TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jaki jest pierwszy na świecie i w Polsce Nowy Urbino 18 CNG?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 02.05.2019 16:00:43
Jaki jest pierwszy na świecie Nowy Urbino 18 CNG?

Od lutego tyskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej jest właścicielem ciekawego autobusu. Jest on podwójnie pierwszy: pierwszy na świecie, pierwszy w Polsce. Poznajcie Nowego Urbino 18 CNG!

Nowy nabytek PKM to nowoczesny i pierwszy w Polsce Nowy Urbino 18 CNG. Spośród innych autobusów w tyskiej zajezdni prócz malowania zgodnego z wytycznymi śląskiego Zarządu Transportu Metropolitalnego, wyróżnia się m.in. tym, że aby go odpalić kierowca musi dmuchnąć w alkomat znajdujący się w kabinie kierowcy, a ten połączony jest z układem zapłonowym silnika. Tym samym kierowcy będą dodatkowo badani pod kątem trzeźwości przed wyjazdem z zajezdni dwukrotnie (pierwszy raz przez dyspozytora przed rozpoczęciem pracy, drugi raz przed uruchomieniem autobusu).

Tyski nU18 CNG umożliwia podróż 138 pasażerom. 41 osób może podróżować na dedykowanych dla Solarisa fotelach Ster 8MU Ultra Light. 16 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tego pojazdu jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Zastosowano płacy drzwiowe firmy RAWAG oraz napęd BODE. Zastosowano płaty drzwiowe firmy Ventura, a ich napęd to urządzenia od BODE. Pierwsze otwierają się do środka, natomiast pozostałe są odskokowo-przesuwne. To nowość w Tychach od czasu dostaw gazowych Urbino 12.

Pora powiedzieć coś o napędzie. Serce stanowi niespełna siedmiolitrowy silnik Cummins ISLG 6C 320. To niespełna dziewięciolitrowa jednostka napędowa o mocy 239 kW i 1350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, naturalnie spełniająca normę Euro 6. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegów Voith Diwa D864.6.

Długi "garbaty jamnik" jest bardzo przyzwoicie wyposażony. Nie zabrakło klimatyzacji firmy Konvekta. Zamiast dwóch agregatów o dużej mocy chłodniczej postawiono na trzy mniejsze. To urządzenia typu KL20E, każde o mocy 4,3 kW. Wśród polskich użytkowników z podobnego rozwiązania korzystają lubelskie Solarisy Trollino 18M. Naturalną wentylację zapewnia dziewięć okien bocznych. W większości są one uchylne, ale na życzenie PKM domontowano kilka przesuwnych. Całe wnętrze "jamnika" jest monitorowane.

System informacji pasażerskiej jest oparty na rozwiązaniach bydgoskiego Pixela. Autobusy są wyposażone w zewnętrzne diodowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości. W środku natomiast zostały zamontowane dwa LCD typu XID 230. Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje prawdopodobnie autokomputer XC6.

Podsumowując- tyski nU18 CNG to fajny przedsmak tego, czego możemy się spodziewać po kolejnych gazowych zakupach, których spółka dokona u SOR-a i MAN-a. Jednocześnie mamy pierwszy i to konkretny pokaz przed realizacją, którą Solaris rozpocznie w wakacje dla warszawskiego oddziału Arrivy. A trzeba dodać, że to największe jednorazowe zamówienie w Polsce dla producenta z Bolechowa od ponad dekady. 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
PKM Tychy
Solaris
CNG
  • Sebastian Pioro – 02.05.2019

    I jest z homologacją do przewozu jednosladów !!! Ciekawe czy takie pojawia sie w Warszawie ???

  • Damian Śliwiński – 02.05.2019

    Jaki jest? Taki jak na zdjęciu: żółty, Tyski i PKMowski. 😜

  • Dominik Włodarczyk – 02.05.2019

    Dominik nie wasze miały być pierwsze ?

  • Tomasz Bolkowski – 02.05.2019

    Jaki pierwszy na świecie https://www.flickriver.com/search/RATP+9522/

  • Michał Kamiński – 04.05.2019

    Czy wy czytacie przed publikacją to co piszecie? Płaty drzwiowe RAWAG czy Ventura? A silnik w końcu ma niecałe 7 czy 9 litrów?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....