TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejne 48 Mercedesów Citaro C2 dojedzie do Gdańska!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.02.2019 16:00:44
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

To była formalność. Gdańskie Autobusy i Tramwaje rozstrzygnęły dziś, 14 lutego przetarg na wynajem i serwisowanie 48 nowych autobusów. Spółka zaakceptowała ofertę EvoBus Polska i jego partnera finansowego.

"Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego właśnie używanie, nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania. Z modelu dzierżawy taboru już korzystają zakłady komunikacji miejskiej w Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu czy Gliwicach. Sprawdzimy go także i u nas" – tłumaczył wybór takiego modelu pozyskania taboru Maciej Lisicki, prezes GAiT.

Początkowo spółka chciała wynająć autobusy na osiem lat. Jednak w międzyczasie skrócono ten okres do sześciu lat. Taką zmianę- mimo negatywnej uwagi jednego banków lub firm leasingowych- tłumaczono faktem, że wraz z końcem 2026 r. wygasa obecna umowa przewozowa miasta z GAiT. W związku z tym spółka jako opcję zastrzegła sobie możliwość wydłużenia okresu użytkowania autobusów do ośmiu lat. Ale pora powiedzieć o głównych bohaterach.

GAiT interesowało 48 całkowicie niskopodłogowych autobusów z silnikami diesla Euro 6 i z bardzo przyzwoitym wyposażeniem. Najwięcej, bo 29 będą stanowiły solówki. Kolejnych 13 autobusów to już większy metraż- będą to przegubowce. Najmniej, bo 6 będzie pojazdów klasy MIDI. Szczegółowo wymagania przewoźnika wobec nich opisaliśmy tutaj. Mają się one zjawić w Gdańsku w ciągu maksymalnie 12 miesięcy od podpisania umowy.

Jednak prócz dostawy pojazdów zwycięzca przetargu będzie związany z GAiT także kontraktem serwisowym. Dzięki temu zostanie zapewnione kompleksowe utrzymanie autobusów przez cały okres wynajmu. Usługa utrzymania obejmie on m.in. procesy obsługi codziennej, przeglądy okresowe oraz dokonywanie wszystkich napraw, które są niezbędne dla zapewnienia prawidłowej eksploatacji.

31 stycznia upłynął termin składania ofert. GAiT oszacował, że sfinansowanie zamówienia go pochłonie maksymalnie 120 165 292,80 PLN brutto. Mimo pewnych obaw jedyna otwarta tego dnia oferta zmieściła się tym budżecie.

Przedstawiło ją konsorcjum EvoBus Polska i Pekao Leasing. Propozycja partnerów opiewała na łączną kwotę 117 396 731,36 PLN brutto. Składała się ona z dwóch elementów. Koszt ośmioletniego wynajmu Mercedesów Citaro C2 w trzech typach to 90 680 908,09 PLN brutto, czyli średnio 1 535 923,24 PLN netto za autobus. Z kolei cena kontraktu serwisowego została skalkulowana na 26 715 823,26 PLN brutto. A to oznacza średni koszt ośmioletniej "utrzymaniówki" w wysokości nieco ponad 452 500 PLN netto za autobus.

Wobec takiego obrotu spraw rozstrzygnięcie od początku wydawało się być formalnością. Dziś stało się ono faktem, gdyż gdańska spółka przewozowa podjęła decyzję o zaakceptowaniu oferty konsorcjum. A to oznacza, że hegemonia Mercedesa we flocie GAiT pozostanie niezagrożona. Warto jeszcze dodać, że na wiosnę przewoźnik odbierze 46 Citaro C2 (w większości przegubowe), które kupi za niespełna 79,4 mln PLN brutto.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
GAiT Gdańsk
Mercedes
EvoBus
Pekao Leasing
wynajem
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....