Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Japończycy zainwestowali w polski planner podróży

infobus
11.02.2020 10:00
0 Komentarzy

Firma Sumitomo Corporation wykupiła 12% akcji w krakowskiej spółce Teroplan. Koszt inwestycji 8,5 mln zł. Środki te maja zostać przeznaczone na rozwój innowacyjnej usługi transportowej Hoper.

Innowacja tej usługi polega na tym, że korzystając z przejazdówHoperem, to pasażer, a nie przewoźnik, wskazuje przystanki, którymi mogą byćnp. adres domu, hotelu, czy sanatorium.

Od e-podróżnika

Teroplan jest twórcą i właścicielem platformye-podróżnik.pl, łączącej różnego rodzaju środki komunikacji publicznej. Serwisułatwia planowanie podróży oraz zakup online biletów autobusowych i kolejowych.Z e-podróżnik.pl co miesiąc korzysta ponad 3 mln pasażerów. Od dwóch latTeroplan, pod marką Hoper, samodzielnie rozwija innowacyjną usługęmiędzymiastowych przejazdów door-to-door.

-„Wsiadanie i wysiadanie jest możliwe w każdej, nawet bardzomałej miejscowości znajdującej się w obrębie trasy Hopera. Pasażerowiedocierają do celu szybko i wygodnie – bez przesiadek i dźwigania bagaży. Hoperjest formą współdzielonego przejazdu, który oferuje pasażerom komfort jazdysamochodem, w cenie biletu komunikacji publicznej. Ten rodzaj transportu możebyć także remedium na „białe plamy komunikacyjne”, powstające w wyniku zamykaniamało dochodowych regularnych połączeń autobusowych i kolejowych – mówi AndrzejSoroczyński, prezes zarządu firmy Teroplan S.A.

Czas Japończyków

To właśnie dotychczasowe wyniki projektu – ponad 40 tys.pasażerów podróżujących Hoperem w 2019 roku, na 13 dostępnych trasach orazzarządzanie przedsięwzięciem w oparciu o bardzo zaawansowaną technologię – wgłównej mierze zdecydowały o pozytywnej decyzji inwestycyjnej japońskiej firmySumitomo.

W ostatnich latach Japończycy zainwestowali w szereg start-upów związanych zmobilnością w tym: Rivian'a, Gogoro, Turo, Vulog'a czy AppyWay.

Środki pozyskane z nowej emisji akcji, spółka zainwestujeprzede wszystkim w rozwój marki Hoper w Polsce i za granicą.

-„W przeciągu dwóch najbliższych lat planujemy objąć siatką połączeń całą Polskę.A docelowo chcemy, aby usługa była dostępna także w innych krajach EuropyŚrodkowo-Wschodniej – na początku w Serbii i na Ukrainie, gdzie już terazTeroplan oferuje lokalne wersje e-podróżnik.pl– tłumaczy Soroczyński i dodaje – Znaczną część pozyskanych środkówprzeznaczymy także na dalszy rozwój technologii wspierającej zarządzanieHoperem m.in. automatyzację procesu planowania tras czy zarządzania pojazdami.W tych działaniach Teroplan w dalszym ciągu będzie ściśle współpracować zUniwersytetem Jagiellońskim.

Należy podkreślić że to już druga runda inwestycyjna. Wmarcu 2019 roku do grona akcjonariuszy firmy dołączyła Wirtualna Polska HoldingS.A., która nabyła akcje spółki łącznie za 7,7 mln złotych.

Jak działa Hoper? Zobaczcie na filmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=VRUxoOJIF3c}

Komentarze