Spore odmłodzenie floty czeka Zakład Komunalny w Kleszczewie. Od przedwczoraj, 15 lipca gmina szuka dla swojego przewoźnika dostawcy dziewięciu nowych autobusów w dwóch metrażach. Dostawy są rozłożone na raty, więc o choć jedną ofertę można być spokojnym.
Unia dała
Zakup nowych autobusów jest możliwy dzięki wsparciu unijnemu, które w 2018 r. podpoznańskie Kleszczewo pozyskało z wielkopolskiego RPO. Łączna wartość planowanych do realizacji przedsięwzięć wynosi 27 988 875,07 zł, w tym wysokość dotacji unijnej to 20 201 302,65 zł. Jest to największa pozyskana dotąd kwota wsparcia dla samorządu. Środki będą przeznaczone na:
zakup 9 autobusów,
budowę zaplecza do obsługi taboru
budowę 2 węzłów przesiadkowych
przebudowę drogi dojazdowej do węzła - ul. Sportowej w Kleszczewie
Efektem będzie poprawa komfortu podróży i standardu usług komunikacyjnych oraz ograniczenie emisji zanieczyszczeń do środowiska. Prezentacja projektu dostępna jest TUTAJ.
Część taborowa: czas, start
Przedwczoraj przystąpiono do realizacji części taborowej kleczewskiego projektu. Gmina rozpoczęła poszukiwania dostawcy dziewięciu nowych autobusów- ośmiu klasy MAXI i jednego klasy MIDI. W przypadku najkrótszego z puli ma to być konstrukcja z nadwoziem o długości 9,5 – 10,6 m oraz wysokości do 3,2 m. Powinien umożliwiać podróż przynajmniej 75 pasażerom, w tym min. 21 na miejscach siedzących. Przynajmniej cztery fotele mają być dostępne z niskiej podłogi. Na pokład będzie można się dostać dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0 lub 1-2-0.
Z kolei każda z "dwunastek" ma być długa na 11,8 - 12,2 m. Każda musi umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 34 na miejscach siedzących. Przynajmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0.
Co pod maską?
Autobusy mają być napędzane silnikami diesla Euro 6. W przypadku "dziesiątki" ma to być jednostka o pojemności skokowej min. 6,3 l i nie słabsza niż 180 kW. Z kolei większe mają posiadać silniki nie mniejsze niż 6,7 l i o mocy przynajmniej 200 kW. Silniki będą zblokowane z przynajmniej czterobiegowymi automatycznymi skrzyniami biegów.
Autobusy będą objęte min. dwuletnią gwarancją całopojazdową. Ich dostawy będą realizowane w trzech transzach. Rozpoczęcie dostaw przewidziano w ciągu maksymalnie 210 od podpisania umowy. Wtedy w Kleszczewie mają się pojawić dwie "dwunastki". Maksymalnie 110 dni później powinny być cztery kolejne takie autobusy. Zamknięcie dostaw przewidziano na najpóźniej 420 dzień od zawarcia kontraktu- wtedy dojadą pozostałe autobusy klasy MAXI i "dziesiątka".
Z omówieniem SIWZ się wstrzymujemy, więc przeskakujemy do formalności. W kwestii minimalnej zdolności finansowej oferent musi udowodnić, że jest ona nie mniejsza niż 5 mln PLN. Warunek doświadczenia urzędnicy z Kleszczewa uznają za spełniony, jeśli wykonawca zrealizował w ciągu ostatnich 3 lat przynajmniej jedną dostawę autobusów miejskich z silnikami diesla Euro 6 o wartości min. 6 mln PLN brutto. Oferty należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 150 000 PLN.
Termin składania ofert mija 22 sierpnia. Będą one oceniane przy pomocy czterech kryteriów. Cena ma 57% wagi. Do 17% jest do zdobycia w ocenie technicznej. Z kolei do 12% można zyskać dzięki zaoferowaniu autobusów z jak najniższym spalaniem w warunkach nie testu SORT2, a SORT3. To pewna nowość w Polsce, ale w tym przypadku jest to w pełni zrozumiałe. Pozostałe 14% to warunki gwarancji.
O ZK Kleszczewo
Zakład Komunalny w Kleszczewie to prawdopodobnie najmniejszy przewoźnik autobusowy w aglomeracji poznańskiej. Obecnie posiada on 10 autobusów MAN i Mercedes, jednak są to egzemplarze, które lata świetności mają już za sobą. Nowe autobusy będą więc sporym powiewem nowości w Kleszczewie.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.