TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie midi dla ZKM Gdańsk?
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.04.2016 18:15:53 3 komentarze
fot. gdansk.naszemiasto.pl

Nieco ponad tydzień temu gdańska spółka ogłosiła dwa przetargi na dostawy łącznie pięciu autobusów. Przyglądamy się części technicznej zamówienia na trzy pojazdy midi.

Najważniejsze warunki formalne obydwu przetargów opisaliśmy tutaj. W postępowaniu, dzięki któremu ZKM chce pozyskać trzy pojazdy klasy midi za 2,4 mln zł netto dostawca zostanie wyłoniony na podstawie trzech kryteriów.

Cena ma wagę 55%. Ocena techniczna to maksymalnie 35% punktów, które można uzyskać w czterech podkryteriach. W pierwszej kolejności premiowane są autobusy z konstrukcją nadwozia wykonaną ze stali o podwyższonej wytrzymałości, dodatkowo zabezpieczoną antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej całej, kompletnej karoserii. Pożądane jest także zastosowanie silnika tego samego producenta co pojazd. Dodatkowo pożądany jest układ rekuperacji oraz niezależna przednia oś. 10% punktów można uzyskać za autobus z najlepszą charakterystyką ekologiczną. Powinna być ona wyliczona na podstawie wyniku spalania osiągniętego w teście SORT2 oferowanego pojazdu.

Nowe nabytki ZKM Gdańsk mają być autobusami o długości 9 - 10,6 m, szerokości 2,5 - 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom. Spółka wymaga minimum 16 miejsc siedzących, lecz nie więcej niż 28. Przynajmniej cztery fotele mają być dostępne bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi. Wejście na pokład autobusu ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2 lub 1-2-2.

Za napęd ma posłużyć czterosuwowy silnik diesla spełniający normę EURO6. Jednostka ma posiadać moc 175 - 215 kW, maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1080 Nm oraz pojemność skokową 6,6 - 8 l. Całość ma uzupełnić automatyczna skrzynia biegów, przynajmniej z czterema przełożeniami.

Naturalna wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma być zapewniona przez przynajmniej sześć przesuwnych okien bocznych oraz dwa uchylne luki dachowe. Nie może także zabraknąć klimatyzacji o mocy minimum 30 kW.

Pojazdy muszą być monitorowane oraz wyposażone w dosyć bogaty system informacji pasażerskiej, który w pewnym zakresie będzie nowością w autobusach ZKM. Pierwszą z nich są trzy zewnętrzne wyświetlacze diodowe o wysokiej rozdzielczości. W ostatnich miesiącach widać, że cieszą się one coraz większą popularnością wśród przewoźników oraz zarządców komunikacji. Kolejną nowością będzie wewnętrzna tablica LCD o przekątnej minimum 22". Nie może także zabraknąć głosowego zapowiadania przystanków.

Podsumowując- kolejny przetarg, w którym zamawiający wysoko stawia poprzeczkę i oczekuje dosyć bogato wyposażonych autobusów. Ale do kogo? O tym, kto będzie miał największe szanse na zwycięstwo przekonamy się najwcześniej 5 maja.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZKM Gdańsk
  • XWJ – 07.04.2016

    Wyczuwam Citaro K. Solaris odpadł na dobre.

  • konrad – 08.04.2016

    w końcu życiowe warunki zamówienia, trzeba kupować to co się chce, a nie to co producent wciśnie za niską cenę

  • MarCin – 09.04.2016

    Ja tu widzę Liona City M.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....