TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

KM Płock nie kupi Mercedesów Conecto ex Warbus
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.11.2019 15:00:48
fot. Adam C, phototrans.pl

Część z ex lubelskich Mercedesów, które jeszcze niedawno były wykorzystywane przez Warbusa póki co nie znajdzie nabywcy. Komunikacja Miejska w Płock unieważniła przetarg na dostawę sześciu używanych autobusów klasy MAXI. Powód? Pieniądze.

Kończymy temat przetargu, który płocka KM ogłosiła na w ostatnim dniu września. Pisaliśmy o nim tutaj. Przewoźnik chciał pozyskać sześć maksymalnie trzyletnich autobusów klasy MAXI. Interesowały go w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,8 - 12,2 m, szerokości 2,4 - 2,5 m. Musiały być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2016 r.

Czego chciała KM?
Każdy musiał umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 28 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład miał być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1100 mm. 

Ponadto pojazdy musiały być napędzane silnikami diesla o mocy min. 209 kW. Jednostka ma spełniać przynajmniej normę Euro 6. Miała ona być zblokowana automatyczną, przynajmniej czterobiegową skrzynią biegów, wobec której spółka nie miała jakichś szczególnych wymagań. 

Wentylację przestrzeni pasażerskiej miało zapewniać przynajmniej sześć okien przesuwnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy musiały posiadać klimatyzację opartą na agregacie o mocy chłodniczej min. 24 kW. Pojazdy musiały posiadać podstawowy system informacji pasażerskiej. Na zewnątrz miały znaleźć się trzy wyświetlacze diodowe świecące na biało lub pomarańczowo. W środku miała być min. jedna tablica LED do prezentacji informacji liniowej. 

Lublin w Płocku? Na razie nie, bo...
31 października minął termin składania ofert. KM Płock przygotowała na zakupy 4 797 000 PLN brutto. To oznacza, że spółka oszacowała koszt pozyskania jednego autobusu na poziomie nie większym niż 650 000 PLN netto. Jedyna otwarta wtedy oferta nieznacznie przewyższała ten pułap. 

Przedstawiła ją firma leasingowa z Poznania, a więc Energo-Utech. Propozycja opiewała na 4 937 220 PLN brutto. A to dało cenę jednostkową za "dwunastkę" w wysokości 669 000 PLN netto. 

A o jakie autobusy chodziło? Naszym zdaniem to sześć trzyletnich Mercedesów Conecto, które jeszcze w lipcu jeździły po Lublinie pod banderą Warbusa. Na potrzeby kontraktu z tamtejszym Zarządem Transportu Miejskiego warszawski przewoźnik pozyskał łącznie 11 autobusów tego typu. Jednak ich kariera w Lublinie skończyła się przedwcześnie o czym pisaliśmy wielokrotnie na łamach InfoBusa. Szczegóły tutaj.

Pozostawało więc czekać na decyzję KM Płock. A tą poznaliśmy wczoraj, 13 listopada. Wiele nie brakowało. Mimo to przewoźnik nie zdecydował się na zwiększenie budżetu. Tym samym przetarg został unieważniony.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
KM Płock
Mercdes
Energo-Utech
Warbus
używane
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....