Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jaki jest 'warszawski' Nowy Urbino 18 electric?

infobus
17.11.2017 16:45
0 Komentarzy

Nowy Urbino 18 electric jest już od kilku dni w Warszawie. Tym samym Miejskie ZakładyAutobusowe zaczynają trzyletni test nowej generacji autobusów elektrycznychSolarisa. Czas zatem sprawdzić jaki jest pierwszy „stołeczny”elektro-przegubowiec.

Pierwszyprzegubowy elektrobus w Warszawie umożliwia podróż maksymalnie 120 pasażerom. 42osoby mają zagwarantowane podróżowanie na fotelach typu Ster 8MU Ultra Light. 18siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Jako ciekawostkę należy uznaćzastosowanie kolejny raz w Nowym Urbino 18 układu „prezesowskiego”,tym razem na lewym przednim nadkolu. Na pokład autobusu można się dostać dziękiczterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Zastosowany drzwi firmy Ventura. Cociekawe drugie są odskokowo-przesuwne. Pozostałe otwierają się do środka.

Czaswspomnieć o układzie napędowym elektrycznego NU18. Pojazd wyposażono w ośnapędową ZF AV130-400 ze zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi. Wykorzystanosterowanie firmy Medcom. Zastosowano baterie Solaris High Energy, które sąprzystosowane do szybkiego ładowania pantografem oraz wolnego poprzez złączeplug-in. Ich pojemność umożliwia pokonanie na jednym ładowaniu w zależności odwarunków pogodowych i drogowych dystansu ok. 200 – 250 km. Dzięki doładowywaniupantografem na postojach między kursami uzyskujemy gotowość operacyjnąelektrobusu praktycznie przez całą dobę, co skutecznie pozwala obsłużyć nimtypową całodzienną brygadę.

Naturalnąwentylację zapewnia 10 przesuwnych okien oraz umieszczone nad sufitemwentylatory nadmuchowe. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana przy pomocydwóch urządzeń produkcji firmy Konvekta.

Dodatkoweudogodnienia to monitoring oraz gniazdka USB w przestrzeni pasażerskiej. Elektrobusywyposażono w automat biletowy. System informacji pasażerskiej oparto narozwiązaniach warszawskiej firmy Macro-System. Składa się on z czterechzewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości. Święcą one nabiało, co z resztą jest tożsame z aktualnymi wymogami stołecznego ZTM. Ponadto pasażer ma także do dyspozycji pięćwewnętrznych tablic LCD. Dwie są o przekątnej 38″ (tzw. „e-korale). Pozostałetrzy to monitory 23”, które zamontowano pod sufitem. Nie zabrakłooczywiście głosowych zapowiedzi przystanków.

Bateryjne Solarisy są jużdoskonale znane w stolicy. Od 2015 roku na linii nr 222 jeździ 10 bezemisyjnychUrbino 12, a w lipcu tego roku producent z Bolechowa podpisał z MZA umowę na dostarczeniekolejnych 10 dwunastometrowych elektryków czwartej generacji. Teraz dochodzijeszcze elektryczny przegub, który w Warszawie zostanie przez najbliższe trzylata. Chociaż kto wie czy nie na stałe.

Komentarze