TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kłosok najbliżej zwycięstwa na lotniskowe autobusy GZM
InfoBus.pl - Opublikowano: 17.09.2018 09:00:30
Kłosok najbliżej zwycięstwa na lotniskowe autobusy

Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego uruchomi od 1. listopada cztery nowe linie autobusowe do lotniska w Pyrzowicach. Do tej pory jedyną linię "Lotnisko" obsługuje w pojedynkę PKM Katowice. Zobaczmy zatem kto złożył oferty w tym ekspresowym przetargu.

Zadania zostały podzielone na trzy części, a KZK GOP zamierza przeznaczyć na obsługę linii 43,092 mln PLN brutto / 39,9 mln PLN netto w ramach 6,65 mln wzkm, co daje stawkę na poziomie 6,48 zł brutto / 6,00 zł netto za wzkm na liniach:

  • AP1 relacji: Gliwice Plac Piastów ↔ Zabrze Multikino ↔ Bytom Karb ↔ Piekary Śląskie Szarlej Kaufland ↔ Pyrzowice Portl Lotniczy; Odpowiednio 2,5 mln wzkm.

  • AP2 relacji: Katowice Dworzec ↔ Katowice Sokolska ↔ Katowice Strefa Kultury ↔ Sosnowiec Dworzec PKP ↔ Będzin Stadion ↔ Pyrzowice Port Lotniczy; Odpowiednio 1,85 mln wzkm.

  • AP3 relacji: Katowice Dworzec ↔ Pyrzowice Port Lotniczy; 2,3 mln wzkm + AP4 relacji: Tychy Dworzec PKP ↔ Katowice Giszowiec Osiedle ↔ Katowice Dworzec; W opcji jest 126 tys wzkm dodatkowo dla wszystkich zadań.

15 autobusów

Do obsługi linii wymagane jest łącznie 15 szt. autobusów typu BN do długości 12,5m i mieszących 80 pasażerów, a 30 na miejscach siedzących, z czego 10 miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z podłogi, w tym:

  1. 5 szt. na linię AP1,

  2. 3 szt. na AP2

  3. 7 szt. taboru typu BN na AP3 i AP4.

Muszą to być pojazdy klasy MAXI nie starsze niż z 2013 roku i spełniające min. normę Euro 5. Od 1 stycznia 2020 roku mają one zostać zastąpione przez autobusy z min. 2018 roku i spełniające normę Euro 6c. Na wyposażeniu autobusów znajdą się automatyczne drzwi w układzie min. 2-2-0, klimatyzowana przestrzeń pasażerska min 20kW, 5 szt. ładowarek USB, monitoring wizyjny, router Wi-Fi zapewniający bezpłatny dostęp do internetu, instalację ŚKUP.

Po trzy i cztery oferty

Na oferty górnośląski organizator komunikacji czekał do 7 września. I dostał takie propozycje:

– Zadanie nr 1: 2,5 mln wzkm i 16,2 mln PLN brutto, przeznaczonych przez KZK GOP na to zadanie.

  • Najdroższa oferta została przedstawiona przez PKMM Sp. z o.o. Świerklaniec, które za wykonanie usług zażyczyło sobie 16,038 mln PLN brutto / 14,85 mln PLN netto, co daje stawkę na poziomie 6,42 zł brutto / 5,94 zł netto.

  • Druga z kolei oferta konsorcjum firm: Meteor Sp. z o.o. Świętochłowice, IREX-1 Sp. z o.o. Świętochłowice, NOWAK Transport Radzionków i Transgór S.A. Mysłowice, które zaproponowało 14,769 mln PLN brutto / 13,675 mln PLN netto, co dało stawkę na poziomie 5,91 zł brutto / 5,47 zł netto za wzkm.

  • Najtańszą propozycję przedstawiło konsorcjum firm P.P.U.H. Kłosok Żory, U.T. Pawelec Pacanów, A21 Sp. z o.o. Żory, PKS Południe Sp. z o.o. Świerklaniec, które za wykonanie usług proponuje 11,826 mln PLN brutto / 10,95 mln PLN netto, co dało stawkę za wzkm na poziomie 4,73 zł brutto / 4,38 zł netto.

– Zadanie nr 2: 1,85 mln wzkm i 11,988 mln PLN brutto, przeznaczonych przez KZK GOP na to zadanie.

