Jakie autobusy chce Kołobrzeg? Czas na SIWZ

infobus
15.10.2020 15:00
0 Komentarzy

KM Kołobrzeg wzbogaci się o dwa nowe autobusy hybrydowe. Mają one być dostarczone do kołobrzeskiego przewoźnika w ciągu 300 dni od podpisania umowy.

O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy wcześniej TUTAJ

Zamówienie jest niewielkie toteż wszyscy producenci autobusów hybrydowych nie będą mieli problemu ze spełnieniem wymogów formalnych. Pozostają więc pozostałe wymogi określone w SIWZ – a w szczególności te techniczne. Sprawdzamy jakie dokładnie.

Na co stawia KM Kołobrzeg?

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), warunków techniczno-eksploatacyjnych (40%).

W przypadku parametrów techniczno-eksploatacyjnych, KM premiuje następujące rozwiązania:

  • gwarancję na magazyn energii – 120 miesięcy – 15 pkt,

  • gwarancję na cały pojazd bez limitu kilometrów – 48 miesięcy – 15 pkt,

  • długość przebiegów międzyobsługowych – 45 000 km – 5 pkt,

  • dolne poszycie boczne zewnętrzne dzielone w pionie mocowane na wkręty – 5 pkt,

  • 12 i powyżej miejsc dostępnych z niskiej podłogi – 10 pkt,

  • szyba czołowa ze szkła wielowarstwowego, klejonego, trójdzielna – 15 pkt,

  • zawieszenie zależne (belka sztywna) – 5 pkt,

  • oświetlenie wewnętrzne, tylne obrysowe i światła dzienne wykonane w technologii LED – 5 pkt,

  • zużycie paliwa (ON) według testu SORT-2 – do 28,99 l/100 km – 15 pkt,

  • elektryczny napędu sprężarki klimatyzacji – 10 pkt.

Specyfikacja techniczna

Autobusy dla Kołobrzegu mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m i wysokość do 3,35 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi maksymalnie 340 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, otwieranych do wewnątrz lub na zewnątrz o szerokości w świetle nie mniejszej niż 1100 mm.

Autobusy będą napędzane czterosuwowym silnikiem spełniającym normę czystości spalin EURO 6, o mocy minimum 140 kW. Ponadto, mają być wyposażone w jednostkę elektryczną zapewniającą optymalną dynamikę jazdy autobusu w ruchu miejskim, o mocy nie mniejszej niż 110 kW. Akumulacja energii elektrycznej ma pochodzić z rekuperacji oraz nadmiaru chwilowej mocy silnika wysokoprężnego, które mogą występować jednocześnie lub niezależnie od siebie. Pojemność magazynu energii powinna umożliwiać jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, w szczególności podczas ruszania autobusu np. z przystanku.

W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia pasażerskie typu miejskiego, z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, odporne na ścieranie i zabrudzenie. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Pasażerowie będą mogli naładować urządzenia mobilne dzięki gniazdom USB zamocowanym do poręczy. Z kolei kabina kierowcy ma być typu zamkniętego z poręczą ograniczającą wejście na przedni pomost, zamykane okienko do sprzedaży biletów. Kierowcy będą mogli w czasie pracy korzystać z radia samochodowego czy też z uchwytu na kubek. Informacja dla pasażerów to przede wszystkim trzy diodowe tablice zewnętrzne, a także monitor wewnętrzny z funkcją wyświetlania: numeru linii, przystanku końcowego, schematem przebiegu trasy, o przekątnej min 22 cale.

Szanse producentów

Patrząc na preferencje KM Kołobrzeg, można dojść do wniosku, że zamawiający premiuje sprawdzone przez siebie rozwiązania. Jak wiadomo kołobrzeski tabor w znakomitej większości stanowią Solarisy. Alre toScania po ostatniej wygranej przełamała ten monopol. Czy tym razem również się uda?

Szwedzki producent musiałby mocno powalczyć ceną, bowiem w kryteriach technicznych nie uzyska kompletu punktów.

Jak będzie rzeczywiście – przekonamy się podczas otwarcia ofert, które zaplanowano na 9 listopada.

Komentarze