TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jeszcze jeden debiut gazowy w Warszawie. Krótki MAN!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.04.2019 16:00:24 4 komentarze
fot. szymon90, phototrans.pl

Kolejny gazowy MAN zadebiutował na warszawskich ulicach. 10 kwietnia Miejskie Zakłady Autobusowe wypuściły na linię 154 pierwszego krótkiego NL313 CNG. W porównaniu z jego dłuższymi "braćmi", którzy zadebiutowali dzień wcześniej różni się jednym szczegółem.

Krótki "lew" umożliwia podróż 85 pasażerom. Pojazd ma 30 miejsc siedzących. Zastosowano dedykowane dla MAN-a fotele firmy Ster. Z niskiej podłogi dostępnych mamy sześć siedzeń. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.

W krótkim "lwie" tak jak w przegubowcach zastosowano gazowy silnik typu MAN E2876LUH07. To potężna, bo prawie trzynastolitrowa jednostka, która spełnia normę Euro 6. Ma ona 228 kW mocy i osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu z dłuższymi "lwami" MAN w "dwunastce zastosował skrzynię biegów ZF Ecolife. To sześciobiegowa automatyczna przekładnia typu 6AP1400B.

Warszawski standard
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia pięć przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji od Spherosa, monitoringu i gniazd z portami USB. Pasażerowie będą mogli zakupić bilety w automatach, które dopiero zostaną zamontowane.

Skoro jesteśmy w Warszawie to oczywiście nie zapomniano o kierowcach. Mogą oni liczyć na komfortowe warunki pracy. To dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu i dysponuje dwoma niezależnymi wyjściami. To standard, który do stolicy wrócił już ponad dekadę temu. I konieczne warto za każdym razem to chwalić.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest jest mielecki R&G Plus. Gazowy MAN jest wyposażony w cztery wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. Świecą się one na biało. A wnętrze? Tutaj znajdziemy cztery tablice LCD. Zastosowano trzy typu ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przed drugimi drzwiami mamy monitor typu ETM38, na którym informacja liniowa jest prezentowana w formie "e-koralików". Nie mogło oczywiście zabraknąć GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

W tej chwili każdy autobus, który jest dostarczany do stolicy musi tak naprawdę być "szyty na miarę". W przypadku krótkiego Lion'sa City CNG dla MZA nie mogło być inaczej. Czekamy więc na kolejne dostawy i pełne wdrożenie autobusów. Kontrakt, który dla stołecznego przewoźnika realizuje MAN to największe gazowe zamówienie w historii Polski.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZA Warszawa
MAN
CNG
  • Nikt Nikt – 15.04.2019

    A w solóweczce padła już skrzynia biegów

  • Andrzej Hofman – 15.04.2019

    Obecnie jeszcze stoi na zakładzie. 😁

  • Mateusz Sikorzyński – 15.04.2019

    Też te autobusy są takie, że muszą pomyśleć jak chcą ruszyć i myślą jak chcą drzwi zamknąć drzwi czy wszystko od razu?

  • czeslaw2 – 15.04.2019

    Co się dziwić - wszak to marne auto niemieckie.

  • czeslaw22 – 15.04.2019

    Nic nie padło - wszak to świetnie auto niemieckie.

  • Michał Kamiński – 16.04.2019

    Wozy super, jechałem i krótkim i przegubem. Tyle tylko że solówka jeździ na 6 biegowym ZF, a ciężki przegubowiec męczy się na 4 biegach z Voith. Może tak Voith by się wreszcie obudził i skonstruował skrzynię z 5 lub 6 biegami. A MZA powinno teraz zażądać od producenta zamiany skrzyń biegów póki wozy są jeszcze w produkcji.

  • czeslaw2 – 20.04.2019

    @czeslaw22: słońce przyświeciło aż za bardzo jak widać po spamie.

  • czeslaw22 – 23.04.2019

    @czeslaw2: słońce przyświeciło aż za bardzo jak widać po twoim spamie.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....