Kolejne elektryczne zakupy w Jaworznie. Od dziś, 31 lipca miasto szuka producentów, którzy przekażą mu 20 autobusów elektrycznych, głównie klasy MAXI. Zamówienie zostało podzielone na dwie części.
W pierwszym zdaniu zamówienia jest dostawa pięciu sztuk elektrobusów niskopodłogowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 8±2 % metrów do 10,5±2 % metra, które w Jaworznie nazwali "autobusami E 10". Przedmiot zamówienia obejmuje również obsługę gwarancyjną autobusów E10. Autobusy napędzane mają być wyłącznie napędem elektrycznym. Szacunkowa wartość tego zadania to 9 650 000 PLN netto. A to by oznaczało jednostkowy szacunek na poziomie 1 930 000 PLN netto za "MIDI-elektryka".
Najciekawsze jest siłą rzeczy drugie, bo największe zadanie przetargowe. Jego przedmiotem jest dostawa 15 sztuk e-busów niskopodłogowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,8±2 % metra do 12,15±2 % metrów, zwanych w SIWZ "autobusami E 12". I tutaj również pakiet sprzedażowy ma objąć wsparcie serwisowe w trakcie gwarancji.
Jaworzno szacuje, że to zadanie może pochłonąć 35 850 000 PLN netto. A to oznacza wycenę jednostkową 2 390 000 PLN netto. Nieźle. Oczywiście zakładając kilka warunków brzegowych.
Dostawcy wybrani w obu częściach będą mieli 11 miesięcy na przekazanie miastu elektrobusów. W obydwu zadaniach są identyczne kryteria oceny ofert. Cena to 60%. 15% przeznaczono na ocenę warunków gwaranji. Pozostałe 25% to ocena techniczna.
Jeszcze dajemy sobie czas na omówienie SIWZ. Zatem standardowo pora na warunki formalne. W części "MIDI" są to:
- min. 8 mln PLN zdolności finansowej
- polisa ubezpieczeniowa na min. 7,5 mln PLN
- wadium 100 000 PLN
- wykazanie się w ciągu ostatnich 3 lat dostawą autobusów elektrycznych o wartości min. 6 mln PLN
Z kolei w zadaniu na elektrobusy klasy MAXI may:
- min. 30 mln PLN zdolności finansowej
- polisa ubezpieczeniowa na min. 15 mln PLN
- wadium 350 000 PLN
- wykazanie się w ciągu ostatnich 3 lat dostawą autobusów elektrycznych o wartości min. 18,5 mln PLN
Termin składania ofert mija 3 września. Realizacja obu zamówień poskutkuje tym, że flota PKM Jaworzno w połowie będzie elektryczna.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

pewnie pod palnik/sprzedaż pójdą krótkie solbusy a z 12 metrówek to SU12 ex Tychy i co może scanie będą już sprzedawać...
A jaki zasięg na jednym ładowaniu przy włączonej klimie lub ogrzewaniu?
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.