TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie hybrydy chce dokupić Białystok?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.07.2019 17:00:29
fot. Kubul, phototrans.pl

Białystok prowadzi obecnie dwa przetargi na zakup przynajmniej 12 nowych autobusów. Nasz przegląd SIWZ-ów zaczynamy od hybryd. Wygląda na to, że miasto chętnie czerpie z dotychczasowych doświadczeń.

Warunki formalne ogłoszonego w drugiej połowie czerwca przetargu opisaliśmy tutaj. Dwa autobusy klasy MAXI z napędem spalinowo-elektrycznym mają trafić do Białegostoku najpóźniej do 10 marca 2020 r. Minimalne okresy rękojmi wynoszą:

  • trzy lata gwarancji całopojazodwej
  • pięc lat na trwałość powłok lakierniczych
Wybór najlepszej oferty
W Białystok postawili na trzy kryteria oceny ofert. Cena można rzec standard- 60%. Do 35% można wywalczyć w ocenie technicznej. Premiowane są:
  • hybrydy z jak najniższym zużycie paliwa w warunkach testu SORT2 - 3,5 pkt
  • pojazdy z silnikami o pojemności skokowej do 6 l - 3,5 pkt
  • skrzynia biegów posiadająca sześć i więcej przełożeń - 3,5 pkt
  • magazynowanie energii elektrycznej w bateriach - 3,5 pkt
  • pulpit kierowcy regulowany w dwóch płaszczyznach - 3,5 pkt
  • osiem i więcej foteli dostępnych z niskiej podłogi - 3,5 pkt
  • przebiegi między obsługowe co min. 45 000 km - 3,5 pkt
  • drzwi z napędem elektrycznym - 3,5 pkt
  • równoległy napęd hybrydowy - 3,5 pkt
  • jak najniższe koszty zużycia energii i emisji zanieczyszczeń - 3,5 pkt
Pozostałe 5% można wywalczyć dzięki objęciu hybryd czteroletnią gwarancją całopojazdową (3 pkt) i siedmioletnią na trwałość powłok lakierniczych (2 pkt).

Jakie hybrydy?
Zamawiane autobusy mają mieć długość od 11,5 do 12,2 m (MAXI) oraz od 17,5 do 18,2 m (MEGA), szerokość do 2,55 m, wysokość max. 3,3 m i niską podłogę na całej długości autobusu bez progów wewnątrz pojazdu. Każdy z nich ma umożliwiać podróż przynajmniej 80 pasażerom, w tym nie mniej niż 30 na miejscach siedzących. Dostęp na na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Napęd spalinowy stanowić będzie silnik o minimalnej pojemności skokowej 4,5 l o mocy co najmniej 150 kW. Silnik lub silniki elektryczne mają być elektryczną jednostką napędową o mocy odpowiadającej potrzebom napędu hybrydowego, wynikającym z przewidywanej dynamiki jazdy, lecz nie mniejszej niż 100 kW. W autobusach nie może zabraknąć funkcji start-stop. Komora silnika powinna być wyposażona w system automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru. Istotne jest również to, aby silnik był wyprodukowany na terenie Unii Europejskiej.

Pasażerowie usiądą na fotelach odpornych na ścieranie i zabrudzenia, z miękkimi, odejmowalnymi wkładkami tapicerskimi oparć i siedzisk wyposażonych w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. Z kolei dla kierowców przewidziano kabinę typu zamkniętego z wydzielonym wejściem przez przednie skrzydło pierwszych drzwi oraz poprzez drzwi wewnętrzne z przestrzeni pasażerskiej.

Fotel kierowcy będzie amortyzowany pneumatycznie, regulowany w płaszczyźnie pionowej i poziomej, podgrzewany elektrycznie, z zagłówkiem i dwoma, regulowanymi podłokietnikami, z możliwością obrotu siedziska. Prowadzący pojazd podczas pracy będzie miał możliwość korzystania m. in. z radiotelefonu, wieszaków na ubranie, kasetki metalowej na bilety i pieniądze zamykanej na patentowy zamek, uchwytu do mocowania rozkładu jazdy na desce z oświetleniem LED, uchwytu umożliwiającego bezpieczne postawienie typowego naczynia (np. kubka) o pojemności do 0,5 l, a także z gniazda USB.

Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią okna przesuwne, luki dachowe i klimatyzacja. Tablice kierunkowe mają być wykonane w technologii LED w kolorze bursztynowym. Ciekawostką jest wymóg zamontowania 2 tablic bocznych z numerem linii dla osób niedowidzących w autobusach przegubowych. Informacje dla pasażerów wewnątrz pojazdu dostarczą wyświetlacze LCD – górny i boczny. Ponadto, pojazdy będą wyposażone w system zliczania pasażerów.

Podsumowując...
Białystok wie czego chce i jest zadowolony z tego co już ma. Oczywiście nie będą to tanie hybrydy, głównie za sprawą preferowania czteroletniej gwarancji. Miasto jednak już nie raz pokazało, że bardzo dobrze się orientuje w cenach autobusów. Jesteśmy więc dobrej myśli.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
BKM Białystok
Białystok
UM
hybryda
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....