TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakich MAXI i MEGA-hybryd chce MZK Konin?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 27.08.2019 16:00:00
fot. konin.pl

Poza sześcioma elektrobusami Miejski Zakład Komunikacji w Koninie wzbogaci się także o tyle samo nowych hybryd. A dokładniej cztery klasy MAXI i dwie przegubowe. Pora przyjrzeć się wymaganiom przewoźnika.

O warunkach formalnych postępowania pisaliśmy tutaj. Cztery spalinowo-elektryczne "dwunastki" oraz dwa przegubowce z takim napędem mają trafić do Konina najpóźniej do końca maja 2020 r. Wszystkie autobusy będą objęte min. dwuletnią gwarancją całopojazdową oraz ośmioletnią na zasobniki energii elektrycznej. Oczywiście dodatkowe punkty można zdobyć dzięki wydłużeniu okresów rękojmi.

Wybór najlepszej oferty
Propozycje, które otrzyma MZK Konin zostaną ocenione przy pomocy trzech kryteriów. Najwięcej można wywalczyć dzięki najniższej cenie. To nawet 60% punktów. Do 30% jest do zdobycia w ocenie technicznej. Premiowane są:

  • nadwozia ze skręcanych profili aluminiowych lub stali nierdzewnej - 4,5 pkt
  • odkręcane profile dolne boczne - 3 pkt
  • szeregowe sterowanie napędem - 4,5 pkt
  • superkondesatory jako zasobniki energii elektrycznej - 4,5 pkt
  • oś przednia zależna - 3 pkt
  • usunięcie usterki zgłoszonej na gwarancji w ciągu dwóch dni roboczych - 1,5 pkt
  • zaoferowanie hybrydowych "dwunastek" z jak najniższym zużycie paliwa w warunkach testu SORT2 - 3 pkt
  • zaoferowanie spalinowo-elektrycznych przegubowców z jak najniższym zużycie paliwa w warunkach testu SORT2 - 3 pkt
  • szyba przednia dzielona w pionie - 3 pkt
Pozostałe 10% MZK przyzna za wydłużenie gwarancji całopojazdowej do trzech lat.

Jakie MAXI-hybrydy?
Całkowicie niskopodłogowe hybrydy klasy MAXI mają mieć nadwozia o długości 11 – 12 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 75 pasażerom. Nie mniej niż 28 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Przynajmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 150 kW mocy, min. 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz pojemność skokową 4 - 7 l. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.

MZK nie wskazuje na konieczność zastosowania konkretnego napędu hybrydowego. Określa jedynie podstawowe jego parametry. Przewoźnik dopuszcza jeden lub dwa silniki trakcyjne o łącznej mocy maksymalnej min. 150 kW. W gestii oferenta pozostaje wybór konkretnego sterowania napędem hybrydowym. Oczywiście ma być możliwy przejazd wyłącznie na nim na dystansie min. kilkuset metrów. A to poprzez wymóg funkcji start-stop.

Jakie spalinowo-elektryczne przegubowce?
Chodzi o dwa pojazdy z nadwoziami o długości 17 – 18 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 135 pasażerom. Nie mniej niż 38 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Przynajmniej 12 foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Wymagania co do napędu są identyczne jak w "dwunastkach", ale z dwoma różnicami. Silnik diesla ma mieć 5 - 8 l pojemności. Ponad ma być nie słabszy niż 200 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Część elektryczna napędu ma się opierać na jednym lub dwóch silnikach trakcyjnych o łącznej mocy maksymalnej min. 180 kW.

Wyposażenie wspólne
Przestrzeń pasażerska i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. W krótszych autobusach ma się znaleźć jeden agregat o mocy chłodniczej min. 24 kW, a w przegubowcach dwa o łącznej mocy min. 44 kW. Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez minimum sześć ("dwunastki") i osiem (autobusy klasy MEGA) okien uchylnych, wentylatory nawiewowe oraz luki dachowe. Nie zabraknie monitoringu oraz biletomatów, które będą przyjmowały płatność jedynie w bilonie. Autobusy będą także posiadały bramki do zliczania potoków pasażerskich.

Czas na system informacji pasażerskiej. Będzie się on składał z trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych. W środku znajdziemy monitory LCD o przekątnej min. 22"- jeden w "dwunastkach" i dwa w przegubowcach. Ponadto nie zabraknie głosowych zapowiedzi przystanków oraz GPS. Całością ma sterować autokomputer z dotykowym interfejsem.

Podsumowując...
Dosyć podstawowe wyposażenie, standardowe okresy gwarancji, niewygórowane kary umowne. Konińskie MZK ma praktycznie wszystko aby dostać choć jedną dobrą ofertę. W końcu "jak mało trzeba, żeby było wszystko".


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Konin
hybryda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....