TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejna powtórka w Płocku. Po hybrydach idą diesle
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.06.2019 16:00:03
fot. Karol Woźniak, phototrans.pl

Rozpoczęła się kolejna autobusowa powtórka w Płocku. Po wiosennej rundzie nieudanych przetargów miasto przystąpiło do nowego przetargu na dostawę czterech nowych autobusów z silnikami diesla Euro 6- dwóch klasy MAXI i takiej samej liczby przegubowców.

Zawiniona wpadka?
Przypomnijmy, że płocki magistrat pod koniec marca ogłosił dwa przetargi na dostawę łącznie ośmiu nowych autobusów. W pierwszym postępowaniu szukano firmy, która przekaże miastu cztery autobusy klasy MAXI z napędem hybrydowym. W drugim natomiast miał zostać wyłoniony dostawcach czterech diesli- dwóch "dwunastek" i dwóch przegubowców. Oba postępowania zakończyły się niepowodzeniem mimo bardzo rozsądnych, czyli długich terminów dostaw. Zapewne stały za tym wysokie kary umowne na obydwu kontraktach.

Resety
Pod koniec maja ogłoszono więc nowy przetarg na dostawę hybryd. Pisaliśmy o tym tutaj. O miesiąc dłużej natomiast czekaliśmy na nowe postępowanie na autobusy spalinowe. Wczoraj, 20 czerwca zostało ono ogłoszone.

Na celowniku magistratu są dalej całkowicie niskopodłogowe autobusy klasy MAXI i MEGA. W przypadku krótszych mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 - 2,55 m oraz wysokości do 3,4 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 86 pasażerom. Nie mniej niż 24 osoby ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Przegubowce z kolei mają posiadać nadwozia o długości 17,5 – 18,75 m, szerokości 2,5 - 2,55 m oraz wysokości do 3,4 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 140 pasażerom. Nie mniej niż 40 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2, każde również o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Solówki mają być napędzane silnikami o pojemności min. 7 l. Jednostka ma być nie słabsza niż 210 kW i osiągać przynajmniej 1100 Nm. W warunkach testu SORT2 ma on zapewniać spalanie nie wyższe niż 42 l na 100 km. W przegubowcu musi się znaleźć większa jednostka, bo przynajmniej dziewięciolitrowa. Musi ona być nie słabsza niż 260 kW i osiągać przynajmniej 1450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spalanie w warunkach SORT2 nie może przekroczyć 55 l / 100 km. Wszystkie autobusy muszą posiadać czterobiegowe automatyczne skrzynie biegów.

Wszystkie autobusy będą objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową, pięcioletnią na trwałość powłok lakierniczych oraz przynajmniej przez 10 lat na trwałość elementów konstrukcyjnych nadwozia. Miasto dalej utrzymało długi termin dostawy. To maksymalnie 380 dni od podpisania umowy.

Na kolejne omówienie obydwu płockich SIWZ-ów mamy jeszcze czas, więc przechodzimy do jedynego warunku formalnego. Tak jak w przypadku hybrydowego przetargu miasto oczekuje od oferenta jedynie wadium. W tym przypadku propozycja musi posiadać zabezpieczenie na 120 000 PLN.

Na oferty płoccy urzędnicy czekają do 29 lipca. Ich ocenie posłużą trzy kryteria, które uległy drobnej zmianie. Cena ma 60% wagi. Do 6% można wywalczyć dzięki objęciu hybryd pięcioletnią gwarancją całopojazdową. Pozostałe 34% to bardzo przyjemna i prosta ocena techniczna.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Płock
UM
KM Płock
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....