TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie autobusy chce wynająć MPK Łódź? M.in. już sobie znane
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.05.2018 16:00:40
Jakie autobusy chce wynająć MPK Łódź? M.in. już sobie znane

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi prowadzi przetarg na wynajem 46 nowych autobusów. Przewoźnik premiuje marki, które są już obecne w jego flocie. Co jeszcze kryje SIWZ?

Warunki formalne tego postępowania omówiliśmy tutaj. MPK chce wynająć na 10 lat 26 autobusów klasy MAXI i 20 sztuk przegubowych. Zamówienia na podzielono na części. Wszystkie autobusy mają trafić do Łodzi w ciągu 30 tygodni od podpisania umowy.

Wybór najlepszej oferty 

MPK wyboru najlepszych propozycji dokona w oparciu o cztery kryteria. Cena to maksymalnie 79%. Do 10% punktów można wywalczyć w ocenie technicznej, która nie jest skomplikowana. Przewoźnik z Łodzi premiuje w niej:

  • Autobusy klasy MAXI marki, którą już użytkuje MPK – 2 pkt
  • Autobusy przegubowe marki, którą już użytkuje MPK – 2 pkt
  • Zastosowanie rozwiązań umożliwiających kontrolę i uzupełnienie materiałów eksploatacyjnych w autobusie, w jednym miejscu obsługowym – 1,7 pkt
  • Min. 15 foteli dostępnych z niskiej podłogi w autobusach przegubowych – 1 pkt
  • Min. 12 foteli dostępnych z niskiej podłogi w autobusach klasy MAXI – 1 pkt
  • Zastosowanie w każdym z autobusów min. 3 foteli “antybakteryjnych" – 0,3 pkt
  • Autobusy z kostrukcją nośną oraz poszyciami bocznymi zabezpieczonymi antykorozyjnie metodą KTL – 2 pkt

Do 10% można wywalczyć dzięki jak najniższemu zużyciu paliwa oraz emisji szkodliwych substancji wyliczonym w oparciu o wynik testu SORT2. Brakujący 1% będzie do zdobycia za najniższą jednostkową stawkę za każdy 1000 km przekroczenia szacowanego przebiegu autobusów.

Jakie przegubowce?

Autobusy przegubowe mają mieć nadwozia o długości 17,5 – 18,5 m, a także niską podłogę na całej długości bez stopni poprzecznych. Drzwi mają być w układzie 2-2-2-2. Każdy z nich musi umożliwiać podróż min. 135 pasażerom, w tym nie mniej niż 38 na miejscach siedzących.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muszą to być jednostki o pojemności min. 10 l, mocy min. 220 kW i osiągające min. 1250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przełożenia mają być dobrane pod kątem minimalizacji zużycia paliwa. Komora silnika wyposażona ma być system detekcji i gaszenia pożaru.

Jakie solówki?

Autobusy klasy MAXI mają mieć nadwozia o długości 11,5 – 12,5 m, a także niską podłogę na całej długości bez stopni poprzecznych. Drzwi mają być w układzie 2-2-2. Każdy z nich musi zapewniać podróż min. 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 26 na miejscach siedzących.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muszą to być jednostki o pojemności min. 7,5 l, mocy min. 180 kW i osiągające min. 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przełożenia mają być dobrane pod kątem minimalizacji zużycia paliwa. Komora silnika wyposażona ma być system detekcji i gaszenia pożaru.

Wyposażenie dodatkowe

Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią okna przesuwne, szyberdachy i wentylatory. Dla kierowcy przewidziano kabinę typu zamkniętego na całej szerokości autobusy z dwoma wejściami. Nie zabraknie klimatyzacji.

Tablice zewnętrzne będą wykonane w technologii LED w oparciu o diody wysokiej jaskrawości w kolorze żółto-pomarańczowym. Każdy autobus ma posiadać wewnętrzne tablice LED oraz LCD 38" (“e-korale"). System głosowej informacji pasażerskiej będzie obejmował zapowiadanie numeru linii, trasy, przystanków, zakończenia kursu oraz zmianę stref przystankowych. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji automaty do sprzedaży biletów z funkcją płatności kartą i bilonem, a także gniazdka z portami USB.

Typujemy...

W Łodzi od lat przetargi na dostawę nowych autobusów wygrywają Mercedes i Solaris. MPK decydując się premiowanie marek, które obecnie użytkuje daje do zrozumienia, że ceni sobie unifikację. Uwzględniając wymagany termin dostawy a także preferencję dla określonej metody zabezpieczenia antykorozyjnego wydaje się, że oferent najprawdopodobniej będzie jeden.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Łódź
wynajem

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....