ITD nie odpuszcza Wrocławiowi. Kolejna kontrola autobusów

infobus
28.08.2019 10:00
0 Komentarzy

23 sierpnia inspektorzyz WITD Wrocław ponownie skontrolowali autobusy miejskie firm MPK Wrocławi Michalczewski.

Kontrole były prowadzone równolegle w pobliżu dwóch zajezdniautobusowych przy ulicy Gazowej i Obornickiej we Wrocławiu. Inspektorzy podczaskontroli zwracali szczególną uwagę na stan techniczny pojazdów. Inspekcje prowadzonoz wykorzystaniem mobilnej stacji diagnostycznej. Łącznie skontrolowano 60autobusów. Sprawdzono również trzeźwość kierowców oraz wymagane dokumenty -w tym zakresie inspektorzy nie mielizastrzeżeń.

15 dowodów

W trakcie kontroli inspektorzy stwierdzili usterki w 9.najstarszych pojazdach marki Volvo znajdujących się we flocie MPK Wrocław.Kontrolę przeprowadzono także w firmie Michalczewski, gdzie wykryto usterki w 6.autobusach MAN. W efekcie zatrzymano aż 15 dowodów rejestracyjnych autobusówrealizujących przewozy miejskie we Wrocławiu. Zdaniem WITD Wrocław, co 4 skontrolowanyautobus był złym stanie technicznym.

Główne usterki to niesprawny układ hamulcowy, wycieki płynóweksploatacyjnych, przekroczone dopuszczalne normy zadymienia spalin oraz niedziałające oświetlenie zewnętrzne.

Jak zapowiedziała dolnośląska Inspekcja Transportu Drogowego,w trosce o bezpieczeństwo pasażerów korzystających z autobusów komunikacjimiejskiej kontrolne będą kontynuowane.

Wcześniejsze akcje

Kontrola z 23 sierpnia to pokłosie wcześniejszych akcji ITD,które w lipcu i sierpniu wykryły w taborze MPK Wrocław i Michalczewski usterkipowodujące niedopuszczenie pojazdy do ruchu. Na początku wakacji na 58sprawdzonych autobusów MPK w 10 przypadkach inspektorzy zatrzymali dowodyrejestracyjne. Z kolei Michalczewskiemu zatrzymano 21 dowodów na 62skontrolowane pojazdy.

W sierpniu br. kontrolę przeprowadzono także we flocie lokalnegoprzewoźnika DLA, gdzie na 9 skontrolowanych autobusów zabrano 2 dowodyrejestracyjne. Nowszy z autobusów, któremu został zatrzymany dowódrejestracyjny, miał zużyty bieżnik opony. W starszym pojeździe badanie wykryłoliczne usterki układu zawieszenia, niesprawne oświetlenie, niepewne mocowanietylnej lampy pozycyjnej, uszkodzone mocowanie pokrywy przedniej. DLA skwitowały,że to przypadek, ale spółka zapewniła, że nie lekceważy ustaleń inspektorów.

Dolnośląskie Linie Autobusowe obsługują kilka podwrocławskiemiejscowości: Miękinię, Siechnice i Czernicę. Codziennie na drogi wyjeżdża ok. 35autobusów z logo tego przewoźnika.

Procedury kontrolne

Aktualnie MPK Wrocław jest w trakcie wdrażaniazapowiedzianych przez prezesa spółki, Krzysztofa Balawejdera zaostrzonychprocedur bezpieczeństwa, które mają na celu skuteczniejszą i dokładniejsząweryfikację stanu technicznego najstarszych pojazdów w ich flocie. Proceszakończy się w najbliższym tygodniu, a w październiku wycofane z eksploatacjizostaną wszystkie autobusy, w których Inspekcja Transportu Drogowego wykryłausterki.

-„Ponad 320 autobusów MPK Wrocław pokonują rocznie 22miliony kilometrów. O ich stan techniczny codziennie dba 139 mechaników,techników i diagnostów. Od stycznia tego roku flota miejskiego przewoźnikaprzechodziła blisko 300 kontroli ITD. –W kilkunastu przypadkach zostały zatrzymane dowody rejestracyjne i to o kilkanaścieprzypadków za dużo – mówi KrzysztofBalawejder, prezes MPK Wrocław.

Dlatego MPK wprowadza zmiany w częstotliwości przeglądóworaz zmienia zasady korzystania z najbardziej wysłużonych pojazdów. I co bardzoważne 50 najstarszych pojazdów już w październiku trafi na złom, a zastąpią jenowe Mercedesy Citaro 2, które już są budowane w niemieckiej fabryce Mercedesa.

Lista działań podjętych MPK Wrocław w trosce o bezpieczeństwoto

  • o 25 % zwiększy częstotliwość przeglądów technicznychnajstarszych autobusów,

  • o 25% przeglądów rejestracyjnych będzie wykonywanych naniezależnych stacjach zewnętrznych,

  • najstarsze pojazdy zostaną przyporządkowane do kierowców znajwiększym doświadczeniem,

  • firma ograniczy ilość kilometrów wykonywanych przeznajstarsze pojazdy,

  • w październiku zezłomuje 52 najstarsze pojazdy, zostanązastąpione prze 50 najnowszych autobusów przegubowych Mercedes Citaro 2

  • firma zobowiązała podwykonawcę, firmę Michalczewski dozaostrzenia procedur kontrolnych.

Komentarze