TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kolejna odsłona nowego Citaro
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 27.05.2011 09:45:22 9 komentarzy
Kolejna odsłona nowego Citaro

Na terenie fabryki Mercedes-Benz w Mannheim odbyła się pierwsza prezentacja całkowicie zmodernizowanej wersji autobusu miejskiego Citaro, zorganizowana dla przeszło 150 dziennikarzy z Europy. Prezentujemy szeroki wybór zdjęć.

Sprzedaż ponad 31.000 jednostek Mercedes-Benz Citaro w okresie 13 lat (od chwili rozpoczęcia produkcji) to jeden z największych sukcesów w dziejach produkcji autobusów miejskich w Europie. 19 maja rozpoczął się następny rozdział tej historii: Na terenie zakładów w Mannheim odbyła się pierwsza prezentacja całkowicie zmodernizowanej wersji niskopodłogowego autobusu Mercedes-Benz Citaro, zorganizowana dla przeszło 150 dziennikarzy z Europy. Nowy model Citaro został zademonstrowany przez Andreasa Renschlera, odpowiedzialnego w zarządzie koncernu Daimler AG za spółki Daimler Trucks i Daimler Buses, oraz Hartmuta Schicka, dyrektora Daimler Buses. –„Oferując nowy model autobusu miejskiego Mercedes-Benz Citaro, współtworzymy w decydującej mierze przyszłość publicznej komunikacji lokalnej i ponownie dajemy dowód najwyższych kompetencji koncernu Daimler w dziedzinie produkcji autobusów“–powiedział Andreas Renschler podczas uroczystości w Mannheim. –„Nowy Citaro jest przykładem zastosowania bezkompromisowych rozwiązań zapewniających efektywność ekonomiczną, komfort i bezpieczeństwo, a jego design będzie elementem pozytywnie wyróżniającym się w pejzażu miasta.“

Stylistyka nowego modelu nie pozostawia co do tego żadnych wątpliwości. To nowe Citaro. Konstrukcję całkowicie zmodernizowano –od przednich reflektorów aż po tylne lampy. Wzrok przykuwa przede wszystkim nowa „twarz“Citaro z dużymi reflektorami w formie migdałów i przednią częścią o zaokrąglonych konturach. Jaśniejsze kolory wnętrza i spokojne linie sufitu sprawiają, że wnętrze wygląda bardziej zachęcająco. Dla kierowcy natomiast przewidziano nowy, lekko podniesiony kokpit, z bardziej czytelną i ergonomiczną deską rozdzielczą. Standardy wyznacza też koncepcja bezpieczeństwa nowego Citaro Mercedes-Benz. Po raz pierwszy w historii autobusów liniowych jest w nim dostępny elektroniczny program stabilizacji jazdy ESP. Unikatowym rozwiązaniem jest również specjalna wersja klatki pochłaniającej energię podczas czołowego zderzenia, a także jeszcze sztywniejsza konstrukcja szkieletu. Pod względem efektywności ekonomicznej i właściwości ekologicznych nowy Citaro korzysta ze sprawdzonych rozwiązań technologicznych: Od swego poprzednika przejął ekonomiczne i przyjazne dla środowiska silniki wysokoprężne wykorzystujące technologię BlueTec, spełniające normy emisji spalin Euro V i EEV. Hartmut Schick, szef Daimler Buses dodał: –„W nowym Citaro kryje się nie tylko najnowocześniejsza zaawansowana technologia, lecz także wiele serca i pasji. Jestem przekonany, że pobije on wszelkie rekordy swego poprzednika i też wyznaczy nowe standardy“.

Mercedes-Benz Citaro jest jednym z najbardziej popularnym miejskich autobusów miejskich w Europie. Od rozpoczęcia produkcji w 1998 r. z taśm montażowych zjechało ponad 31.000 egzemplarzy. Eksploatacja tego autobusu na ulicach wszystkich niemal metropolii Europy i poza jej obszarem przyczyniła się do jego popularności na skalę międzynarodową. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1997 r. na kongresie UITP w Stuttgarcie, Citaro odnosi sukces i to zarówno jako pojazd miejski, jak i podmiejski (np. w wersji niskowejściowej). W kolejnych wydania InfoBusa przedstawimy nowego Citaro w szczegółach. Na początek seria zdjęć odmłodzonej konstrukcji.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Mercedes
Citaro
  • tombo – 27.05.2011

    przeciez tył sie prawie nie zmienił,wiec to nie nowy model tylko moze dosc gruntowny lifting

  • dobry – 27.05.2011

    Fajna deska rozdzielcza i zabudowa kabiny

  • – 27.05.2011

    z zewnątrz to tylko lifting..

  • . – 27.05.2011

    wygląda jak tani chiński szit

  • krz – 27.05.2011

    Z jednej strony nie ma się co dziwić Mercedesowi, autobus się dobrze sprzedaje więc nie robili rewolucji. Z drugiej strony to szansa dla innych producentów na zrobienie kroku do przodu.

  • siwy – 28.05.2011

    Lesze jest wrogiem dobrego !! Lifting autobusu jest moze niewielki , ale to czego nie widac jest najanowocześniejsze: techologia i wykonanie . A dla wielbiciela "chinszczyzny" informacja Citato to janlepiej sprzedawany autobus miejski na świecie- w 10 lat pona 10 tysiecy sztuk - to samo mówi za siebie .

  • Koik – 28.05.2011

    W 10 lat ponad 10tys sztuk? Citaro sprzedało się do tej pory w nakładzie blisko 30 tysięcy sztuk... Co do innych wypowiedzi, to nie wiem czego Wy się spodziewaliście. Naprawdę niewiele można wymyślić w kwestii miejskich autobusów, więc głównie rzecz w tym by przygotowywać coraz to większa komorę silnika z powodów wyższych norm Euro i lepsze dostosowanie do napędów hybrydowych i elektrycznych. Ot co.

  • marecki – 29.05.2011

    mozna zmienic cala filozofie konstrukcji. Po cichu licze ze nowe dziecko solarisa z superlekkim szkieletem zrobi spore zamieszanie i nawet takiemu mercedesowi utrze nosa

  • dobry – 31.05.2011

    ja bardziej liczę na to, że SU IV będzie miał leżący silnik z zabudową amfiteatralną i znacznie lepszym niż obecnie wyciszeniem, a do tego przydałby się solidny lifting wnętrza.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....