TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jutro pokaz Mercedesa eCitaro w Krakowie
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.04.2019 16:00:58
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

Jutro, 11 kwietnia od godz. 11.00 do 12.00 na terenie zajezdni Wola Duchacka krakowskiego MPK, przy ul. Walerego Sławka 10 dla wszystkich zainteresowanych będzie dostępny w pełni elektryczny i bezemisyjny autobus miejski Mercedes eCitaro. O zaletach i innowacyjnych rozwiązaniach tego pojazdu opowiedzą przedstawiciele producenta.

Autobus aktualnie przechodzi testy terenowe w całej Europie. Ponieważ Kraków jest miastem z dużym doświadczeniem w eksploatacji bezemisyjnych autobusów, również ma możliwość testowania tego pojazdu przez kilka dni. Z jego budową i rozwiązaniami będą się mogli wtedy zapoznać pracownicy krakowskiego przewoźnika.

eCitaro od środka
Układ napędowy nowego eCitaro bazuje na sprawdzonej i zoptymalizowanej elektrycznej osi portalowej ZF AVE 130 z silnikami elektrycznymi na piastach kół. Moc szczytowa silników wynosi 2 x 125 kW, a moment obrotowy 2 x 485 Nm. Za sprawą dwukrotnego przełożenia na kołach uzyskuje się nawet moment rzędu 11 000 Nm. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowca już od samego początku ma do dyspozycji pełną siłę pociągową i odpowiednią dynamikę nawet przy pełnym obłożeniu.

Silniki zasilane są akumulatorami litowo-jonowymi o łącznej mocy do 243 kWh. Zostały one podzielone na maksymalnie dziesięć modułów, z których każdy dostarcza około 25 kWh. W zakres wyposażenia podstawowego, oprócz dwóch modułów na dachu pojazdu, wchodzą także cztery zestawy z tyłu autobusu. W zależności od wymagań klienta, na dachu montowane są też dwa lub cztery dodatkowe moduły akumulatorowe.

Całkowicie zmontowany i wyposażony eCitaro w wersji seryjnej waży około 13,44 tony. Przy dopuszczalnej masie całkowitej 19,5 t odpowiada to pojemności przewozowej wynoszącej ok. 88 miejsc pasażerskich.

Ładowanie
Dzięki zastosowanej technologii ładowania eCitaro jest w stanie dostosować się również do życzeń i wymagań operatorów transportu publicznego. Na początku produkcji seryjnej przewidziano w standardzie ładowanie plug-in. W tym celu autobus miejski wyposażany jest standardowo w złącze dla wtyczki Combo 2 umiejscowione po prawej stronie w kierunku jazdy nad przednim nadkolem. Jeśli w celu zwiększenia zasięgu konieczne będzie doładowanie, eCitaro będzie można opcjonalnie naładować za pomocą pantografu. Ta opcja będzie wprowadzana stopniowo po rozpoczęciu produkcji seryjnej w dwóch wariantach: zintegrowany z pojazdem odbierak prądu (pantograf) na dachu oraz szyny do ładowania na dachu przystosowane do ładowania za pomocą stacjonarnego pantografu stacji ładującej.

eCitaro ładuje także akumulatory w trakcie jazdy w ramach rekuperacji, czyli odzysku energii wytwarzanej podczas hamowania. Zasada działania jest tu podobna do obsługi retardera poprzez naciśnięcie pedału hamulca lub uruchomienie opcjonalnej pięciostopniowej dźwigni hamulca elektrycznego na kolumnie kierowniczej.

E-plany Krakowa
Na koniec warto przypomnieć, że krakowskie MPK walczy obecnie o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej do zakupu 50 autobusów elektrycznych przegubowych. Cały czas obowiązuje również porozumienie podpisane z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, które daje MPK SA możliwość zakupu do 161 autobusów elektrycznych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Kraków
Mercedes
EvoBus
elektrobus
test
  • Konrad Filip – 10.04.2019

    Pewnie jak zwykle, swoją polskością :D

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....