TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jest umowa i SOR jedzie do Tychów. MIDI-debiut na gazie!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.02.2019 17:00:12
SOR jedzie do Tychów. MIDI-debiut na gazie!

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach w drugim przetargu wybrało dostawcę ośmiu autobusów klasy MIDI na gaz ziemny CNG. To oznacza debiut w Polsce zupełnie nowego autobusu czeskiego producenta.

Na ulice Tychów wyjedzie osiem gazowych autobusów SOR BNG10,5, za które tyski przewoźnik zapłaci 7 188 000 PLN netto. Daje to cenę jednostkową za autobus w wysokości 898 500 PLN netto w pakiecie z dwuletnią gwarancją całopojazdową. Czeski producent ma dziewięć miesięcy by zrealizować tyskie zamówienie.

"Warto dodać, że SOR wygrał z konkurencją nie tylko ceną, która była korzystniejsza niż w pierwszym postępowaniu, ale również niższym poziomem spalania" – mówi Miłosz Stec, prezes PKM Tychy.

SOR BNG10,5 to autobus wyróżniający się swoim wyglądem zewnętrznym. Pojazd oprócz klasycznego "garba" z butlami do magazynowania CNG posiada także dwa poziomy dachu.

Do napędu krótkiej wersji zastosowano silnik gazowy Iveco Cursors 8. To jednostka o pojemności skokowej 7,9 l, która naturalnie spełnia normę Euro 6. Ma ona 150 kW mocy i osiąga 750 Nm momentu obrotowego. Dla magazynowania gazu wykorzystano kompozytowe zbiorniki o pojemności łącznej 1280 l (4 x 315 l). Dzięki temu możliwe jest zmagazynowanie ok. 250 m3 (190 kg) sprężonego gazu ziemnego.

"Taki zapas paliwa powinien wystarczyć na pokonanie ok. 350 – 400 kilometrów" – mówi Filip Murgas, business director SOR Libchavy spol. s r. o.

Autobusy będą wyposażone w klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu oraz bogatego systemu informacji pasażerskiej

Kolejny zakup autobusów jest częścią planu PKM Tychy, który zakłada do 2024 roku wyeliminowanie z floty pojazdów z silnikami zasilanymi olejem napędowym. Oznacza to, że 100% autobusów zasilanych będzie napędem gazowym.

"Zakup taboru współfinansowany jest ze środków unijnych w ramach dużego projektu pn. "Zakup nowoczesnego taboru autobusowego z napędem ekologicznym na potrzeby rozwoju transportu publicznego w podregionie tyskim" w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Całość obejmuje kompleksową przebudowę zajezdni, zakup 61 pojazdów komunikacji miejskiej oraz 2 pojazdów serwisowych i będzie kosztowała według szacunków ponad 160 milionów złotych" – przypomina Michał Kasperczyk, rzecznik prasowy PKM Tychy.

Przy okazji trwa przetarg na kolejne 43 autobusy gazowe dla Tychów- przegubowce oraz solówki. Zgodnie z przewidywaniami już chwilę po otwarciu ofert stał się bardzo emocjonujący, gdyż bierze w nim udział aż pięciu producentów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
tabor
PKM Tychy
SOR
CNG
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....