  • Najdroższa oferta została przedstawiona przez PKM Sp. z o.o. Sosnowiec, które za wykonanie usługi zaproponowało 12,96702 mln PLN brutto / 12,0065 mln PLN netto, co dało stawkę 7,01 zł brutto / 6,49 zł netto za wzkm.

  • Drugą ofertę złożył PKM Sp. z o.o. Katowice proponujac 11,988 mln PLN brutto / 11,1 mln PLN netto, co dało stawkę na poziomie 6,48 zł brutto / 6,00 zł netto za wzkm.

  • Trzecia z kolei propozycja wpłynęła od konsorcjum firm Meteor Sp. z o.o. Świętochłowice, IREX-1 Sp. z o.o. Świętochłowice, NOWAK Transport Radzionków i Transgór S.A. Mysłowice, które zaproponowało 10,32966 mln PLN brutto / 9,5645 mln PLN netto, co dało stawkę 5,58 zł brutto / 5,17 zł netto za wzkm.

  • Najtańszą jednak propozycję złożyło konsorcjum firm P.P.U.H. Kłosok Żory, U.T. Pawelec Pacanów, A21 Sp. z o.o. Żory, PKS Południe Sp. z o.o. Świerklaniec, które za wykonanie usług proponuje 8,75124 mln PLN brutto / 8,103 mln PLN netto, co dało stawkę na poziomie 4,73 zł brutto / 4,38 zł netto za wzkm.

– Zadanie nr 3: 2,3 mln wzkm i 14,904 mln PLN brutto, przeznaczonych przez KZK GOP na to zadanie.

  • Najdroższą propozycję przedstawił katowicki PKM, który za wykonanie usługi proponuje dokładnie tyle ile organizator przeznaczył w tym zadaniu 14,904 mln PLN brutto / 13,8 mln PLN netto, co dało stawkę na poziomie 6,48 zł brutto / 6,00 zł netto za wzkm.

  • Drugą ofertę zaprezentowało konsorcjum firm Meteor Sp. z o.o. Świętochłowice, IREX-1 Sp. z o.o. Świętochłowice, NOWAK Transport Radzionków i Transgór S.A. Mysłowice, które oczekiwało za to zadanie 13,58748 mln PLN brutto / 12,581 mln PLN netto, dało to stawkę za wzkm 5,91 zł brutto / 5,47 zł netto.

  • Najtańszą propozycję przedstawiło konsorcjum firm P.P.U.H. Kłosok Żory, U.T. Pawelec Pacanów, A21 Sp. z o.o. Żory, PKS Południe Sp. z o.o. Świerklaniec, które za wykonanie usług proponuje 11,25252 mln PLN brutto /10,419 mln PLN netto, co dało stawkę 4,89 zł brutto / 4,53 zł netto za wzkm.

Kto wygra?

Teraz KZK GOP oceni złożone oferty przy pomocy trzech kryteriów. Cena to maksymalnie 60%. 30% można wywalczyć za wprowadzenie do ruchu już od 1 listopada 2018 roku autobusów fabrycznie nowych oraz spełniający normę Euro 6c. Pozostałe 10% można zdobyć za wydłużenie terminu płatności.

Drugie i trzecie kryterium zostało zadeklarowane przez wszystkich oferentów, zatem na pewno od 1. listopada zobaczymy nowe autobusy na śląskich ulicach przez następnych 38 miesięcy.

Biorąc pod uwagę kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty może założyć, że Zarząd wybierze najtańsze propozycje, co oznacza zwycięstwo konsorcjum firm P.P.U.H. Kłosok Żory, U.T. Pawelec Pacanów, A21 Sp. z o.o. Żory, PKS Południe Sp. z o.o. Świerklaniec.

Liczymy, że zwycięzca utrzyma poziom obsługi lotniskowych tras, na takim poziomie jak dotychczasowa linia na lotnisko, gdzie na co dzień możemy zobaczyć nienaganny strój kierowców, wysoką kulturę osobistą oraz odpowiednio nisko awaryjny tabor. Czy prywatne firmy, którym na co dzień brakuje kierowców do obsługi linii w sieciach KZK GOP, MZK Jastrzębie-Zdrój czy UM Wodzisław Śląski zapewnią regionowi odpowiednią, komunikacyjną wizytówkę? Zobaczymy już za półtora miesiąca.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
GZM
KZK GOP
lotnisko
Kłosok
Pawelec
A21
Meteor
Irex
PKM Świerklaniec
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....