TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kapena Urby już w Lubinie
Zbigniew Rafalski - Opublikowano: 22.04.2008 11:58:11 4 komentarze
Kapena Urby już w Lubinie

W ostatnim czasie na ulicach Lubina pojawiło się 5 sztuk nowych minibusów. PKS Lubin który obsługuje również linie miejskie w mieście już od zeszłego roku przygotowywał się do zakupu tego typu autobusów, testując oferowane na rynku pojazdy. Sprawdzane były m.in. Jelcz M083C Libero, Autosan H7-20MB Solina i Kapena Urby która ostatecznie została wybrana.
Po raz pierwszy minibus został zaprezentowany na targach TRANSEXPO 2006. Od tego czasu autobus przechodził badania homologacyjne i szereg testów, zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju. Zanim pierwszy polski klient zakupił Urby wozy te trafiły na rynki eksportowe, gdzie zostały bardzo dobrze przyjęty.

Urby mają 7metrów długości i mogą przewieźć do 40 pasażerów. Do wnętrza autobusu można się dostać poprzez dwoje elektrycznie otwieranych drzwi w układnie 0-1-2. Pierwsze jednoskrzydłowe drzwi posiadają stopień wejściowy, natomiast drugie - dwuskrzydłowe znajdują się na niskiej podłodze umieszczonej na wysokości ok. 360 mm, co znacznie ułatwia przepływ potoków pasażerskich. Dodatkowo w tylnych drzwiach zamontowano platformę umożliwiającą wjazd wózków inwalidzkich lub dziecięcych. Ciekawostką jest zamontowanie plastikowych siedzisk pasażerskich Astromal II znanych przede wszystkim z autobusów produkowanych w latach 1999-2002, a w ostatnich latach wypartych przez nowsze produkty takie jak AM 2000 City.
Bazą nowego autobusu jest podwozie Iveco Daily. Zamontowany silnik Iveco Sofim, o mocy 176KM, spełnia normę czystości spalin EURO 4 bez konieczności stosowania Ad-Blue. Mechaniczna, 6-biegowa, skrzynia zapewnia płynną i ekonomiczną jazdę po krętych, miejskich dzielnicach. Jedynym minusem zastosowania podwozia Daily jest zawieszenie. Resory na tylnej osi nie do końca spełniają swoje zadanie, nie mówiąc już o komforcie jazdy.
Stanowisko pracy kierowcy jest ergonomiczne i funkcjonalne. Ze względu na niewielką przestrzeń nie było możliwości zamontowania kabiny kierowcy, co w komunikacji miejskiej jest niejednokrotnie konieczne, zwłaszcza że tej klasy autobusy muszą obsługiwać linie poza szczytem i w godzinach nocnych. Sprawną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają przesuwne boczne okna oraz szyberdach.

Zgodnie ze standardem PKS Lubin system informacji pasażerskiej wraz z kasownikami dostarczył PIXEL Bydgoszcz.
Z całą pewnością autobus przyciąga wzrok i wyróżnia się z tłumu. Warto jednak pomyśleć nad zastosowaniem kilku drobnych zmian w zawieszeniu oraz w mechanizmie otwierania drzwi co z całą pewnością powinno poprawić jego sprzedaż na naszym rynku.
PKS Lubin w związku z koniecznością odświeżenia taboru, tak by spełniała zapisy określone w przetargu na obsługę komunikacji miejskiej w Lubinie w ostatnich latach kupował jedynie autobusy 12-metrowe. Ubiegły rok zaowocował zakupem 4 sztuk autobusów - po dwa Irisbus Citelis i Man Lion’s City. Oba modele autobusów były wyposażone w silniki spełniające normę czystości spalin EURO 4. Dodatkowo Many jako pierwsze nowo zakupione autobusy miejskie otrzymały klimatyzację kabiny kierowcy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kapena
Lubin
MPK
PIXEL
  • – 22.04.2008

    Lepszy byłby Jelcz M083C Libero niż ta biedna Kapena. Jak to w ogóle wygląda.

  • SpeX – 23.04.2008

    A jak wygląda sprawa dostępu do silnika?

  • straphan – 24.04.2008

    Brak kabiny? Reczna skrzynia? Wspolczuje kierowcom...

  • :[ – 23.06.2008

    O dwóch nowych MANach Lion's City nie ma artykułu ?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....