TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejna powtórka na Śląsku. 20 x MAXI CNG dla PKM Tychy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.04.2019 16:00:48 1 komentarz
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

PKM Tychy nie traci czasu. Dziś, 30 kwietnia przewoźnik ogłosił nowy przetarg na dostawę 20 autobusów klasy MAXI na CNG. Wygląda na to, że także tym razem spółka jest otwarta i chce mieć jak najwięcej ofert.

Póki co z "dużego" dwuczęściowego przetargu na łącznie 43 nowe autobusy na sprężony gaz ziemny PKM udało się wyłonić dostawcę 23 przegubowców. Dostarczy je MAN, który czeka na podpisanie umowy.

Konieczne natomiast było unieważnienie zadania na dostawę gazowych "dwunastek". SOR odwołał się od wyboru Scanii, a Krajowa Izba Odwoławcza podzieliła zastrzeżenia czeskiego producenta dotyczące nieprawidłowego przeprowadzania otwarcia ofert. PKM błyskawicznie wykonał wyrok i 24 kwietnia oficjalnie unieważnił przetarg.

Otwarty jak... PKM Tychy
Sześć dni odczekaliśmy i mamy ogłoszone nowe postępowanie. PKM interesuje cały czas 20 autobusów klasy MAXI całkowicie z niską podłogą. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,9 – 12,2 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy umożliwi podróż min. 80 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy lub cztery wejścia w układzie 2-2-2, 2-2-2-2 lub 1-2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami gazowymi, które spełniają normę Euro 6. Dodatkowo muszą być one przystosowane do tankowania biogazem. Muzą to być jednostki o pojemności min. 7,65 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów ze zwalniaczami hydraulicznymi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc agregatu ma być nie mniejsza niż 21 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz przynajmniej sześć okien przesuwnych. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na SIP. PKM wymaga zamontowania trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdą się dwie tablice- jedna LED o rozdzielczości 120 x 16 pkt oraz LCD o przekątnej 23". Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS. Tyska spółka chce także, aby pojazdy były przystosowane do montażu urządzeń ŚKUP.

Tak skompletowane autobusy mają trafić do Tychów w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Dalej będą objęte dwuletnią gwarancją całopojazdową. Szacunkowa wartość również pozostała bez zmian i wynosi 20 427 225 PLN netto, czyli 1 021 361,25 PLN netto za autobus. Należy jednak pamiętać, że ostatecznie budżet PKM był niższy w poprzednim przetargu.

Formalności
Pora na warunki, bez których spełnienia nie ma mowy o prawidłowej ofercie w tyskim postępowaniu. Minimum w zakresie zdolności finansowej oferenta PKM określił na 5 mln PLN. Dodatkowo na kwotę min. 1 mln PLN musi on posiadać ubezpieczenie od prowadzonej działalności. Warunek doświadczenia przewoźnik z Tychów uznaje za spełniony jeśli oferent w ciągu ostatnich trzech lat dostarczy przynajmniej 10 autobusów klasy MAXI na CNG o wartości min. 4,5 mln PLN brutto. Do kompletu jeszcze wadium. Oferta musi posiadać zabezpieczenie na sumę 200 000 PLN.

Termin składania ofert mija 3 czerwca. Kryteria oceny ofert pozostały bez zmian. Cena ma 85% wagi. Łącznie 15% można uzyskać za zaoferowanie krótkich gazowców, które mają jak najniższe zużycie CNG w warunkach testu SORT2 (10%) oraz z silnikami o pojemności powyżej 8 l (5%).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKM Tychy
CNG
  • czeslaw2 – 08.05.2019

    marnie, marnie

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....