2-0. Autosan zastosował płaty drzwiowe firmy RAWAG z Rawicza oraz sterowanie firmy BODE.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewnia sześć okien przesuwnych oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring, gniazda USB, a także- co już na dobre stało się krakowskim standardem- poręcze z diodowym podświetleniem. Bilety można kupić płacąc bilonem oraz kartą w automacie typu BM102 firmy Mera-Systemy z Grodziska Mazowieckiego.

System informacji pasażerskiej jest oparty na urządzeniach mieleckiej firmy R&G Plus, z którą od lat współpracuje MPK Kraków. Mamy tu więc zewnętrzne tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości, wewnętrzne monitory LCD ETM-38 (tzw. e-korale) i ETM-23, a także głosowe zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Pierwsze „bociany” z nowej dostawy wyjechały w ostatnich dniach 2018 r. na linie 137 i 175. Łącznie po Krakowie będą jeździć 33 małe Autosany. Najstarszych siedem autobusów- jeszcze ze starą stylistyką nadwozia- dostarczono MPK dziewięć lat temu. W 2011 krakowskim przewoźnik zakupił jednego SanCity 9LE już w wersji po faceliftingu. Na kolejne 15 trzeba było czekać aż do końcówki 2016 roku.

Warto przypomnieć, że z ubiegłorocznych nabytków, które MPK kupiło przy wsparciu unijnym z ZIT po ulicach Krakowa jeździ już 56 Mercedesów Citaro C2 wyposażonych w silniki diesla Euro 6 oraz 12 przegubowych hybryd Volvo 7900LAH.

Komentarze