TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie autobusy chce MZK Gorzów? Czas na SIWZ
InfoBus.pl - Opublikowano: 25.08.2020 17:00:09
Jakie autobusy chce MZK Gorzów? Czas na SIWZ; fot. MZK Gorzów

MZK Gorzów jest w trakcie poszukiwania dostawcy i finansującego (leasing) 6 autobusów spalinowych klasy MAXI. Mają być one dostarczone w ciągu 8 miesięcy od podpisania umowy.

O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy TUTAJ Teraz przyszedł czas na analizę zapisów SIWZ. Sprawdzamy zatem jakich konstrukcji szuka MZK.

Premiowane rozwiązania

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: całkowitego kosztu leasingu finansowego oferowanych pojazdów (70%), właściwości techniczno-eksploatacyjnych (22%), warunków gwarancji (4%), terminu realizacji dostawy (1%), gotowości technicznej (3%).

W przypadku parametrów technicznych, MZK premiuje następujące rozwiązania:

  • szkielet nadwozia wykonany ze stali nierdzewnej - odpornej na korozję zgodnej z PN-EN 10088 – 20 pkt,

  • silnik i autobus tego samego producenta – 10 pkt,

  • największa powierzchnia niskiej podłogi – 12 pkt,

  • 12 lub więcej siedzeń dostępnych z poziomu niskiej podłogi – 8 pkt,

  • trzy-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 10 pkt,

  • możliwość jednoczesnej regulacji wysokości i nachylenia kolumny kierowniczej wraz z kokpitem – 5 pkt,

  • najniższe zużycie paliwa – 22 pkt,

  • trzy-częściowy zderzak przedni – 5 pkt,

  • autobusy spełniające wymogi homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości ich konstrukcji nośnej – 5 pkt,

  • niepalność materiałów użytych wewnątrz konstrukcji autobusów – 3 pkt.

Ponadto, zamawiający premiuje udzielenie przez producenta gwarancji całopojazdowej w okresie 36 miesięcy.

Specyfikacja techniczna

Autobusy dla Gorzowa Wielkopolskiego mają mieć długość od 11,5 do 12 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi od 320 mm do 470 mm (nad II osią). Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, otwieranych do wewnątrz, o szerokości czynnej minimum 1200 mm. Autobusy będą napędzane czterosuwowym silnikiem Diesla spełniającym normę czystości spalin EURO 6. Pojemność skokowa silnika ma być wyższa niż 10 dm3. Z kolei moc maksymalna silnika powinna wynieść co najmniej 225 kW, z momentem obrotowym minimum 1200 Nm. Autobusy będą wyposażone w czterobiegową skrzynię biegów ze zintegrowanym retarderem, zaprogramowaną na jazdę oszczędnościową z ogranicznikiem prędkości.

W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia ukształtowane ergonomicznie z uchwytami przy siedzeniach od strony przejścia. Pasażerowie i kierowca będą mogli naładować urządzenia mobilne dzięki gniazdom USB. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Z kolei stanowisko kierowcy oddzielone będzie od przedziału pasażerskiego, kabiną typu półzamkniętego posiadającą oszklone drzwi z tzw. "kieszenią" i możliwością przejścia od przedziału pasażerskiego. Siedzenie kierowcy ma być amortyzowane, regulowane w płaszczyźnie pionowej i poziomej, obrotowe. Na wyposażeniu kabiny znajdzie się również lodówka dla kierowcy. System informacji pasażerskiej stanowić będą tablice zewnętrzne LED w kolorze bursztynowym (przednia, dwie boczne, tylna). Wewnątrz znajdzie się tablica LCD – umożliwiająca prezentowanie przebiegu trasy oraz reklam.

Lew czy jamnik?

Z lektury SIWZ wynika, że MZK Gorzów stawia na sprawdzone rozwiązania. To z kolei oznacza, że największe szanse na zwycięstwo mają MAN lub Solaris. Jak będzie rzeczywiście? Tego dowiemy się podczas otwarcia ofert, które zaplanowano na dzień 10 września.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
SIWZ
MZK Gorzów Wlkp.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....