TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kieleckie linie 'unijne' w KIO? Michalczewski skarży przetarg
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.04.2018 12:30:49
Kieleckie linie 'unijne' w KIO? Michalczewski skarży przetarg

Kielecki Zarząd Transportu Miejskiego ma problem z kolejnym przetargiem na obsługę linii autobusowych. Tym razem chodzi o tzw. "pakiet unijny". Firma Michalczewski z Radomia zarzuca urzędnikom, że część warunków tego postępowania jest ustawiona pod MPK Kielce. Czy to nowy sezon serialu pt. "Przetarg po kielecku"?

Warunki przetargu na obsługę "linii unijnych" w Kielcach opisaliśmy tutaj. ZTM szuka nowego operatora na 13 linii autobusowych oznaczonych numerami 102, 103, 1044, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 i 114. Do ich obsługi urzędnicy przekażą wybranemu przewoźnikowi 40 Solarisów. To 35 sztuk Urbino 12 i 5 egzemplarzy Urbino 10, które miasto pozyskało w 2009 i 2010 roku.

Wybrany operator wykorzystując te pojazdy będzie w okresie od 1 stycznia 2019 r. do końca czerwca 2021 r. odpowiedzialny za obsługę wspomnianych linii autobusowych. Przez okres dwuipółletniego kontraktu praca eksploatacyjna ma wynieść ok. 6mln wzkm (+- 10%). Przewozy w wymiarze rocznym wyniosą więc ok. 2,4 mln wzkm. Ponadto operator ma obowiązek zatrudnienia min. 100 kierowców i 6 dyspozytorów na podstawie umów o pracę.

Niektóre warunki SIWZ od początku wydawały się być kontrowersyjne. Dlatego uznaliśmy, że realne jest przynajmniej jedno odwołanie od warunków zamówienia. Mieliśmy dobre przeczucia. 16 kwietnia na zaskrażenie przetargu zdecydwała się firma Michalczewski z Rodmia. W swoim odwołaniu przewoźnik podnosi sześć zarzutów pod adresem ZTM.

Za bezprawne radomska spółka uznaje:

  • Sztywne określenie terminu rozpoczęcia przewozów, co uniemożliwia zapewnienie niezbędnych środków do podjęcia prawidłowego wykonania zamówienia dla wykonawców, którzy nie posiadają bazy w Kielcach
  • Bezprawność wymogu, aby do oferty załączyć imienną listę pracowników zawierającą min. 100 kierowców i 6 dyspozytorów
  • Nieproporcjonalność warunku doświadczenia tj. Udowodnienia przez wykonawcę, że w ciągu ostatnich trzech lat wykonał jedną usługę komunikacji miejskiej wymiarze min. 2,4 mln wzkm w skali roku o wartości nie mniejszej niż 10 mln PLN brutto
  • Wymóg min. 2 mln PLN zdolności finansowej
  • Pozacenowe kryterium oceny ofert tj. Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
  • Wykreślenie z SIWZ wymogu “potwierdzenia spełnienia warunków" przedmiotowych", czyli m.in złożenia oświadczenia o dysponowaniu odpowiednio wyposażoną zajezdnią w Kielcach

Pierwszy i drugi zarzut pojawił się już w przeszłości przy okazji słynnego innego, nie mniej słynnego kieleckiego przetargu na obsługę linii autobusowych. W przypadku obydwu Krajowa Izba Odwoławcza przychyliła się wtedy do argumentacji Michalczewskiego i Mobilisu. Zdaniem radomskiej firmy oba warunki w sposób bezdyskusyjny faworyzują jednego przewoźnika, czyli kieleckie MPK. Stąd żądanie wydłużenia termin na objęcie pakietu do 8 miesięcy od podpisania umowy, co z resztą wynika z samego, dosyć specyficznego stanowiska ZTM w poprzednim postępowaniu przetargowym. 

W przypadku zarzutów trzeciego i czwartego Michalczewski domaga się “ścięcia" ich. Jeżeli chodzi o doświadczenie firma chce obniżenia go o połowę, natomiast minimalna zdolność finansowa ma zostać obniżona do 500 000 PLN. Wydaje się, że w zakresie warunku doświadczenia radomska firma może mieć rację. Przeświadczenie to wydaje się pogłębiać fakt, że do tej pory roczna praca eksploatacyjna na “liniach unijnych" w Kielcach od początku ich istnienia nigdy nie dobiła do poziomu 2,4 mln wzkm.

Czekamy na dalszy rozwój wypadków. Będzie rozprawa w KIO, a może ZTM częściowo, a kto wie czy nawet w całości uwzględni odwołanie radomskiej firmy? Przy tak “oryginalnie" skonstruowanym przetargu ciężko o rozgraniczenie logiki od absurdu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZTM Kielce
Michalczewski
  • Kamil Nowakowski – 18.04.2018

    Czyli, znowu wygra "miejsko-prywatny" przewoźnik (czyt. MPK) 😂

  • Jacek Guzik – 18.04.2018

    Krystian Przysiwek, Rafał Mysiurski bierzemy popcorn i czekamy na drugi sezon :D

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....