TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Karsan JEST w Szklarskiej Porębie! [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.12.2015 20:36:40 4 komentarze
Karsan JEST w Szklarskiej Porębie!

W piątek (11.12) mieszkańcy Szklarskiej Poręby mogli po raz pierwszy skorzystać z komunikacji miejskiej. I to za darmo! W roli testowego autobusu wystąpił debiutujący w Polsce miejski niskowejściowy minibus Karsan JEST, udostępniony przez firmę Wowo z Białegostoku (dilera marki Isuzu w Polsce). Dlatego jest to podwójnie ważne wydarzenie ? z jednej strony to pierwsze testy nowej marki na krajowym rynku autobusowym, zaś z drugiej ? zupełnie nowe podejście turystycznych gmin ds. transportu zbiorowego. Najważniejsze jest to, że mieszkańcy Szklarskiej Poręby chętnie skorzystali z darowej komunikacji. Już w niedalekiej przyszłości darmowy autobus ma pomóc w stworzeniu sprawnej komunikacji na terenie całego miasta, a być może umożliwi także podróż do sąsiedniego Świeradowa Zdroju. Skąd pomysł na tego typu inicjatywę? Kto będzie to finansował? Jakie są opinie mieszkańców w tym temacie? O tym w poniższym materiale filmowym:

Warto dodać, że Szklarska Poręba była kolejnym przystankiem na trasie tournée niskopodłogowego minibusa po Polsce. Karsan JEST odwiedził wcześniej takie miejscowości jak m.in. Wodzisław Śląski (firma Kłosok), Zakopane (Żółta Linia Jan Morawa), Nowy Targ (Miejski Zakład Komunikacji) i Zambrów (PKS Zambrów). O próbnej eksploatacji tego wyjątkowego pojazdu w naszym kraju rozmawialiśmy z Jarosławem Głębockim, szefem firmy Wowo Białystok:

Jak JEST wypadł w swoim debiucie na polskich drogach?

Jarosław Głębocki: Testy wypadły doskonale. Przede wszystkim udało się nam potwierdzić bardzo niskie zużycie paliwa w tym modelu na poziomie 11-12 l na 100 km. Najniższy wynik uzyskali kierowcy firmy PPUH Kłosok - 9 l/100 km. Średnia dla całego testu wyniosła 11 l/100 km, a w górzystym Zakopanem osiągnęliśmy na linii miejskiej rewelacyjny rezultat 12 l /10km. To moim zdaniem największy sukces testu Karsan JEST w Polsce.

Co mówili o małym Karsanie polscy kierowcy i pasażerowie?

Jarosław Głębocki: Pojazd doskonale sprawdził się w pracy miejskiej. Co najważniejsze z perspektywy pasażera jest to konstrukcja niskowejściowa z dobrym dostępem do środka, co potwierdzili pasażerowie uczestniczących w testach. Pomimo małego rozmiaru pojazd oferuje sporo przestrzeni w środku ? wysocy pasażerowie nie musieli się schylać. Dodatkowo JEST posiada wygodną przestrzeń dla pasażerów stojących. Generalnie wszyscy użytkownicy wyrazili się bardzo pochlebnie o tym produkcie.

Czym wyróżnia się demonstracyjny JEST i dlaczego ma bułgarskie rejestracje?

Jarosław Głębocki: To testowy egzemplarz pożyczony od bułgarskiego dilera firmy Karsan. Warto zauważyć, że ten minibus ma świetny i zarazem doskonale znany układ napędowy ? silnik Fiat F1A o pojemności 2300 cm3 i mocy 130 KM. To bardzo udana jednostka napędowa, stosowana w wielkich seriach także w innych pojazdach. Jej znakiem charakterystycznym są niskie koszty i to zarówno w zakresie eksploatacyjnym, jak i zakupu części zamiennych do jednostki napędowej.

Nasz demonstracyjny JEST oferuje 11 miejsc siedzących + miejsca stojące. Łącznie 25 pasażerów. Standardowa wersja ma układ 11+4+ miejsca stojące, z możliwością przewozu osób niepełnosprawnych. Istnieje też wersja 15 miejscowa, dostosowana do specyfiki pracy na liniach lokalnych.

Czy na testy do Polski trafi także większy brat JEST-a ? midibus ATAK?

Jarosław Głębocki: W chwili obecnej koncentrujemy się na produkcie JEST. Naszym zdaniem jest to produkt bardzo konkurencyjny w stosunku do innych niskowejściowych autobusów miejskich/ lokalnych oferowanych w tym momencie w klasie MINI w Polsce. Jego cena prezentuje się naprawdę przyzwoicie, co przy świetnych wynikach eksploatacyjnych daje razem naprawdę ciekawą ofertę.

Bardzo dziękuję za rozmowę.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Karsan
Wowo
JEST
  • jag – 16.12.2015

    JEST czy TEST ;)

  • AndrzejK – 17.12.2015

    U Klosoka mieli taką średnią, bo auto jeździło puste ;-)

  • kubex – 17.12.2015

    @jag: To JEST tylko TEST! :D

  • fromex – 18.12.2015

    Może i Karsan debiutuje w Polsce, ale jeśli to jakiś kuzyn kartoflowoza Isuzu, to w Wawie jakąś dekadę temu było coś podobnego testowane na linii 104 (nieco większe od tego knypka i pewnie nie tylko w Wawie). Nie dziwne, że za darmo. Już Solina dawała większy komfort jazdy, a to też dostawczak. (Chyba, że poprawiono zawieszenie.) I jakoś nie widzę tego knypka w roli marketowozu, a wypowiedź jednej z pasażerek sugeruje, że teraz to się wreszcie obkupi :P. Tylko gdzie te siaty powstawi? Wnętrze wygląda klaustrofobicznie.No, ale dla małych gmin, to akurat koszta eksploatacji się liczą, czemu trudno się dziwić. :(Ciekawe, czy rodzime "dostawczaki" są droższe w utrzymaniu niż taki "makrovan" :D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....