TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kierowcy autobusów o polskich miastach: Beznadziejny jak Wrocław
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.02.2020 13:00:49
Kierowcy autobusów o polskich miastach: Beznadziejny jak Wrocław; fot. wroclaw.pl

Zaczynamy cykl artykułów o polskich miastach widzianych oczami kierowców autokarów. Czy są one dostosowane do przewozów turystycznych i czy wjazd do nich to przyjemność, czy istna męka?

Kierowców którzy chcieliby się podzielić z nami swoimi opiniami zapraszamy do kontaktu: redakcja@transinfo.pl / https://www.facebook.com/TransInfoPL.

Na pewno macie swoje ulubione i znienawidzone miejsca. Może razem uda nam się coś zmienić..?

Na pierwszy ogień idzie Wrocław.

Najgorzej w Europie?

-"W żadnym z miast w Polsce, a nawet w Europie, nie spotkałem się z tak bezmyślną organizacją ruchu, jaką mamy we Wrocławiu w pobliżu dworca PKP - pisze kierowca autobusu Dawid Wenzel z firmy Regiobus Jelenia Góra, który regularnie przywozi do Wrocławia turystów. Przeczytajcie jego list:

-"Jestem kierowcą autobusu w jednej z dolnośląskich firm przewozowych i dość często przywożę grupy turystów z okolic Karkonoszy i innych zakątków naszego województwa.

Proszę mi wierzyć, że w żadnym z miast w Polsce, a nawet w Europie, nie spotkałem się z tak bezmyślną organizacją ruchu, jaką mamy we Wrocławiu w pobliżu dworca PKP.

Zacznijmy od tego, że nie ma ani jednego wyznaczonego miejsca dla autokaru, gdzie można by było bezpiecznie i zgodnie z przepisami zatrzymać autobus i wypuścić pasażerów, nie mówiąc już o ich zapakowaniu, co zwykle trwa kilka minut dłużej.

Miejsce na Petrusewicza

Jedyne, i to również nieoficjalne, jest miejsce przy ulicy Petrusewicza. Ale proszę sobie wyobrazić sytuację, kiedy kilkuletnie dzieci wraz ze swoimi opiekunami przemierzają ten odcinek ciągnąc za sobą wielkie walizki lub plecaki. Nie ma takiej możliwości, więc jako kierowcy, proponujemy grupom spotkanie przy ulicy Suchej.

I tu zaczynają się schody. Pierwsze utrudnienie to dojazd do ulicy Suchej. Między galerią Wroclavia a dworcem PKP stoi znak zakazu, z którego autokary nie są wyłączone, więc trzeba jeździć naokoło, tracąc czas, zwiększając natężenie ruchu na okolicznych skrzyżowaniach i spalając dodatkowe litry paliwa (to tak a'propos ekologii). Jak już dojedziemy na miejsce przez ulicę Dyrekcyjną i Joannitów, problem jest z zatrzymaniem, bo albo nie podoba się to straży miejskiej, albo taksówkarzom, a teren dawnego dworca tymczasowego jest ogrodzony i niedostępny.

Co odważniejsi próbują bezpiecznie zatrzymać się w dość długiej zatoce autobusowej po drugiej stronie dworca przy ulicy Peronowej, ale jest to przystanek MPK, więc tym razem jesteśmy narażeni na niewybredne gesty ze strony kierowców komunikacji miejskiej.

Wyjazdowy Armagedon

Ale odjeżdżamy z tego przystanku i tutaj jest już istny armagedon, jeśli chcemy udać się w stronę węzła bielańskiego. Wyjeżdżając z ulicy Peronowej, nie możemy skręcić w lewo, bo ktoś jakiś czas temu pomyślał, że tak będzie lepiej, więc skręcamy w prawo, bo jazda na wprost w Kołłątaja nas nie urządza. Jedziemy ulicą Małachowskiego i chcemy skręcić w prawo pod wiadukt na ulicy Pułaskiego. I mamy tzw. szach-mat. Zakaz ruchu dla autobusów, choć kilkadziesiąt lat autobusy tamtędy jeździły, teraz nie mogą. Tzn. mogą, bo i tak jeżdżą, ale kierowcy, nie mając czasami wyjścia, łamią ten przepis i narażają się na mandat. A widziałem tam nawet rejsowe autobusy PKS-u, których kierowcy wymieniają się jedynie gestem rozłożonych rąk i jadą dalej.

Czyli kierowca autobusu jadąc od ulicy Małachowskiego musi skręcić w lewo w stronę pl. Wróblewskiego. I co dalej? Jak wydostać się w stronę Kudowy czy Zgorzelca? Można oczywiście objechać całe centrum miasta, ale czy na pewno o to chodzi? Jak mają sobie poradzić kierowcy, którzy nie znają dobrze Wrocławia, bo być może są w nim po raz pierwszy? A tymczasem straż miejska chwali się w mediach wystawionymi w okolicach dworca mandatami w wysokości przekraczającej 20 tys złotych. W wielu europejskich miastach jestem po raz pierwszy i nigdy nie spotkałem się z taką bezmyślnością przy organizacji ruchu. Proszę się zastanowić, czy naprawdę tak to powinno wyglądać?"



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
autokar
kierowca
Wrocław

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....