Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jastrzębskie autobusy Warbusa na ukończeniu

infobus
22.02.2016 18:28
0 Komentarzy

Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdrój pochwalił się na swojej stronie internetowej zdjęciami, które ilustrują poziom zaawansowania produkcji autobusów Warbusa. Pojazdy rozpoczną obsługę sieci komunikacyjnej, którą zarządza MZK od 1 kwietnia.

Od tego dnia stołeczna spółka przejmie połowę zadań, które obecnie realizuje jastrzębskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskie. Aby temu podołać Warbus zamówił 30 nowych Scanii Citywide 12LF oraz 14 Nowych Urbino 12.

Zamówione do Jastrzębia Citywidey wyposażone są w silniki EURO6 o pojemności 6,7 l, które zostały zaprojektowane we współpracy z firmą Cummins. Kolejne elementy wyposażenia to skrzynie biegów ZF EcoLife oraz mosty portalowe ZF AVN132/80 z przełożeniem 6,20:1. Wszystkie autobusy będą również wyposażone w System Monitorowania Floty ? Scania FMS, monitorujący on-line pracę kierowcy oraz wszystkie zamontowane w pojeździe podzespoły. Kolejny element wyposażenia to wygodne siedzenia firmy Ster New City. Nie zabraknie także klimatyzacji oraz bogatego systemu informacji pasażerskiej. Nowością w jastrzębskich autobusach będzie szeroki tylny wyświetlacz.

14 Nowych Urbino będzie niemalże identycznie wyposażonych jak Scanie. Z jedną różnicą. W tych autobusach Warbus postawił na skrzynie biegów Voith Diwa 6.

To oznacza, że kolejny polski przewoźnik staje po stronie downsizingu, czyli eksploatacji jednostek napędowych o mniejszej pojemności i tym samym mniejszej wadze. W efekcie spodziewane są konkretne oszczędności w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2. Będzie to jednocześnie polska premiera jednostek napędowych amerykańskiego producenta w szwedzkich autobusach.

Komentarze